Ga naar inhoud

Misschien simpele vraag, maar weet het antwoord niet =(


Aanbevolen berichten

[b:5cb07f8d54]Wat heb ik..[/b:5cb07f8d54] 2.0 receiver. Met daaraan 2 x 120watt rms. Onboard geluid op mijn moederbord. 1 aansluiting voor links + rechts voor speakers aan de voorkant. 1 aansluiting voor links + rechts voor speakers aan de achterkant. 1 subwoofer aansluiting. [b:5cb07f8d54]Wat wil ik..[/b:5cb07f8d54] Subwoofer die ik kan aansluiten op mijn aansluiting onboard audio. [b:5cb07f8d54]Wat wil ik er mee..[/b:5cb07f8d54] Aangezien mij receiver, boxen en moederbord net nieuw zijn wil ik deze Niet vervangen of een nieuw setje boxen met subwoofer kopen. De receiver wil ik aansluiten op mij computer, geen probleem dat heb ik al. Alleen ik hou van een goede bass, en aangezien mij receiver geen sub aansluiting heeft, vroeg ik me af of ik die apart kon gebruiken. [b:5cb07f8d54]Dus...[/b:5cb07f8d54] Receiver aan computer. Een sub aan me computer. Maar die subwoofer is dus niet verbonden met mijn receiver. Als ik een cd met mij CD speler van mijn audio setup zou gebruiken doet de sub het dus niet. Dat vind ik geen probleem. Ik wil alleen dat als ik muziek luister op mijn computer mijn receiver met 2 x 120watt rms en sub die niet verbonden zijn met elkaar, wel werken. Ik heb het zo duidelijk mogelijk willen vertellen, ik hoop dat het gelukt is :) Wie kan mij helpen of dit gewoon lukt? Dan kan ik me subwoofer namelijk bestellen.
Link naar reactie
Je kunt een actieve subwoofer nemen, en die rechtstreeks aansluiten op de geluidskaart (center/sub). Er zijn ook subwoofers, die je op de uitgang van de versterker kunt aansluiten, en dus tussen de versterker en de andre speakers in gelust wordt. Hou er echter rekening mee, dat een fatsoenlijke losse subwoofer waarschijnlijk meer kost, dan een aardig pc-speakersetje.
Link naar reactie
Even samenvatten zodat ik het hopelijk goed begrijp : - je moederbord heeft analoge uitgangen voor een 5.1 versterker (luidsprekers, center & subwoofer). - je hebt een paar 'stereo' luidsprekers Je wilt een subwoofer kopen en die aansluiten zodat je 'meer lage tonen' hebt. Tot zover goed ? Als dat is wat je zoekt dan zit je volgens mij hardstikke vast. Een losse subwoofer heb ik zelf alleen maar in de speciaalzaken gezien. En die dingen zaten niet bepaald in de goedkope prijsklasse (ie : enkele honderden euro's). Wat je zou *kunnen* proberen zijn de zogenaamde 'boomboxen' (€ 50 - 100) die je wel eens bij de Kijkshop en dergelijke voor gebruik in een auto ziet. Maar volgens mij zijn dat zogenaamde 'passieve' luidsprekers, terwijl jij in jouw geval volgens mij juist een actieve subwoofer (eentje met versterker) nodig hebt. Enige andere optie zou volgens mij een zelfbouw-achtig iets zijn, maar ook daar vrees ik dat een complete 5.1 set voor je computer (zoals o.a. Logitech & Creative ze leveren) nog steeds goedkoper zal zijn.
Link naar reactie
Ja jullie begrijpen me goed. 'helaas' dacht ik ook dat een computer setje het beste is ivp de prijzen. Ik ben hartstikke blij met mijn huidige geluid en dit heeft me aardig wat gekost. Toch wou ik graag nog meer lagere tonen horen :) Omdat ik bijna alleen maar muziek luister via mijn computer zou mijn audio setje (die nu staat aangesloten op me pc) dus bijna niks meer doen terwijl deze veel meer kwaliteit hebben, behalve dat ze misschien wat bass missen. Ik denk dat er niks anders opzit dan sparen voor de leuke geluidskaart en een betere receiver (5.1) maar voorlopig kan het ik het nog even uithouden. Bedankt iig voor jullie reply's
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...