Ga naar inhoud

methanol: dvd lens reiniger


Aanbevolen berichten

gister een onderwerp aan gehaald over lens reinigen van dvd speler (jvc nogwat) ik heb de tip gekregen om er witte methanol voor te gebruiken. scheen verkrijgbaar bij elke drogist en supermarkt... maaar...... vandaag navraag gedaan en werdt overal met schapenogen aangekeken. zelfs bij aphotheek geweest maar werdt particulier niet verkocht. de aphotheek rade aan alcohol te gebruiken. maar ik lees op het net dat er toch peoples zijn die methanol in huis hebben.... kan iemand mij vertelen waar bij welke zaak ik moet wezen, liefst met naam en toenaam . bijv. hema, kruidvat ( maaar die hebben het niet) bvd doper
Link naar reactie
ik heb vandaag bij de drogist alcohol gekocht ( 70 %) ik heb wel al beeld maar niet zoals de kleuren behoren te zijn. waar in nl. kan ik dan methanol kopen. plaats maakt niet uit! ik wil graag uitvogelen of het werkt en of ik dat ding nog aan de praat kan krijgen... er is al enige vooruitgang maar nog niet naar behoren.... er is mij ook aangeraden om alcohol ( 96-98 % te gebruiken, maar aphotheek verkoopt dat niet aan particuliren. en bij drogist is het niet verkrijgbaar. ik zit in de regio 't gooi... wie weet meer? vr. gr. doper
Link naar reactie
ik heb vandaag bij de drogist alcohol gekocht ( 70 %) ik heb wel al beeld maar niet zoals de kleuren behoren te zijn. waar in nl. kan ik dan methanol kopen. plaats maakt niet uit! ik wil graag uitvogelen of het werkt en of ik dat ding nog aan de praat kan krijgen... er is al enige vooruitgang maar nog niet naar behoren.... er is mij ook aangeraden om alcohol ( 96-98 % te gebruiken, maar aphotheek verkoopt dat niet aan particuliren. en bij drogist is het niet verkrijgbaar. ik zit in de regio 't gooi... wie weet meer? vr. gr. doper
Link naar reactie
Je hebt ook methanol die rood gekleurd is, dit om aan te duiden dat het om niet drinkbare alcohol gaat (of ga ik wéér uit de bocht Gerben ? ). Nadeel hiervan is dat er onzuiverheden achterblijven na het reinigen. Je hebt nu terug beeld, maar onzuivere kleuren. Een cd/dvd laser, werkt of werkt helemaal niet, slechte kleurweergave heeft een andere oorzaak. Eindconclusie ??? R.I.P.
Link naar reactie
[quote:6cfe0bfa23="doper"]jaaaaah, maar je hebt alcohol in verschillende soorten, 70 % 97 % enz. enz. er was mij eerst isopropanol aangeraden.. zie topic : afkorting: stb ( lees en geniet) ik wil gewoon het beste spul om die lens te reinigen. alcohol 70% werkt niet naar behoren! SORRY[/quote:6cfe0bfa23] ja dat klopt maar alcohol in 97% is niet anders dan 70% alcohol alleen is deze alcohol verder gedestilleerd
Link naar reactie
[quote:cd3e57ef71="drupke"]Ik heb ooit gehoord dat veel lensjes tegenwoordig van kunststof worden gemaakt en dat alcohol, methanol en al wat niet meer het kunststof kan oplossen of aantasten.[/quote:cd3e57ef71] Die lensjes zijn inderdaad van kunststof maar worden niet aangetast door methanol of alcohol. In het andere topic werd verwezen naar spiritus, echter dit bevat een percentage aceton, wat wel plastics aantast. Ook opletten met ether, dit doet plastics gewoon "wegsmelten". Zelf heb ik altijd isopropanol gebruikt, omdat het vlug verdampt en geen resten achterlaat.
Link naar reactie
Mmmm??? ja... tis erg leerzaam, maar ook kwam mij nog ten gehoren vandaag, dat de lensjes gesteld kunnen worden. en het zou heel goed kunnen dat ik tijdens het reinigen met alc. 70% + wattenstaafje, het lensje moet stellen....? maar toch wil ik het nog eens reinigen met een methanol of alc. van meer dan 70% ( dat laat nogal wat reststoffen achter... houden jullie mij, dan houd ik jullie op de hoogte!? bvd. doper
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...