Ga naar inhoud

DVD-image gebrand, geeft zwart-wit op Tv


Aanbevolen berichten

hey, ik heb een DVD-image (.ISO) op DVD gebrand. Op de pc speelt deze dvd met film goed af, maar als ik hem in een dvdspeler stop die op de tv is aangesloten dan is de film opeens in zwart-wit. Dit heb ik op meerdere dvd-spelers en tv's getest. Weet iemand hoe dit probleem komt en wat ik er tegen kan doen? zelf denk ik dat het iets met het type van de dvd te maken heeft, want ze hebben in amerika toch ander 'type' dan in europa (PAL) of zoiets.. hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :) Groeten Murten
Link naar reactie
Ik vermoed dat je een NTSC-DVD hebt. Met een beetje geluk zou je die moeten kunnen afspelen op een standalone dvd speler die regio vrij is en die beschikt over een ntsc-pal converter. Lukt dat niet dan kun je ook de ntsc-dvd omzetten naar pal-dvd met nero vision express Dan moet je in Nero VE kiezen voor dvd maken. Je vob bestanden van je ntsc dvd inlezen en dan video options op pal zetten. Er is geen zichtbaar kwaliteitsverlies na de conversie. Zie ook http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=146408&highlight=ntsc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...