Ga naar inhoud

Aansluiting dvd-speler - boxenset


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs boxenset gekocht (philips A3.610),, hierop zit een 5.1 aansluiting. Bijgeleverd was een "6 x RCA connector" kabel. Nu wil ik dus een dvd-speler kopen,, maar welke uitgang heeft deze nu nodig wil ik hem via deze kabel op mijn boxen set kunnen aansluiten? Of hebben alle dvd-spelers standaard deze 6 uitgangen?
Link naar reactie
Dit setje heeft zelf geen decoder, dus digitaal aansluiten is al onmogelijk. Er zitten 2 stereo ingangen op (jack en tulp) en 1 5.1 ingang. Dit is een Din stekker waar jij waarschijnlijk een kabel op aansluit met die 6 tulpenstekkers? (RCA) Je moet dus een dvd speler hebben die alle kanalen dus appart via een tulpenstekker aansluiting kan aansturen.
Link naar reactie
[quote:71c6fcc67f="Menno2"]of is dat gewoon kwestie van goed kabeltje kopen?[/quote:71c6fcc67f]Er staat op de site van Philips "incl. DVD kabel". Hoe ziet dat kabeltje er dan uit? http://www.pcpbenelux.philips.com/getpage.php?pnode=249&menu=3 [quote:71c6fcc67f="gerben"]@obi: bij optisch wordt het in het ene apparaat omgezet naar optisch signaal, in het andere weer naar elektriek. Je hebt dus twee keer een extra conversie, die ook twee keer kwaliteitsverlies oplevert.[/quote:71c6fcc67f]Ok, klinkt logisch ... dan ga ik ook maar een coax-kabeltje halen. :wink:
Link naar reactie
[quote:d0f9e4460c="Obi-wan-kenobi"] [quote:d0f9e4460c="gerben"]@obi: bij optisch wordt het in het ene apparaat omgezet naar optisch signaal, in het andere weer naar elektriek. Je hebt dus twee keer een extra conversie, die ook twee keer kwaliteitsverlies oplevert.[/quote:d0f9e4460c]Ok, klinkt logisch ... dan ga ik ook maar een coax-kabeltje halen. :wink:[/quote:d0f9e4460c] Het verschil tussen optisch of coax zul je niet horen en al helemaal niet op een pc-speakersetje hoor.
Link naar reactie
Als ik het zo zie, dan heeft die boxenset dus zelf geen surround decoder en moet je dus een DVD-speler hebben met ingebouwde surround decoder ... zo'n ding zal wel de nodige aansluitmogelijkheden hebben? http://www.divxplayer.nl/ProductenSpecs.php?Product=DP470 http://www.kiss-technology.com/files/brochures/DP-470.pdf [i:b67e3f9b42][u:b67e3f9b42]Audio-uitgangen[/u:b67e3f9b42] Digitaal: - optisch S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) Analoog: - 4 kanaals stereo over twee uitgangen 5 x 50 watt + subwoofer: • Front center • Surround rechts • Surround links • Front rechts • Front links •LFE / subwoofer[/i:b67e3f9b42]
Link naar reactie
Als je ruzie met je buren wilt dan zul je vooral een subwoofer moeten nemen :P Zonder sub, maar met degelijke speakers red je het ook. // gerben : en het coax-signaal moet eerst naar een analoog signaal worden verandert, tenzij ze letterlijk een blokgolf over die kabel sturen, want dan zou. Eigenlijk vergeet je het enige echte nadeel van de optisch aansluiting : die kabels zijn breekbaar, hebben daardoor een beperkte maximum lengte en ze zijn (nogal) kostbaar als je goede wilt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hij mist 'n reciever Ikzelf heb ook zo'n probleem twee DVD spelers met nog minder uitgangen. en 'n Hifi set stereo line in. Dit kon ik niet aansluiten zonder constant te rewiren. Opgelost door 'n Reciever eergisteren gehaald. En dan meteen die line in laten varen voor 'n 5.1 setje met active woover. Om het simpel te stellen je hebt deze pipeline. Source - decoder/conversion - amplification - speakers. En hier zijn nog wat varaties opt ook complexere. Hij heeft dit Source - Speakers
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...