Ga naar inhoud

Vob, Bup en Ifo bestanden doen het niet op dvd-speler


Aanbevolen berichten

Als ik een bepaalde dvd heb gedownload, krijg ik .vob, .bup en .ifo bestanden in mijn download map. Als ik deze bestanden vervolgens op een dvd brand, speelt mijn dvd-speler ze echter niet op de goede manier af. In plaats van een goede dvd, krijg ik allemaal korte scenes die ik iedere keer afzonderlijk moet selecteren. Zo krijg ik bijvoorbeeld wel het menu afgespeeld, maar hierin valt niets te selecteren. Als de dvd in meerdere talen gesproken is, worden alle scenés in de verschillende talen achter elkaar herhaald. Een beetje googlen leerde mij al wat voor soort bestanden .vob, .bup en .ifo zijn. Zo zijn .vob bestanden dus bestanden met alle data (beeld, geluid, ondertitels), .ifo bestanden sturen die aan en .bup bestanden zijn backups van .ifo. Ik kan echter helemaal niets vinden over hoe ik nou mijn dvd dan goed op de dvd-speler kan laten afspelen. De bestanden brand ik gewoon op dvd, maar de dvd-speler leest ze dus verkeerd. Weet iemand of dit aan mijn dvd speler ligt, of dat ik de bestanden op een bepaalde manier moet branden of iets dergelijks? Ik denk niet dat de bestanden zelf beschadigd zijn, omdat ditzelfde is gebeurd met andere dvd's. Hoewel ik niet weet hoe groot de troep op het internet is.. Bij voorbaat dank :wink:
Link naar reactie
Ik brandde inderdaad als data-dvd, waarschijnlijk zal dit het dan zijn. Ik heb bij mijn brand software echter geen sub-menu gevonden waarin een video-dvd gecreëerd kan worden. Ik gebruik de volgende software: Module Name: Roxio Creator LE - Dell Edition Build: 2.4.32a Ook heb ik nog van de fabriek een programma gekregen, wederom van roxio, wat Roxio my DVD heet. Hier kan ik wel video-dvd's branden, maar moet ik wel zelf de menu's enzo ontwerpen. Ik heb dus niet echt veel aan dat laatste programma :roll: Ben ik gewoon scheel en is met Roxio gewoon wel op een handige en snelle manier dan een video-dvd te maken, of kan ik beter een ander brandprogramma gaan kopen (zoals Nero?)
Link naar reactie
Nou ja, nero kan het zeker. Of jouw "versie" roxio creator het ook kan weet ik niet, het is een "LE" versie , light edition oid en dat betekent meestal dat er beperkingen zijn tov de volwaardige versie. Als je alle schermpjes van het programma geprobeert hebt en het zit er niet dan vrees ik het ergste. Nero is er al volwerkende demo, kun je iig je dvd maken....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...