Ga naar inhoud

electrolux EWF 16460


Aanbevolen berichten

"doet niets meer" betekend in mijn optiek dat er dus ook niets met het display of de lampjes gebeurd. Klopt dat? Indien de lampjes en het display wel werken: - Sluit de deur en kies voor het eerste programma. Druk dan de toetsen Start/Pauze en Uitgestelde Start samen in en houd ze ingdrukt. Wat krijg je nu op het display en in welk patroon knippert het Start/Pauze lampje? Indien de lampjes en het display niet werken: - Zit de stekker er wel in en staat er wel stroom op het stopcontact?
Link naar reactie
dat had ik al gedaan en zonder resultaat . Mijn schoonvader had me vertelt om het dekseltje er af te doen en te meten met een meter. blazen en zuigen op de aansluiting en zien of er een contact is , maar ik zie daar geen verandering in . zou dat veel kosten om aan te kopen en te proberen ? Iemand een goed adres om dit aan te kopen en te verzenden naar België ?
Link naar reactie
Alleen onderstaande procedure gebruiken anders kun je de machine code per abuis verwijderen. - Sluit de deur en kies voor het eerste programma. Druk dan de toetsen Start/Pauze en Uitgestelde Start samen in en houd ze ingdrukt. Wat krijg je nu op het display en in welk patroon knippert het Start/Pauze lampje?
Link naar reactie
E51 betekend dat je een aard lek heb in de motor of motor circuit. Controleer de stekker van de motor op gammele verbinding, blaas de motor goed door zodat de koolborstel stof resten weg zijn en controleer de kabel tussen motor en module op beschadigingen. Controleer ook de module zelf op losse contacten en koolborstelstof.
Link naar reactie
De fotos zijn slecht zichtbaar. Dat is de aansturing van de motor. Poets het zwarte prut weg voor zover mogelijk. Zitten de 3 pootjes los van de print? Soldeer ze dan weer vast en herstel de eventuele weggebrande koper banen met een draadje. Als het onderdeel zelf ook defect is dan het metalen veertje er even afhalen en mij alle nummers doorgeven die er op staan.
Link naar reactie
Beste, ik denk dat alle banen doorlopen en zie niet direct een breuk maar dat zwarte stukje dat er aan vast zit met dat veertje dat ziet er wel wat zwart uit langs de onderkant. Ik weet niet of dit defect is of niet. Kan men dat meten ? Heb je voldoende met deze gegevens of moet het van dat zwarte plaatje zijn maar dat kan ik niet goed lezen . Ik ga nog enkele foto's posten op die link morgen . Ondertussen zijn ze in dezelfde link geplaatst, kan u ze openen? bedankt en groetjes, Mvg stefan
Link naar reactie
Lijkt op het oog goed te zijn. Heb je de lengte van de koolborstels nog gecontroleerd? Als deze niet goed zijn krijg je E52 en/of E51 meldingen. De koolborstels moeten goed aansluiten op de collector en moeten minimaal 15 mm lang zijn. Je kunt op de gok de triac (het zwarte ding met de 3 pootjes) vervangen. Doormeten kan vrij simpel: tussen de 3 poten onderling mag het geen 0 Ohm zijn. Type moet zijn BTB16700BW of BTA216-800B.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...