Ga naar inhoud

extra sterke subwoofer?


Aanbevolen berichten

Hey allemaal, Ik heb al 3 jaar een 5.1 JVC Home Cinema op mijn kamer, (model: TH-A35) Nu is het misschien een optie dat ik een zelfbouw-sub erop ga aansluiten, maar daarvoor vind ik dat mijn HC te weinig volume geeft, kan ik er nog gewoon een tussenversterker in zetten? (HC --> versterker --> zelfbouwsub?) zoja, hoe zit het dan met de kwaliteit? alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:cfc93b66d7="Joddi"]oké een pre out is een onversterkte uitgang op je versterker die dus alleen het singaal uitzend en die je versterker in je sub dan nog versterkt[/quote:cfc93b66d7] wrom kan ik niet gewoon t ''normale'' geluid nemen wat voor me sub eruit komt, en die dan weer versterken? lijkt me simpel genoeg en zou moeten kunnen als ik gwoon logishc nadenk (miss klopt mijn logica dan niet, kan ook nog :wink: )
Link naar reactie
[quote:fb68684bf2="Joddi"][quote:fb68684bf2="Moist.Sun-Tzu"]van HC of tussenversterker?[/quote:fb68684bf2] Van de versterker in je sub zegmaar Je kan wel een passiefe sub bouwen maar die versterker in je HC levert niet voldoende vermogen en kwaliteit om er mooi geluid uit te toveren[/quote:fb68684bf2] OK, project van de baan :wink: [size=18:fb68684bf2]slotje[/size:fb68684bf2]
Link naar reactie
Ik lees net dat de subwoofer zelf actief is. Dan moet het geen probleem zijn er zelf nog een actieve subwoofer aan te zetten Maar ik zal wel nog even wat verder lezen. :) Wat bedoel je met HC trouwens? Hmm lees net weer wat anders. Ik begrijp dat er 100 watt uitgestuurd kan worden op 6 ohm, met een vervorming van 10% :o Maar ik weet nu wat jouw standaard luistersterkte is, maar met 100 watt kun je echt HARD. Alleen komt er misschien niet echt veel geluid uit een 160mm conusje. :D Je mag mijn subwoofer wel lenen als je wilt maar die werkt op 8 Ohm en is niet erg gevoelig ;)
Link naar reactie
[quote:bed3ad7b1c="Interficior"]Ik lees net dat de subwoofer zelf actief is. Dan moet het geen probleem zijn er zelf nog een actieve subwoofer aan te zetten Maar ik zal wel nog even wat verder lezen. :) Wat bedoel je met HC trouwens? Hmm lees net weer wat anders. Ik begrijp dat er 100 watt uitgestuurd kan worden op 6 ohm, met een vervorming van 10% :o Maar ik weet nu wat jouw standaard luistersterkte is, maar met 100 watt kun je echt HARD. Alleen komt er misschien niet echt veel geluid uit een 160mm conusje. :D Je mag mijn subwoofer wel lenen als je wilt maar die werkt op 8 Ohm en is niet erg gevoelig ;)[/quote:bed3ad7b1c] misschien een idee om dan gewoon zelf een goede zelfbouwsub te maken, en daarmee dus meer volume te krijgen?
Link naar reactie
[quote:fbc61b09a0="Moist.Sun-Tzu"]misschien een idee om dan gewoon zelf een goede zelfbouwsub te maken, en daarmee dus meer volume te krijgen?[/quote:fbc61b09a0]Ja dat is een idee ja. Belangrijk is om te weten wat je dan wil, je budget, en de ruimte die je ervoor hebt. Maar ik geef je de mogelijkheid om mijn sub te lenen dan kun je zelf het een en ander uitproberen. Mijn sub is namelijk ook passief. Dus ja Joddi, de subwoofer is dus passief. 10% vervorming is vrij veel, maar op het subwooferkanaal niet erg kwalijk. Jammerlijk zit diezelfde vervorming ook op de gewone kanalen. ;)
Link naar reactie
bedankt dat ik je sub zou mogen lenen, maar dat is niet echt nodig... joddi woont 3 huizen verderop, als ik iets wil lenen doe ik t wel via hem :wink: verder weet ik ook nog helemaal niet zker of ik die zelfbouw sub wel wil gaan maken, ivm de slaapkamer van de buren direct aan de mijne grenst.... Met mijn huidige 100 Watt subwoofertje (de standaard van me HC) zijn de buren soms al niet blij (vooral met trance/hardcore) Ik zal eerst eens met hun moeten overleggen :roll:
Link naar reactie
[quote:a3223abfe4="Moist.Sun-Tzu"]bedankt dat ik je sub zou mogen lenen, maar dat is niet echt nodig... joddi woont 3 huizen verderop, als ik iets wil lenen doe ik t wel via hem :wink: verder weet ik ook nog helemaal niet zker of ik die zelfbouw sub wel wil gaan maken, ivm de slaapkamer van de buren direct aan de mijne grenst.... Met mijn huidige 100 Watt subwoofertje (de standaard van me HC) zijn de buren soms al niet blij (vooral met trance/hardcore) Ik zal eerst eens met hun moeten overleggen :roll:[/quote:a3223abfe4]Haha. Gooi anders je subwoofer op wat andere plaatsen de kamer in, hoeken en dergelijke.
Link naar reactie
Ik heb zelf een subje gemaakt met de Detonation : http://www.remo.nl/actieve.htm en de Peerless XLS 10 (+ Peerless XLS 10 slave) De detonation kan je ook direct aansluiten op je versterker. Voordeel van deze combi is dat het in een heel klein kastje past (35x55x35cm) maar knalt als een kanon. Ziet er zo uit : http://www.vikash.info/audio/xls10/construction.asp Speakerland heeft een compleet setje : http://www.speakerland.nl/content/user/producten/subwoofers/subwoofer_bouwpakketten/sub6.php (met een andere versterker) maar je kan 'm daar wel beluisteren. Voor hifi (dus niet ht) zou ik een iets snellere driver nemen daar is de peerless niet zo geschikt voor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...