Ga naar inhoud

DVD-RW / DVD + RW


Aanbevolen berichten

Ik heb in de Fnac lege DVD schijfjes gekocht die bedoeld waren voor in mijn nieuwe DVD-recorder (philips) aan mijn tv. Ik heb uiteraard ge-opteerd voor de re-recordables zodat ik telkens weer erover kon opnemen. Ik heb de schijfjes getest maar het DVD-toestel kan deze niet lezen. Heb dan heel het boekje uitgezocht en blijkbaar kan ik alleen opnemen op schijfjes DVD + ReWriteble [img:df866471bb]http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20041021/dvdrw09.gif[/img:df866471bb] en dus niet op schijfjes met vermelding DVD-RW. [img:df866471bb]http://www.hhb.co.uk/hhb/global/image_library/media/LOGO_DVDRW.JPG[/img:df866471bb] Maar wat is het verschil tussen deze twee schijfjes? Op beiden zou je normaal gezien telkens opnieuw moeten kunnen opnemen... Weet er ook toevallig iemand of ik die schijfjes terug naar de Fnac kan doen zodat ik mijn geld terug krijg? Ik weet dat er iets bestaat dat je dat binnen de 7 dagen moet doen maar geldt dit ook voor DVD-schijfjes en zo ja, moet de verpakking dan nog dicht zijn?[/img]
Link naar reactie
Het is op zich heel simpel. De meeste DVD-schrijvers voor de computer kunnen tegenwoordig zowel + als - schijven aan. Zowel qua lezen als qua beschrijven. Veel losse DVD-recorders kunnen alleen maar op + of op - opnemen. Er komen er steeds meer die met beide formaten overweg kunnen. In de gebruiksaanwijzing moet wel staan welk formaat schijven jouw recorder aankan. Het is, met name bij stand-alone apparaten vaak een zooitje v.w.b. formaten. Mijn stand-alone DVD recorder bijvoorbeeld kan met diverse andere formaten overweg dan die in de gebruiksaanwijzing staan. Iets anders dan proberen op hoop van zegen is er niet bij. D.w.z. dat een recorder natuurlijk wel die formaten aan moet kunnen waarvoor ie verkocht is! En koop pas meer schijven van een bepaald merk in als je er 2 of 3 geprobeerd hebt. Ook bij verschillende merken kan een recorder nog verschillend reageren. Je hebt blijkbaar een (10?) verpakking gekocht. Wellicht willen ze de schijfjes die nog in folie zitten terugnemen; die kunnen nog los verkocht worden. Niet geschoten is altijd mis!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...