Ga naar inhoud

foutmeldingen Pinnacle PCTV pro


Aanbevolen berichten

Geacht forum, Ik heb een tv kaart van Pinnacle en heb daar een klein probleem mee. Alles geïnstalleerd en het werkt goed. Echter heb ik op mijn XP computer een paar gebruikers ingesteld en die hebben beperkte rechten. Deze gebruikers krijgen bij het inloggen al een foutmelding dat de LANGUAGE.DLL niet geladen kan worden. Klikken ze op het PCTV icoontje dan komt er een nieuwe foutmelding. Geef ik de gebruikers volledige rechten dan werkt het probleemloos. Ik wil echter de gebruikers geen volledige rechten geven maar ze moeten wel PCTV kunnen gebruiken. Hoe dit op te lossen. Ik heb de vraag voorgelegd aan Pinnacle maar zij verwijzen naar Microsoft. Ik moet de files van Pinnacle rechten geven voor alle gebruikers maar welke files dat zijn zeggen ze niet??? en hoe doe je dat? Wie weet een oplossing. Jack Marotick
Link naar reactie
wat er kennelijk mist aan de installatie routine is de optie "voor wie wilt u deze installatie maken: a)voor alle gebruikers b)voor alleen deze gebruiker. Je zou eens kunnen gaan spitten in de map C:\Documents and Settings\Administrator en de bijbehorende gebruikers mappen. Als er onderscheid wordt gemaakt in gebruikers toegang tot bepaalde toepassingen dan wordt dat hier geregeld, voor zover ik weet. Je zou eens alle Pinnacle bestanden kunnen opsporen in deze mappen, waarschijnlijk dus alleen in de administrator map, en vervolgens de data kopieren naar een willekeurige gebruiker en kijken of het dan werkt. typische locaties zijn: C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data Ik weet niet of een dergelijke actei zomaar 1-2-3 kan zonder evt bijbehorende registersleutels maar het is te proberen, terug is eenvoudig de bestanden weer verwijderen. wel eerst ff opschrijven wat je gaat doen...... Andere: onder de andere gebruikers accounts een nieuwe installatie van de software? Rand/ff gifpissen: Dit is overigens een probleem van Pinnacle en niet van microsoft, microsoft heeft eenvoudig een multiuser os gemaakt, het is aan de software fabrikant om er voor te zorgen dat zijn software voor alle gebruikers op zo'n multiuser os werkt. Dat helpt je niet echt veel aangezien je hulp verwacht van een fabrikant die bekend staat om zijn notoir stupide uitspraken van zijn helpdesk en het ontkennen van aansprakelijkheid bij problemen met haar software die meestal 1 (maar soms nog wel meer )generatie achterloopt op de ontwikkelingen. Bij Pinnacle zijn ze op dit moment nog steeds in euforie dat het ze gelukt is om een tv kaart (meestal) te laten werken met gedeelde IRQ's :roll: Wat jij wilt zal waarschijnlijk pas bij Windows Longhorn opgelost zijn.... De door jouw nu aangeschafte kaart die dan ook nog steeds verkocht wordt zal dan bruikbaar zijn vooropgesteld dat je wel eerst de nieuwe versie software koopt ter waarde van 3/4 v/d prijs van een nieuwe kaart.
Link naar reactie
[quote:a7f85d529c="rwilligen"]Je zou eens kunnen gaan spitten in de map C:\Documents and Settings\Administrator en de bijbehorende gebruikers mappen. Als er onderscheid wordt gemaakt in gebruikers toegang tot bepaalde toepassingen dan wordt dat hier geregeld, voor zover ik weet. kaart.[/quote:a7f85d529c] Dank. Ik vrees dat ik wat onduidelijk ben geweest. Als ik een gebruiker alle rechten geef dan mag deze T.V. kijken. Een gebruiker met beperkte rechten mag dat niet. De administrator is nog niet actief geweest dus heeft veel lege mappen en geen Pinnacle files De gebruiker die alle rechten heeft en die de sofware van Pinnacle geïnstalleerd heeft die heeft geen gedeelde map(pen) oid van Pinnacle. Deze zitten allemaal in de eigen map (program files) en in Windows system32 Wat moet ik doen om gebruikers met beperkte rechten toch T.V. te laten kijken? Nu heb ik ze maar alle rechten gegeven maar liever had ik mijn users beperkte rechten gegeven. Jack Marotick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...