Ga naar inhoud

tv via pc werkt maar paar vraagjes


Aanbevolen berichten

ok wat heb ik gedaan: nividea 4200ti heb ik gekoppeld aan gewone tv via svideo en bijpassende scart. clone ingesteld en ik heb nu beeld dat goed is bij een film. (niet goed als je naar b.v desktop kijkt. of internet. als ik de scart split, dus van tv naar scartstereo en van tv naar scart pc. dan werkt het niet? dus telkens als ik tv wil kijken via pc wordt het scart verwissellen? ook is het beeld nog zwart/wit. dus niet in kleur. moet ik hier nog wat voor aanpassen? ---------------------------------------------------------------------------------- geluid gaat van jack naar tulp in stereo/receiver. deze tulps gaan in video 4 van mijn stereo/receiver. zet ik de stereo op video 4 dan krijg ik het geluid over mijn stereo. nu zit er ook op video4 een s-video ingang. eigenlijk wilde ik hier de s-video kabel indoen omdat de receiver weer vast zit aan tv via scart. maar dan krijg ik geen beeld. ook niet met de eerder vertelde splitter de screenrefresh rate van de 4200ti staat op 60 hertz. wat doet het als ik die hoger zet? dus de vragen op een rij: 1 het werkt alleen rechtstreeks op tv met svideo op scart. splitter werkt niet? 2 beeld is zwart/wit op tv. wat te verbeteren kwa instellingen? 3screenrefresh staat op 60 herz/ wat doet hoger zetten? 4 film is aardig goed kwa beeld. beeld van een internetpagina of desktop niet waarom?
Link naar reactie
Veel vragen. In principe zou het splitsen moeten werken. Misschien moet er nog een videoversterker tussen. Op zich kreeg ik bij een vergelijkbare aansluiting ook een ZW beeld, alleen had ik een S-VHS kabel van 5m ... Vervolgens S-vhs omgezet naar simpele composiet en toen had ik kleur op de computer. Het zou kunnen zijn dat het Scart signaal en het S-VHS signaal niet de juiste niveaus hebben. Ik had het probleem namelijk alleen met het TV signaal dat van de Scart/S-VHS adapter afkwam. De DVD speler leverde via dezelfde S-VHS kabel wel kleur af aan de PC. Ik heb de S-VHS kabel nu maar op de TV-out aangesloten, dat werkt wel. Zelf gebruik ik een MX460 kaart, een stapje minder dan de 4200 videokaart. Ik kan die kaart rustig op 85 of 90Hz instellen en video weergeven. Ik gebruik daarvoor overigens een Microsoft utility AMCap oid. Wat bedoel je overigens met vraag 4? Bedoel je dat tekst op het videobeeld op de PC niet goed leesbaar is?
Link naar reactie
[quote:99b742b9ba="r.marijnissen"]maar wat houd 60-85 etc hz in? de helderheid of zo?[/quote:99b742b9ba]Vernieuwsfrequentie ... een hoge instelling levert een stiller beeld op. Een TV beeld flikkert enigszins en is vaak 50Hz (of eigenlijk 25 Hz per half beeld). Maar 60Hz op een computer beeldscherm is ook goed te zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...