Ga naar inhoud

Installatie Philips PCS 605 geluidskaart.


Aanbevolen berichten

Ik heb deze geluidskaart in de pc geinstalleerd maar na het opstarten vindt XP een c-media audio device als nieuwe hardware in plaats van de net geinstalleerde philips geluidskaart. Ik heb van de PH. website een installatieprogramma gedownload maar dit programma blijft hangen in de set -up omdat de kaart niet goed geinstalleerd zou zijn. Handmatig de drivers installeren lukt niet omdat het een exe bestand is dat ik van Philips heb gedownload. Heeft er iemand een goede tip? Wim Dekker.
Link naar reactie
Hallo Gerben, Bedankt voor de tip, ik heb de onboard geluid in de bios op disabled gezet en via software verwijderen de software voor audio, geluid en spelletjes verwijderd en in systeembeheer ook alles verwijderd behalve de codecs. Dat van die drivers updaten van de chipset is me niet helemaal duidelijk, kun je hier nog iets over zeggen? Overigens hoe kun je onderdrukken dat Windows XP automatisch nieuwe hardware detecteert na het opnieuw opstarten? Wim Dekker
Link naar reactie
Ik heb de kaart uiteindelijk aan de praat gekregen, ik heb de drivers van C-media gebruikt (CMI 8738) dit schijnt de chip te zijn die Philips gebruikt. In services heb ik het geluid op automatisch gezet, dit stond ook fout. Wat ik nu nog mis is de software van Philips, als ik het exe bestand van Philips opstart zegt dit programma nog altijd dat de kaart niet goed is geinstalleerd. Heeft er misschien nog iemand dit softwarepakket, Sound Agent 2, beschikbaar? Wim Dekker.
Link naar reactie
Chipset drivers zijn de drivers voor de chipset van je moederbord. Als deze niet goed zijn, komt het vaak voor, dat andere hardware ook niet goed herkend wordt. Dus, bepaal eerst welke chipset er op je moederbord zit. Anders kun je installeren wat je wilt, het zal je probleem nooit oplossen. http://www.cpuid.org/cpuz.php
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...