Ga naar inhoud

AEG Lavamat 46210 - 91321264101


Tino-V

Aanbevolen berichten

Hallo, Graag advies m.b.t. het volgende probleem: Onze AEG bovenlader maakt sinds 2 weken een raar geluid, lijkt op een HOL ZUIGEND geluid met een ratel onder in de wasmachine, de was is ook iets natter. Zouden het de koolbostels kunnen zijn? Heb al gekeken welke ik eventueel moet hebben maar kan het juiste type nergens vinden op internet, zitten hier wel koolborstels in? zo ja welk type, graag advies omtrent dit probleem, bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Heb je de afvoer pomp gecontroleerd? Het zouden de borstels kunnen zijn maar ik denk het niet. Komt de machine wel op zijn maximale toerental tijdens het centrifugeren? Verwijder het zijpaneel ook eens. Zie je lekkage sporen op de bodem van de machine? Mogelijk meet de machine niet de juiste waterhooget. Boven in de machine zitten 1 of meerdere nivo regelaars. Deze kun je herkennen aan het dunne slangetje. Trek het slangetje er van af, blaas het slangetje weer terug en probeer de machine opnieuw.
Link naar reactie
Hallo, Heb inmiddels de afvoerpomp vervangen en nieuwe koolborstels geplaats, maar heb nog een vraag: de nieuwe koolborstels waar deze tegen de motor aankomen maken een schurend metaalachtig geluid bij draaien, is dit normaal, moet dit nog inslijten of is er iets anders aan de hand, bedankt voor de info!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
De trommel van onze wasmachine AEG 46210 -91321264101- maakt bij rond draaien een piepend geluid, waarneembaar als hij langzaam draait zowel bij het wassen als met de hand draaien van de trommel naar voren en naar achter. het lijkt of er rubber tegen de trommel aanloopt. Dacht dat er misschien iets tussen de binnen en buitentrommel zit. Vraag: hoe kom ik tussen de binnen en buitentrommel, heb het idee dat hier iets tegenaankomt.
Link naar reactie
Ik heb de rechterkant van de wasmachine verwijderd, snaar eraf gehaald gehaald aan het kruis gedraaid piepend, licht krakend geluid blijft vooral waarneembaar als je boven de wasmachine staat en je draait langzaam aan de trommel zowel naar voren als naar achteren. Wasmachine met was gedraaid vooral als hij langzaam draait of naar voren of naar achter in programma irritant gepiep lijk als of er rubber tegen metaal loopt. Trommel op speling gecontroleerd niets waarneembaar in geen enkele richting hij loopt mooi rond als hij een dag DROOG staat en je draait dan met de hand geen geluid ??? Graag advies!
Link naar reactie
Ik heb een link bijgevoegd die ons piep geluid met onze wasmachine precies weergeeft, met de hand draaien van de trommel en bij het wasprogramma. Heb dit op you tube gevonden. Als iemand weet wat dit is en hoe op te lossen bij voorbaat dank. https://www.youtube.com/watch?v=7fcV8wf9JWc
Link naar reactie
Link werkt wel. Het eerste geluid is een rubber op metaal geluid. Kan zijn dat er iets aan het manchet langs gaat. Het 2de geluid is foute boel.. Droge of defecte lagers. Alleen is de constructie bij jou machine geheel anders mbt het manchet, de trommel kan hier nooit tegen aankomen. Ik ben bang dat je een lager probleem hebt.
Link naar reactie
Bedankt voor de info. Als wij de lagers willen vervangen is dit zelf te doen? Op welke kosten moeten we rekenen? Machine is 6 1/2 jaar oud, doet het verder nog prima. Is hij deze investering nog waard? Als het een nieuwe wordt kun je dan een goede bovenlader adviseren AEG of toch de Bosch WOT 24255. bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Filmpje maakt het toch al weer iets duidelijker,linker lager piept bij ons, als u nog meer info hebt m.b.t. linker lager vervangen graag even doorsturen kunnen we binnenkort aan de klus beginnen, rest ons u te bedanken voor alle nuttige informatie. gr. TinoV
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Hallo onze 46210l gaf eerder deze week de storing efo. Hiervan was de oorzaak het aquaslot. Waarschijnlijk te veel zeep. Nadat alles weer droog is de efo storing weg. Het apparaat start nu wel heeft watergenomen draait 2x en stopt dan geeft geen storing de timer van het programma telt gewoon af maar er gebeurd verder niets. Dit is bij alle programma's zo los centrifugeren of pompen werkt ook niet. Wat kan hier de oplossing bieden?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...