Ga naar inhoud

Orgineel én kopie zelfde afspeelprobleem


Aanbevolen berichten

Hallo, Wij hebben een Sharp SD-AT50 home set. Een prima set, waar we zo goed als geen problemen mee hebben. Ik loop nu echter tegen iets aan dat ik niet helemaal kan verklaren. We hebben bij AH een DVD van Spongebob gekocht voor ons dochtertje. Die zat dolblij achter de TV, maar helaas liep het ding na een tijdje vast. Opnieuw af laten spelen, maar weer op hetzelfde punt stopte hij er mee. Terug naar AH, waar ze hem gecontroleerd hebben en waar hij wel keurig doorliep. Dat deed hij ook bij mijn schoonouders, op de PC en op onze andere dvd-speler. Ik heb een lens-cleaner gekocht en de Sharp gereinigd, maar helaas: hij loopt op hetzelfde punt vast. Om uit te sluiten dat de fout in de DVD zit heb ik een kopie gemaakt. Het menu en overbodige talen heb ik verwijderd, zodat alleen de 10 afleveringen met nederlandse taal overbleven. Die heb ik gebrand, en tot mijn stomme verbazing loopt hij op exact dezelfde plaats in dezelfde aflevering weer vast. Het is vooralsnog de eerste en enige DVD die dit soort problemen geeft, de andere 250 DVD's hier in de kast spelen prima af 8) Kan iemand mij hier de logica van uitleggen? :o Wat kan er aan de hand zijn?
Link naar reactie
De mpeg kan buiten dvd specificaties lopen wat betreft bv de bitrate maar ook met GOP lengtes(group of pictures) wordt bij koop-dvd's wel eens geklooid. Het kan ook een beperking van je dvd speler zijn, als je alleen de datarate in beschouwing neemt; een dvd mag totaal +/- 10 Mbit datarate omvatten. Als jouw dvd speler in de problemen raakt bij 9.99 mbit en op de dvd komt eenmalig een scene/framereeks voor waarvan de datarate net de 10 mbit raakt dan kun je een probleem verwachten. Je zou de mpeg kunnen extracten uit de vob, vervolgens de-muxen en analiseren met een bitrate analyser zoals bv tecoltd bitrateviewer ; http://www.tecoltd.com/bitratev.htm info over de opbouw van het dvd formaat vind je hier: http://www.videohelp.com/dvd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...