Ga naar inhoud

S/PDIF en coax


Aanbevolen berichten

Ik heb het via dat programmaatje ingesteld (mixer, toch?), maar blijkbaar kan die s/pdif uitgang enkel stereo uitzenden, want hij kan niet meer dan 2 boksen aan, of moet ik dan gewoon de pro logic II van de surround set gebruiken. Ik bedoel, kan ik geen dts geluid doorsturen naar de set? (bij een dvd of een spel bijvoorbeeld) Handig dat je pa zelfde geluidskaart heeft :wink:
Link naar reactie
[quote:5020784b0f="thommich"]... maar blijkbaar kan die s/pdif uitgang enkel stereo uitzenden, want hij kan niet meer dan 2 boksen aan, of moet ik dan gewoon de pro logic II van de surround set gebruiken. Ik bedoel, kan ik geen dts geluid doorsturen naar de set? (bij een dvd of een spel bijvoorbeeld)[/quote:5020784b0f]In de dvd afspeler (bv die van de Windows Media Player) kan je die keuze maken, alleen gaat die keuze nog 1 stap verder: bv surround via analoog uit (in 2, 3, 5 ,7 kanalen?) of Surround via S/Pdif. Een combinatie van beide komt vaak niet voor.
Link naar reactie
Aangezien er toch nog geen slotje op zit maak ik er bij deze nog gebruik van om nog vraagje te stellen :) Kan een spel (ik neem al voorbeeld NFSMW) ook dts-geluid, of dolby digital via de coax doorzenden naar mijn set? Of blijft het sowieso altijd stereo. Indien ja, op wat zet ik de decoder dan best: stereo x2, pro logic music of pro logic movie? tnx a lot... :wink:
Link naar reactie
Zou je even kunnen uitleggen hoe ik dit (dts-geluid via spdif) moet instellen in wmp? Ik had het namelijk gevonden in powerdvd, maar die doet et plots niet meer :( De optie is niet aanklikbaar bij eigenschappen van luidsprekers en als ik bij dvd spdif geluid aanduid krijg ik gewoon stereogeluid :-? Ik zou echt wel graag terug mijn dts geluid hebben :) tnx
Link naar reactie
[quote:b65cdceb37="thommich"]rbeeld NFSMW) ook dts-geluid, of dolby digital via de coax doorzenden naar mijn set? Of blijft het sowieso altijd stereo. Indien ja, op wat zet ik de decoder dan best: stereo x2, pro logic music of pro logic movie?[/quote:b65cdceb37] spellen kunnen geen 5.1-signaal via SPDIF doorsturen. Als je 5.1-geluid wilt bij spellen zul je of je geluidskaart analoog moeten aansluiten op je luidsprekerset of zoals je zelf al voorstelt je versterker surroundgeluid te laten emuleren. welke stand van je decoder het best klinkt is een kwestie van smaak, gewoon uitproberen wat jij het beste vindt klinken.
Link naar reactie
vreemd ... ik heb de geluidskaart van m'n moederbord (nForce 2 chipset) gewoon via de digitale uitgang op m'n speakers aangesloten. Prima geluid in spellen. Ik vermoed dat de kaarten van Creative en de mindere onboard-kaarten dit niet kunnen, maar het is dus wel degelijk mogelijk 'surround'-geluid bij spellen te horen via de digitale uitgang. Overigens zijn er maar enkele spellen die officieel Dolby Digital ondersteunen (o.a. UT2k3 & UT2k4). DTS wordt op pc-gebied helemaal niet gebruikt. Alleen de PS2 heeft dat bij enkele spellen (waaronder GTA:Vice City). Mogelijk dat de pc-versie dat daardoor ook ondersteund, maar zeker is het iig niet.
Link naar reactie
Klopt, ik ging iets te kort door de bocht door te stellen dat het absoluut niet kon. Jouw moederbord heeft waarschijnlijk een Soundstorm audio-chip, die bevat dolby encoding waardoor je wel surround geluid van spellen via SPDIF naar je speakerset kunt sturen. Er zijn nog wel een paar geluidskaarten die dit kunnen, maar verreweg de meeste geluidskaarten bevatten geen dolby encoding.
Link naar reactie
Ik heb enkele problemen en ik hoop dat jullie er mij uit kunnen helpen: 1) Mijn powerdvd (die op de pc stond bij aankoop) werkte niet meer en heb ik verwijderd. Ik heb ëen andere geïnstalleerd, maar blijkbaar ondersteund die geen spdif ofzo, want ik heb geen geluid uit mijn surround set. Tenzij ik hem op Waveout zet, dan heb ik stereo (maar niet het dts-geluid van vroeger) Zijn er tips? Ik heb k-lite codec pack geïnstalleerd. In Windows Media Player heb ik ook geen geluid... :( tnx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...