Ga naar inhoud

DVD branden en afspelen


Aanbevolen berichten

Hallo medegebruikers, Mag ik mij voorstellen als halewijn en ik ben een newby.Pasheb ik een dvd brander aangeschaft [NEC 3500 +-alsmede nero express6] Zelf ben ik eral achter gekomen wanneer je bv. gebrande dvd''s wilt bekijken via mijn oem versie dan heb je een dvd-video plug nodig om de dvd te kunnen afspelen.Het grappige nu is dat ik deze gebrande films wel kan bekijken metmijn wmp,maar dan zonder geluid ;wat nu te doen kan iemand mij hierover infomeren,alvast bedankt :x
Link naar reactie
[quote:9144543971="Obi-wan-kenobi"]Wilde gok, maar volgens mij heb je alleen AC3 filter nodig om het Dolby geluid van de DVD's om te zetten naar 2-kanaals. http://www.videohelp.com/tools?tool=AC3_Filter[/quote:9144543971] bedankt Obi ac3 filter geistalleerd,geen verandering.Ik ga zelf in het proces een stapje terug Na het binnenhalen van een film van welke codec dan ook dan laat de nerospeler wel geluid horen maar de wmp10 niet.Na het branden doet nero6 oem helemaal niets meer,dat is bekend, dan had ik ook maar de retail versie moeten aanschaffen.Wmp echter laat beeld zien ,maar geen geluid .Kopieer ikeen film naar mijn Eschijf en laat het bestand door kazaa afspelen dan heb ik geluid en beeld,vreemd niet! :cry:
Link naar reactie
[quote:f487700016="Obi-wan-kenobi"]Het lijkt me vreemd dat een OEM-versie van Nero de DVD anders brandt dan een retail-versie. Hoe speelt de DVD trouwens af met VLC Mediaplayer? http://www.videolan.org/vlc/[/quote:f487700016] Obi,de oem versie van nero brandt hetzelfde, maar daar de dvd-plug-in alsmede de multichannel plug-in niet meegeleverd zijn met deze versie,kan de dvd niet afgespeeld worden.Overigens kun je deze plug-ins tegen betaling van het net afhalen,als je alles dan bijelkaar optelt dan kom op de prijs van een retail box versie6.6 Waar ik nu mee zit is waarom geeft de wmp al direct,nadat het filmbestand op de hd staat geen geluid ,overigens zie ik wel de geluidsmeter heen en weer gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...