Ga naar inhoud

Master en Slave (Dvd -brander)


Aanbevolen berichten

Je kunt ze alleen beide als master instellen, als je ze op een aparte connector aansluit. Op een aansluiting c.q. kabel, kan maar een master een slave zitten. Bij SATA heb je niks met master/slave toestanden te maken. Dwz. je hebt wel master en slave, maar allemaal aparte connectors op het moederbord, dus als gebruiker merk je daar niets van.
Link naar reactie
Het ligt eraan hoe je het aan wilt sluiten, hoeveel apparaten je hebt, en hoeveel ide aansluitingen je hebt. Als je één harddisk en één brander hebt, én twee ide poorten, sluit je ze normaliter beide als master aan, elk met een eigen kabel, elk op een aparte poort. Heb je maar één ide poort vrij, dan sluit je de harddisk als master aan, en de brander als slave. In principe kan het ook andersom, maar en enkele keer wil een computer alleen booten vanaf een als master aangesloten ide harddisk.
Link naar reactie
dus wat zal ik het best doen, eigenlijk is het een probleem met het branden Als ik iets wil branden met nero 6. hij brandt eventjes en daarna komt er een foutmelding 'Error ..... ( verder weet ik niet wat er staat)' dus het brandproces wordt mislukt en hij stopt met branden kan dit iets te maken hebben met master en slave, wat is eigenlijk de oplossing van deze probleem,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...