Ga naar inhoud

meer boxen aansluiten


Aanbevolen berichten

Goede avond, ik heb een paar maanden de pc van de aldi gekocht, en daar zaten twee mooie medion geluidsspelers bij. Echter heb ik nu heel veel muziek op de computer staan en dat wil ik wat meer door de kamer laten klinken. Dus ik heb andere boxen nodig voor erbij. Wie kan me iets adviseren (tegen een redelijke prijs) en hoe sluit je deze nieuwe boxen eigelijk aan op de computer? Oja, ik heb ook boxen voor de dvd speler. Kan ik deze niet gebruiken??
Link naar reactie
[quote:0d1fad602f="Gouranga"]Goede avond, ik heb een paar maanden de pc van de aldi gekocht, en daar zaten twee mooie medion geluidsspelers bij. Echter heb ik nu heel veel muziek op de computer staan en dat wil ik wat meer door de kamer laten klinken. Dus ik heb andere boxen nodig voor erbij. Wie kan me iets adviseren (tegen een redelijke prijs) en hoe sluit je deze nieuwe boxen eigelijk aan op de computer? Oja, ik heb ook boxen voor de dvd speler. Kan ik deze niet gebruiken??[/quote:0d1fad602f]Mja, gewoon met splitter lijkt me als er maar een versterker bij de boxen zit. Of natuurlijk als achterkanaal. Ik weet totaal niet wat jij een redelijke prijs vind trouwens. :P
Link naar reactie
Je kunt niet gewoon een splitter gebruiken om dan extra boxen aan te sluiten. Daar zijn de meeste uitgangen niet eens op berekend :roll: Als je systeem 5.1 audio-uitgang (en dat lijkt me zeer waarschijnlijk omdat het zo'n beetje standaard is) heeft dan is het in theorie mogelijk om het achterste paar hetzelfde stereo-geluid laat weergeven als het voorste paar. Echter dan ben je afhankelijk van de software (bij WinAmp heb je een plug-in nodig) en/of de drivers van je geluidskaart. Sommige drivers/kaarten kunnen zelf een stereo-signaal ook op de 'achterste' set laten horen. In dit geval kun je volstaan met het kopen van eenzelfde set als je nu hebt. Wil je iets meer controle (en beter geluid) dan kun je beter een volledige set boxen kopen. Daarbij is het al gauw zo dat je echt krijgt waarvoor je betaald.
Link naar reactie
[quote:c5ac6180a5="JaFO"]Je kunt niet gewoon een splitter gebruiken om dan extra boxen aan te sluiten. Daar zijn de meeste uitgangen niet eens op berekend :roll:[/quote:c5ac6180a5] Inderdaad, ze worden dan parralel aangesloten en dan krijg je de halve weerstand over de uitgang van de kaart, met een beetje pech sloop je hem. Je krijgt wel (ongeveer) het dubbele vermogen maar dat betekent maar 3db extra geluidsdruk. [quote:c5ac6180a5]Wil je iets meer controle (en beter geluid) dan kun je beter een volledige set boxen kopen. Daarbij is het al gauw zo dat je echt krijgt waarvoor je betaald.[/quote:c5ac6180a5] Als hij een aux ingang op z'n cd-speler heeft kan hij gewoon die gebruiken. Krijg je wel gewoon stereo maar de liedjes zijn ook gewoon stereo...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...