Ga naar inhoud

Wat is op dit moment een snelle & goede mediacenter bare


Aanbevolen berichten

[quote:a3d4b58f87="Dracoplasm"]Zelfbouw of in de winkel? En waar wil je hem weg halen, en last but not least wat is je budget (alleen kast?). Iets meer info in de startpost zou geen straf zijn, want hier kunnen we vrij weinig mee.[/quote:a3d4b58f87] nou, op zoek naar een readymade. tuurlijk is een zelfbouw ook een optie. budget is niet belangrijk. Ik ben op de hoogte van high end game PC's maar niet van barebones. En die wil ik nu toch aanschaffen. ook zag ik een ander alternatief. de Kenwood VRS N8100. een AV control centre met netwerk functie. http://www.kenwoodnetwork.com/ Dus daar wil ik eigelijk het mee vergelijken. het voordeel van een barebone is dat je een harddisk tot je beschikking hebt. ik wil het systeem gebruiken voor ik de slaapkamer waar ik netwerk verbinding heb en het systeem kan aansluiten op mijn tv. maar een barebone maakt meer geluid. (lawaai) toch is het mediacentre van MS een interessante optie.
Link naar reactie
Een pc met tv-kaart, afstandbediening en een speciaal besturingssysteem (waar veel klachten over zijn) heet een Media Center Edition PC. Deze zit in een mooie kast en kost veelste veel geld. Bouw zelf een pc met; - een goedkoop mobo (bv nforce 2 met soundstorm, heb je ook nog goed geluid zoals bij de a7n deluxe (met onboard lan)) - een goedkope Sempron - een billige ATI met passieve koeling (stil en goede tv out) - een beetje aardige tv tuner kaart - een sata hd van 160 gig - wat goedkoop geheugen - een mooie nec 3540 Neem vervolgens een programmeerbare pc afstandsbediening, installer XP en je hebt precies wat jij zoekt. Kost je de helft van wat een MCE pc kost. Wil je de hele boel in een mooi jasje steken kijk dan eens naar een barebone in de pricewatch van tweakers.
Link naar reactie
Het mooiste zijn de silverstone kasten, en mocht je willen opnemen en tv kijken heb je niks aan een simpel sempronnetje volgels mij. Met evt. zelfbouw kan je kijken naar een: Silverstone kast (vrij prijzig), er is nog een mooier merk maar kan even niet op de naam komen. Een mATX bordje met een P4 2,8 - 3Ghz, gekoeld door een langzaam draaiende zalman koeler. Een passief gekoelde videokaart. 250 GB s-ata 16mb cache hdd. (kan je lekker veel opnemen en kost +/- 110 een 160 kost +/- 80, en is trager). Een goede tv kaart, incl. afstandsbediening. Bij pinnacle hebben ze ook mce kaartje, met afstandsbediening en een gratis versie van een programma wat hetzelfde werkt als media center. Ik heb de kaart liggen voor iemand alleen werkt het mobo niet dus daar is het wachten op, mocht je willen kan ik evt. daarna ervaringen delen ;-) Dvd brander is verder naar eigen keuze. Ook is een stille voeding geen straf, evt. passief. Verder plaats je gewoon 2 zeer stille fans die de boel van een beetje lucht voorzien. Wat betreft geheugen is 512 voldoende, maar als je toch bezig bent zou ik persoonlijk 2x512 erin plaatsen, werkt net wat prettiger. Als je een kant en klare barebone wilt kan je ze halen bij bv. Alternate, die schijnt ook wel leuk te werken (naar horen zeggen). En bij H&M pc's in Emmen hebben ze nu ook een media center pc zoals mijn omschrijving, stil (alles passief), snel, en erg mooi! Voor +/- 1000,-
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
[quote:3f6ced7bfb="Smash!"][quote:3f6ced7bfb="Dracoplasm"]Zelfbouw of in de winkel? En waar wil je hem weg halen, en last but not least wat is je budget (alleen kast?). Iets meer info in de startpost zou geen straf zijn, want hier kunnen we vrij weinig mee.[/quote:3f6ced7bfb] nou, op zoek naar een readymade. tuurlijk is een zelfbouw ook een optie. budget is niet belangrijk. Ik ben op de hoogte van high end game PC's maar niet van barebones. En die wil ik nu toch aanschaffen. ook zag ik een ander alternatief. de Kenwood VRS N8100. een AV control centre met netwerk functie. http://www.kenwoodnetwork.com/ Dus daar wil ik eigelijk het mee vergelijken. het voordeel van een barebone is dat je een harddisk tot je beschikking hebt. ik wil het systeem gebruiken voor ik de slaapkamer waar ik netwerk verbinding heb en het systeem kan aansluiten op mijn tv. maar een barebone maakt meer geluid. (lawaai) toch is het mediacentre van MS een interessante optie.[/quote:3f6ced7bfb] Dat Kenwood systeem is behoorlijk indrukwekkend!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...