Ga naar inhoud

UPnP Audio Client


Aanbevolen berichten

Goede dag, Sinds enige tijd hebben we een Philips Streamium om films en met name muziek dat op het netwerk staat af te spelen in de woonkamer, zonder steeds CD's te wisselen of een computer aan te zetten. Nu vind ik het systeem op zich heel fijn werken en ben nu op zoek naar een soort mini-uitvoering voor op de slaapkamer. Een apparaat wat ik zoek hoeft geen video of foto's te kunnen weergeven, maar het gaat vooral om muziek. Het mooist zou zijn als het apparaat een ingebouwde FM-tuner heeft, een line-in (om de TV die ernaast staat op aan te sluiten) en een ingebouwde versterker, zodat ik er alleen nog maar speakers op aan hoef te sluiten. Verder niet verplicht, maar zou wel makkelijk zijn, omdat er nog maar 1 stopcontact vrij is... Overigens hoeft het niet wireless te zijn, want er is al een netwerkaansluiting beschikbaar. Als iemand een tip heeft, hoor ik het graag... - Mark
Link naar reactie
[url=http://www.webwereld.nl/attachments/free/Draadloze%20mediaservers.pdf]Hier[/url] een test van webwereld van diverse audio- en mediaservers, misschien staat daar iets tussen. Ik had ook ergens gezien dat Pinnacle met 2 nieuwe producten kwam die puur voor audio zijn, maar kan er ffies snel niks van vinden.
Link naar reactie
Als je internet hebt dan heb je in principe geen FM-tuner nodig. Er zijn heel veel nederlands-talige radio-zenders die ook via internet te beluisteren zijn. Voor puur audio zou ik niet voor een media-hub kiezen zonder scherm. Zoiets is alleen maar irritant zelfs al zou je niks anders doen dan alleen maar als jukebox voor achtergrondmuziek gebruiken. Als alternatief voor de SLA5500 kun je nog naar de Terratec NOXON kijken. Dat zijn clonen van elkaar op de kastjes na (firmware is alleen niet uit te wisselen). De NOXON is zelfs iets goedkoper ook dacht ik. Daarbij ondersteunt de NOXON wel internet-radio en de SLA5500 niet, tenzij je bij de laatste een andere UPnP-server gebruikt. De opvolger van de NOXON lijkt nog mooier te worden doordat die naast betere draadloze beveiliging (WPA) ook een via usb gekoppelde harddisk ondersteund ... ( http://www.my-noxon.de/noxon.html ) Wat UPnP-server betreft zou ik voor http://www.tversity.com kiezen. Ik vind dat stukken beter werken dan PMM van Philips en dankzij transcoding kun je in principe alle audio-formaten aan die je Windows Media Player ondersteunt. De volgende versie gaat ook podcasts en RSS-feeds ondersteunen. Ook voor de Streamium levert die server grote voordelen op. Overigens is een Xbox 360 absoluut geen goede media-center. Er worden simpelweg te weinig media-formaten ondersteund om praktisch in te kunnen zetten (Divx is standaard niet ondersteund). // -- Het artikel kent wat betreft de mogelijkheden van de 360 een aantal fouten. Zo is de 360 geen (ik herhaal GEEN) UPnP-compatible media-hub. MS heeft truuks uitgehaald om te voorkomen dat de 360 uberhaupt iets anders ziet dan een MCE of Mediaconnect. Twonkyvision is de enige die het ondersteunt en dat alleen maar dankzij hacks/reverse engineering. .ogg vorbis en andere niet MS-formaten worden ook niet ondersteund. Tenminste niet tenzij je MCE gebruikt ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...