Ga naar inhoud

dvdbrander nec 2510A


Aanbevolen berichten

Hallo, Voor de tweede keer in een half jaar heb ik een nieuwe dvdbrander nec 2510A double layer. Opzich is dit een goede brander maar het raare is dat hij niet een cd-r 90 min. kan zien. Hij leest van die 90 min maar 87mb. Dit zelfde leest ook windowsxp home edition. Is de keuze van de 90 min cd-r misschien dan toch geen goede keuze geweest? Wie herkent dit probleem?
Link naar reactie
Heb zelf een NEC single layer en heb gemerkt dat ie nogal kritisch is v.w.b. het merk schijfjes. Via de NEC-site heb ik een lijst gevonden van schijfmerken en -formaten die NEC ondersteunt. Sinds ik die merken koop heb ik volledige funktionaliteit. Misschien een te simpele oplossing, maar je weet maar nooit. Heb daarnaast diverse tests en ervaringsfeiten gelezen over het dual-layer gebeuren om te kunnen konkluderen dat de techniek (samenwerking schrijver-schijfjes/kwaliteit schijfjes) nog niet is uitontwikkeld en dat er nogal veel mis kan gaan.
Link naar reactie
Het is bekend dat de ND-25xxA branders van NEC moeite hebben bij het branden van 90min. en 99min. CD-R's, maar dat ze ook moeite hebben met het lezen ervan heb ik nog niet gehoord. http://www.cdr-info.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?ArticleId=9803&PageId=16 Zit de laatste firmware-versie er al op? Versie 2.17 is dat geloof ik.
Link naar reactie
als de brander het gedeelte (zeg 89 min) niet kan beschrijven (hij kan daar dus niet komen) zal ie die ook niet kunnen lezen lijkt me. Arnold : het type media heeft in essentie niets te maken met het wel of niet kunnen beschrijven of lezen. Het heeft met de fysieke eigenschappen van de brander te maken. de 90 - 99 minuten zijn ruim boven de standaard van een cdr. ALs je deze schijfjes wil gebruiken eerst kijken welke branders ze aankunnen. Hou er ook rekening mee dat deze schijfjes op andere appraten misschien niet te lezen zijn. Succes. Waarom zet je ze niet op een DVD ? Die kosten tegenwoordig onder de euro. Ja cdr is nog goedkoper.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...