Ga naar inhoud

Een console op LCD-TV of Breedbeeld tv?


Aanbevolen berichten

* Zijn de lcd tv's van tegenwoordig geschikt om een gameconsole op aan te sluiten of kun je dan toch beter een normale breedbeeld tv gebruiken? * En hoe zit het met HDTV is dit alleen voor LCD en Plasma tv's? * Wat houd HDTV eigenlijk in? * Is een televisie met HDTV een "must" als je 1 van de nieuwe generatie consoles eind dit jaar of begin volgend jaar in huishaald?
Link naar reactie
Reken er maar op dat bij de next-gen consoles de gebruikte tv (breedbeeld of HDTV) wel degelijk verschil zal gaan maken. Al is het maar omdat er meer & beter beeld is (iets dat zeker bij on-line spellen een rol gaat spelen). Voor de actuele consoles (GC, PS2 & Xbox) heeft zo'n nieuwe tv niet echt veel zin, omdat er maar weinig spellen zijn die de hogere resoluties daadwerkelijk ondersteunen. // Wat is HDTV : Zie hier : http://electronics.howstuffworks.com/hdtv.htm Belangrijkste is de hogere resolutie : * 720p - 1280x720 pixels progressive * 1080i - 1920x1080 pixels interlaced * 1080p - 1920x1080 pixels progressive Vergelijk dat met 500 - 600 lijnen voor 'normale' tv ... Grappig is dat straks de consoles wel HDTV ondersteunen, terwijl onze tv-zenders nog maar wat aan het aanrommelen zijn met Pal+ en breedbeeld.
Link naar reactie
Iemand op een ander forum merkte correct op dat het beeld op HDTV inderdaad beter is, maar dat je ook nog hoge kwaliteit graphics kan weergeven op een 'gewone tv'. De beeldkwaliteit van de next-gen consoles zal waarschijnlijk goed genoeg zijn om ook op een gewone tv nog haarscherpe graphics neer te zetten. Besides, in Nederland wordt op dit moment (als ik me niet vergis) één kanaal in HDTV uitgezonden (nl. Euro1080). Voor het zenderaanbod hoef je dus geen HDTV aan te schaffen. [quote:56fe3c9883="JaFO"]Vergelijk dat met 500 - 600 lijnen voor 'normale' tv ...[/quote:56fe3c9883]Je vergelijkt hier lijnen met pixels, dat klopt niet. Vergelijk dan met resoluties: normale PAL is 768*576. [quote:56fe3c9883="JaFO"]Grappig is dat straks de consoles wel HDTV ondersteunen, terwijl onze tv-zenders nog maar wat aan het aanrommelen zijn met Pal+ en breedbeeld.[/quote:56fe3c9883]Sterker nog, de meeste tv-zenders gebruiken niet eens Pal+ en zenden nog in smalbeeld uit. :-?
Link naar reactie
Ik vrees dat je je ook vergist in de prijs van een lcd die hdtv resoluties aan kan. De meeste zijn amper 800x600, sommige 1024x768. Echte hdtv schermen zijn nog vrijwel onbetaalbaar. Ik was gisteren toevallig in de mediamarkt. Tientallen lcd- en plasma tv's, maar welgeteld maar eentje die hdtv aankon. En die kostte 8000 euro. Wel een schitterend beeld, maar dat ga ik er echt niet voor uitgeven. Oled is nog niet marktrijp, dat kan nog wel een paar jaar duren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...