Ga naar inhoud

2 x CD-drive, beiden geluid!


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 CD drives (waarvan 1 interne CD-rom, andere EXTERNE DVD writer, verbonden via een 1394 kabel) Twee vragen, een afhankelijkvan de andere. 1. Kan ik met de externe cd-drive ook muziek CD's afspelen via de geluidskaart? 2. En zo ja, hoe bereik ik dat BEIDEN, zonder de instellingen te veranderen, een CD afspelen? (Uiteraard niet tegelijk!) Ik heb gezien dat je in het CONTROL venster kunt kiezen: óf de een, óf de andere. Lijkt me toch een beetje raar dat je maar de keus hebt uit 1 CD-player. MVG, perloc
Link naar reactie
Deze optie komt er helemaal niet voor. Trouwens ook niet bij de interne CD-ROM. Maar ik gebruik Win98SE, misschien is dat bij XP of andere windhozen wel het geval. Ik kan alleen een keuze maken bij: Mulimedia (in Control Panel), tap CD Music tussen een van de twee C-drives. (Drive letter keuze) MVG, perloc
Link naar reactie
Ik heb in mijn Utilities folder (zelf verzameld) DirectX 8.1 Deze was niet geïnstalleerd. Nu wel. Van MMplayer heb ik niet kunnen achterhalen welke versie dit is. Niet vermeld onder de HELP tab, niet kunnen vinden in System Tools/System Information. Maar het werkt niet. In Control Panel is na installatie van DirectX geen verandering opgetreden. In de diagnost tool van DirectX wordt gemeld dat er een paar drivers worden gemist, en dat anderen oud zijn. Nergens kunnen ontdekken of ook iets aan de instelling van CD-drives is te rommelen. MVG perloc
Link naar reactie
Je zult toch wel eerst Mediaplayer moeten updaten. De optie komt voort uit het updaten van 2 componenten, zo staat mij bij. [edit]ik stelde een domme vraag. In windows 98se is standaart mplayer2 V6.4 aanwezig, als je nog nooit geupdate hebt dan zal deze er dus nog steeds zijn: start/uitvoeren mplayer2.exe en dan help/info. Je zou hem ook moeten kunnen vinden in bureauaccesoires. De optie voor digitale audio extractie is een onderdeel van de cd-rom eigenschappen; config scherm/systeem/apparaatbeheer/cd-rom/eigenschappen
Link naar reactie
rwilligen: De Mediaplayer (9) doet inderdaad ongeveer wat ik wil. Maar elke verandering is nog lang geen verbetering! Ik heb er met deze installatie twee andere "features" voor moeten inleveren: de audiouitgang op de externe drive is nu afgeschakeld (op de interne drive zit geen audio uitgang) en ik heb niet kunnen ontdekken hoe ik dat weer kan inschakelen. Bovendien spelen video's beduidend hakkeliger af dan met de "oude" Mediaplayer. Daar liep het met af en toe een sprong redelijk vloeiend, met deze mediaplayer springt het beeld ongeveer 3-5 keer per seconde. Niet om aan te zien! Nu, die videozaken heb ik allang geleden totaal afgeschreven. Vele duizenden tot tegen de 10-duizend gulden aan besteed (want hoewel officieel anders is de gulden gewoon vervangen door de Euro), maar nog nooit een bevredigend resultaat gezien. Dus dat tweede item is niet zo erg. Maar wat ik per see WEL wil hebben is die audiouitgang op de CD-drive! Ik ben zo verstandig geweest alvorens installatie van MP, een Image van de C: drive te maken. Dus MP gaat er weer af want de oude toestand was beduidend beter dan de nieuwe. Anyway, hartelijk dank voor de hulp. MVG, perloc
Link naar reactie
Het uitschakelen van de analoge audio uitgang is nieuw voor mij, voor zover ik weet heeft de pc geen invloed op deze poort maar is deze een hardwarematige uitgang welke rechtstreeks aan de speler verbonden is. Wellicht een ander forum lid een idee hierover? Je videokwaliteit: de oude mplayer2 is er nog steds maar hij is verborgen door de installatie van de nieuwe mediaplayer. Je kunt hem vinden in C:\Program Files\Windows Media Player\mplayer2.exe Je zult ff zelf een nieuwe snelkoppeling naar het bestand moeten maken en dan kun je de oude gewoon weer gebruiken. Ook kun je in de opties instellen dat voor alle bestandstypen de mplayer2 moet worden gebruikt voor het afspelen.
Link naar reactie
Sorry voor de miskleun van mij wat betreft die audio uitgang. Schaamrood en zo... Op mijn HP DVD writer zit een potentio meter, zo'n draaiwieltje waarmee je um hard en zacht zet. Hij stond zacht, en daar kwam ik later pas achter. Inmiddels heb ik ook de Mediaplayer2 gezien. Alles is weer bij het oude en ik kan hier best mee leven. Neemt niet weg dat Mediaplayer 9 wat betreft video een achteruitgang was in vergelijking met de "oude" mediaplayer. Als ik die videozaak weer eens op zou pakken zou ik moeten beginnen met een snellere computer (nu Pent II 333 MHZ) en een snellere videokaart. Maar zoals gezegd: ik heb vele duizenden gulden/Euro besteed aan videozaken, daar extra een iBook voor gekocht (2500 Euro), alle beschikbare videobewerkingsprogramma daar mee geprobeerd maar het bleef allemaal hakkelig lopen. Dat iBook ging na 13 maanden kapot. Net buiten de garantie. Exit Apple. En omdat het niet bevredigend ging met die Apple, bij uitstek een computer voor videozaken, heb ik alle vertrouwen verloren dat ik het wel voor elkaar krijg met Windows. Dank voor alle informatie. MVG, perloc
Link naar reactie
Nou, probleem is dan dus opgelost 8) Mediaplayer9 is idd trager, een trend die begonnen is met versie 7 en ongetwijfelt door zal gaan... Maar er wordt dus nog steeds versie 6.4 bij geleverd al is hij min of meer verborgen en is het in kern toch een soort versie 9, zo snel als win98 versie6.4 is hij niet maar het verschil is niet groot. Wat betreft video bewerken; ik heb dat zonder al te veel problemen met een P2-350 gedaan maar dan wel op een BX440 bord, dat is dus met 100 Mhz busclock en dus ook pc100 geheugen. De kwaliteit analoge video die ik kon capturen was best wel ok icm een studio DC10+ kaart Jouw 333 kan mogelijk op 66 mhz en dat scheelt wel weer wat maar met een hardware versnelde kaart zoals de dc10 zou het wel moeten kunnen. Evengoed heb je zelf al de conclusie getrokken die eigenlijk de enigste juiste(verstandigste) is; het wordt tijd voor een nieuw(er) systeem.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...