Ga naar inhoud

kraak door geluid


Aanbevolen berichten

Dit had ik vroeger toen ik nog mijn stereo op mijn onboard geluidskaart had. Ik weet niet waar het vandaan kwam maar ik had dit bij spellen als need for speed etc maar bijvoorbeeld niet bij UT. Wat ik heb gedaan eraan is een nieuwe geluidskaart + speakerset kopen die ik toch al wilde hebben maar dat is niet echt een goede oplossing, tenzij je er echt vanaf wilt. Kan ook aan de drivers liggen, of als je bijv. EAX hebt ingesteld bij AA opties. Als ik bij CoD "Hardware audio + EAX" inschakel kraakt het ook terwijl mijn kaart wel EAX ondersteunt. Je zou dus je instellingen na kunnen kijken ;)
Link naar reactie
dit heb ik lekker ook 8) vet chill probleem :lol: bij americas army schijnt het gekraak te liggen aan de slechte EAX van het spel zelf ... met UT2004 heb ik er bijvoorbeeld geen last van MAAR ! Ik heb nog een positief puntje (voor jou dan)! Bij mij haperen de spellen sinds ik SB Live! 24-bit in me systeempje heb :cry: ... nog NERGENS een geschikte oplossing kunnen vinden ... iemand hier een ideetje ?
Link naar reactie
[quote:5acf145473="Jongetje Leo"]dit heb ik lekker ook 8) vet chill probleem :lol: bij americas army schijnt het gekraak te liggen aan de slechte EAX van het spel zelf ... met UT2004 heb ik er bijvoorbeeld geen last van MAAR ! Ik heb nog een positief puntje (voor jou dan)! Bij mij haperen de spellen sinds ik SB Live! 24-bit in me systeempje heb :cry: ... nog NERGENS een geschikte oplossing kunnen vinden ... iemand hier een ideetje ?[/quote:5acf145473] He beetje offtopic, maar sinds ik mijn SB live 5.1 digital heb haperen mijn opengl spellen vooral. de direct3d ook wel maar minder. call of duty is echt niet te spelen zo klote. moet ik die creative weggooien, ik zou het met liefde doen. ga het morgen is testen :D grt, Lennard
Link naar reactie
Nee geen dma conflict, weet niet wat je daaraan kan instellen ... maar er is iig geen enkel apparaat dat een irq adres deelt, dus dat zit wel snor lijkt mij ... Ik probeerde trouwens ff met americas army het volgende: met 2.1 instellingen (in windows instellen) ondervind ik minder haperingen en minder hoge beepjes dan met 5.1, dan wordt het echt erg... Als ik gewoon op Software speel (ingesteeeld in AA), dan heb ik dus gewoon stereo geluid, dan gaat het spelen probleemloos.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Even om dit voort te zetten, heb de oplossing waarschijnlijk... wel belangrijk voor andere gebruikers, scheelt hoop gezoek en gemail met de support ! Schijnt dat de SoundBlaster Live! 24-bit het dus gewoon niet trekt om games met 5.1 geluid (en EAX) te draaien... wel heel slecht vind ik dat , koop je zo een kaart, juist voor games, trekt ie het niet :( (heeft wel mooi stereogeluid hoor :wink: ) miss ligt het ook aan me systeem dat niet super ultra modern meer is, zodat de kaart ook niet veel steun heeft aan me cpu... maar toch zonde van al die verloren tijd die je erin stopt om het uit te zoeken Heb nu dus bijna Audigy 2 ZS binnen, kijken wat die ervan bakt :x
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...