Ga naar inhoud

welke pc speakers voor mijn nieuw systeem?


Aanbevolen berichten

Beste forumleden.. Over een aantal weken krijg ik mijn nieuwe pc binnen. Hiervoor ben ik nog op zoek voor een setje degelijke speakers. Ik wil 2.0 of 2.1.. Geen 5.1 voor mij dus... Max budget zal rond de 250 zijn.. (liever iets minder) Ik luister graag muziek en speel ook graag mooie games. Op amateurniveau wil ik ook gaan beginnen met produceren van muziek.. (maar hier ligt niet het zwaartepunt). Iemand een goeie suggestie voor mij? dank
Link naar reactie
Toevallig kwam ik net zelf ook al dit setje tegen.. De prijs is behoorlijk laag.. MAargoed, dit hoeft natuurlijk niks te zeggen over de kwaliteiten. Ik heb trouwens een financiele meevaller gehad. dus ga het nieuwe pc systeem vandaag al bestellen ipv eind van de maand. de speakers staan voor volgende maand geplan't. Ik ga eens wat speakerreviews over dit setje erop neerslaan. dank
Link naar reactie
ja ik ken het setje.. eerste indruk op me was: prestige speakersetje.. ziet er leuk uit als je er van houdt... Maar ik betaal liever niet voor een stukje design.. Betaal liever voor functie. Besides that.. ik heb diverse user-reviews gelezen over de logitech.. En de kans is nu zeeeer groot dat dit het speakersetje wordt dat ik ga kopen. Hoop alleen maar dat ik 5.1 niet te veel ga missen. MAar ik heb op mijn werkkamer nu helaas niet genoeg mogelijkheden om een 5.1 set goed te plaatsen. dus dan liever een deugdelijke 2.1 set.
Link naar reactie
hier een aantal plaatjes van mijn nieuwe werkkamer thuis. Je ziet hier een bureau met een pc erop (mijn huidige pc) en je ziet een leeg bureau. Op dit lege bureau komt mijn nieuwe pc te staan. [edit] heb de foto's verwijderd.. niet iedereen hoeft te zien wat er te halen valt. heb geen zin in nachtelijk bezoek van inbrekers... maargoed.. blij dat we een alarminstallatie in huis hebben. (en een schat van een hongerige rotweiler ;) )
Link naar reactie
ja dat zou op zich wel een optie zijn.. Maar dan moet ik weer extra kabels gaan trekken etc.. films kijken doe ik voornamelijk in de woonkamer.. dus daarvoor hoef ik geen 5.1 te hebben. Gamen doe ik wel graag... MAar of ik het nu echt zou gaan missen... dat 5.1? mijn huidige pc (met een oud geforce 4 mx420 kaartje) is te zwak om te gamen. Laat staan dat ik uitgebreid kennis gemaakt heb met 5.1 games.. dus ik weet neit echt wat ik mis... Ik zal er nog een paar nachtjes over slapen.. (speakers hebben niet direct haast. kan bij wijze van ook over een maand nog)
Link naar reactie
ik was zojuist eens aan het buurten op de logitech site.. vooralsnog vond ik die 2300 2.1 set erg goed (op papier)... Echter ik heb die ene link die jij (gerben) mij gaf eens goed bekeken. Het betreft die speakers met die draadloze achterspeakers... Ideale oplossing voor mijn kamer.. echter, hoe zit t met storing? (er staat nog een andere pc in de kamer)... zou zoiets niet gaan interfereren? En batterijduur dan? Niet dat ik dalijk elke week nieuwe batterijen moet gaan plaatsen.. lijkt me erg lastig. voor de rest is het systeem voldoende voor mij. adviesprijs bij logitech is 400 euro... Scheelt flink als je de prijzen ziet bij salland (etc)--> 180 euro.
Link naar reactie
[url=http://www.thetechzone.com/?m=show&id=449&page=1]Deze test heeft me trouwens over de streep getrokken[/url] in het kort, de conclusie: [quote:981735ea5d] Conclusion I was quite impressed by the Logitech Z-5450s. Installation was a very simple and the wireless rear speakers worked right away without a hitch. These speakers offer great sound quality, practical design, and a wealth of input options. Although they may be a bit more than you’d like to spend on speakers, I believe the value is there. Being the first to provide a true wireless solution with no extra receivers, Logitech has put a product that should be seriously considered by all. As for the price, I think every penny is worth it. Prior to testing these speakers, I’ve been using the Spherex Xbox 5.1 Surround Speakers. I had paid over $499 for those and they didn’t even have the luxury of wireless speakers. In fact, I believe the Logitech Z-5450s offers overall superior sound over the more expensive offering from Spherex. The Goods * Powerful enough to fill most mid-sized to large rooms * Solid craftsmanship. None of the satellites feel cheap and the sub is rock solid * Wireless rear satellite speakers eliminate clutter of wires * Sleek looking Digital SoundTouch Control Center that will complement your home theater setup * 315 watts RMS power distributed all speakers, provides an immersive sound experience no matter what you are doing * Satellite speaker wires are all detachable The Bad * suggested retail price is a little high, but it’s not hard to find them at a discounted price * 6.5” subwoofer may not be enough for those that have a hunger for some deep heart-thumping bass * No optical cable included Rating: 9/10 [/quote:981735ea5d]
Link naar reactie
Wireless is erg relatief, aangezien de luidsprekers nog steeds kabels nodig hebben voor elektricteit. Dus dan komen er sowieso meer stekkerdozen in de kamer. Verder is Klipsch een professioneel merk, je kunt dan het beste 2.0 3weg studio luidsprekers nemen, want die geven zuiverder geluid dan een 5.1 systeem. Dat zuiverder wordt niet altijd mooier gevonden.
Link naar reactie
dank voor je reactie... Ik heb die logitech set inmiddels al besteld. dus verder kijken naar klipsch is geen optie. (tenzij ik mijn bestelling zou annuleren) eigenlijk wilde ik 5.1 , echter omdat ik die kabels van de rear speakers niet goed kon wegwerken had ik besloten om 2.0 of 2.1 te nemen. Echter, Toen Gerben me wees op de z-5450 (met dito goeie reviews) was ik verkocht... Die stroomkabels vormen geen probleem. Ik heb immers stroomaansluitingen zat in deze kamer.. Ik had gewoon geen zin om die audio kabels helemaal rondom weg te moeten werken. dus.... bedankt voor je tip.. maar ik ga dus niet voor klipsch (alhoewel ik het zeker met je eens ben dat deze uitstekende setjes leveren)... Dat zuivere geluid vind ik trouwens prima. IK ben in mijn dagelijks leven tevens DJ en gebruik bij mijn dj-set een [url=http://www.syrincs.nl/html/studio.htm]Syrincs M3-220 monitor set[/url] (dus ook zeer strak referentie geluid ipv aangedikte hifi zooi)
Link naar reactie
ach ik wil nu gewoon een systeem waar ik goed mee vooruit kan.. Daarnaast wil ik perse een geluidskaart met een break-out box (zo'n uitbreidings bay aan de voorzijde van de pc). Hier heb ik dan relax een headphone aansluiting en optisch in en uit. (plus nog meer dingen). ach.. ik ben student en heb nog geen beetje vakantie van dichtbij gezien.. alleen maar gewerkt en gewerkt.. alle vrije tijd ging altijd op aan freelance projectjes.. Dus ik moet zeggen dat het wel een goed gevoel geeft als je dan een lekker dikke nieuwe pc kan kopen :) en ik wil een systeem waarbij ik makkelijk kan upgraden in toekomst (45nm cpu o.a.) de economie moet draaiende gehouden worden, toch ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...