Ga naar inhoud

Nec Dvd Brander,brand niet volledige snelheid


Aanbevolen berichten

ik heb sinds kort een NEc 3500 brander en heb er een probleem mee. als ik met nero/of clone dvd een dvd wil gaan branden dan doet hij er gewoon rond de 40 min over het licht niet aan de dvd's die ik gebruik heb verschillende getest.. zelfs een andere IDE kabel werkt ook niet . daarna heb ik een NEC 2500 brander getest erin en die doet het zelfde probleem dus ik denk dat ik een probleem met iets van mijn systeem heb maar ik kan er niet achter komen wat het probleem precies is.. heb een Dell P4 pc met 1024 intern geheuge dus misschien weten jullie het misschien wat het probleem zou kunnen zijn.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het zal wel niet (is misschien te simpel), maar heb je al eens gecontroleerd of jouw dvd brander soms op dezelfde IDE kabel zit als je harde schijf? Dit doe ik hier bij voorkeur [color=red:9e40ba7f51]niet[/color:9e40ba7f51]. Harde schijf doe ik altijd op primaire IDE poort, en optische drives op de secundaire. Kun je met Nero's Drivespeed ook testen hoe snel de drive werkelijk is? Je hebt niet toevallig een RW in de lade liggen hè? :wink: (die willen vaak niet zo hard) Groetjes Jan Willem
Link naar reactie
Afgezien van de eerder genoemde oorzaken ken ik het probleem met de NEC2500A op W2k waarbij ook DeoDVD de speler niet herkende. Na het toevoegen van de volgende register-instellingen werkte alles perfekt. Aanwijzing: onderstaande regels op het clipboard en met Notepad invoegen in een file met de naam ND2500A.reg Hierna de file aanklikken en het is gepiept. Reden: W2k kent voornoemde speler niet. Overigens kun je de brandsnelheid van de media testen met DVDInfoPro [b:ffa95d538c] REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\VOB\CDRApp] [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\VOB\CDRApp\Writer] "Date"=hex:B4,BB,41,11,30,A4,E2,40 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\VOB\CDRApp\Writer] "Date"=hex:FD,78,24,FD,D4,6E,E2,40 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\VOB\CDRApp\Writer\_NEC____DVD_RW_ND-2500A] "ID"="_NEC DVD_RW ND-2500A" "Driver"=dword:0000000B "SAOSupported"=dword:00000001 "SAOSectorModeSupport"=dword:003F2031 "DAOSectorModeSupport"=dword:003F2031 "TAOPauseSupport"=dword:00000000 "DirectWrite"=dword:00000000 "BurnProofSupport"=dword:00000001 "SAOCDTEXTSupport"=dword:00000001 "DAOCDTEXTSupport"=dword:00000001 "ReadAudio"=dword:000000BE "DVDRBurnProofSupport"=dword:00000001 "DVDRStreamingSupport"=dword:00000001 [/b:ffa95d538c]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...