Ga naar inhoud

Hulp bij kiezen TV-kaart


Aanbevolen berichten

Hallo. Ik ben op zoek naar een TV-kaart. Het moet een kwalitatief goede zijn, omdat hij toch een aantal jaren mee moet. Ik ben niet bekend met tv-kaarten en hoe ze opnemen e.d. Dit is wat ik wil: Af en toe tv kijken, teletekst bekijken en (vaak) opnemen. Ook moet er een afstandsbediening bij. Waar moet ik op letten en zijn er suggesties? Ik heb zelf al een beetje gezocht en ik zit te twijfelen tussen de merken Hauppage en Pinnacle, maar ik heb geen enkel idee welk model ik moet kiezen..
Link naar reactie
In het laatste nummer van het tijdschrift HardwareInfo schijnt een test van tv-kaarten te staan. Ze worden echter veel vaker getest, kijk hier eens voor een online verslag: http://www.chip.de/artikel/c_artikel_12039087.html Misschien iets wat je nuttig vindt en waar je op kunt letten doordat het niet met elke tv-kaart mogelijk is: de tv-kaart start de pc op om een timer-gestuurde opname te maken. Met deze mogelijkheid hoef je derhalve de pc niet te laten draaien.
Link naar reactie
Als je wilt kijken en opnemen tegelijk van verschillende kanalen, dan heb je een tv-kaart met twee tuners nodig, dat heeft de PVR-250 niet. Pinnacle schijnt een gering bedrag na aankoop te vereisen voor activeren van de mpeg-2 encoder. Opnemen in mpeg-2 loopt van circa 2,5 tot 9,8 megabyte per seconde. (Svcd tot dvd op maximale kwaliteit.)
Link naar reactie
[quote:69055a99a1="AtiR9700"]Ik begrijp dat Pinnacle dus eigenlijk niet zo'n handige keus is. Een Hauppauge leek me wel wat, maar kijken en opnemen gaat dus niet (bij de goedkopere modellen). Dat is niet zo'n probleem, aangezien ik ook een tv heb. Wat is dan een verstandige keuze van Hauppauge?[/quote:69055a99a1] Het hangt een beetje van je systeem af wat een verstandige keus is en van je eisen natuurlijk. De duurdere (pvr) types van Hauppage hebben een chip die de codering naar mpeg en eventueel ook de decodering voor z'n rekening neemt, waardoor je pc nauwelijks belast wordt. Nuttig als je bijna immer de volledige kracht van de pc ter beschikking wilt hebben. Vanaf circa 1,7 GHz is het echter niet nodig, dan kan de pc zelf coderen naar mpeg op dvd niveau.
Link naar reactie
Ik kies denk ik toch voor de Hauppauge PVR-150. Mooie kaart, past mooi in het budget. Het niet tegelijk kunnen opnemen/afspelen is geen probleem, ik heb ook een gewone tv. Ik kies toch voor Hauppauge ipv Pinnacle omdat Hauppauge ook MPEG2 heeft. Ik heb gelezen dat dezelfde kwaliteit minder opslagruimte vereist. Mooi meegenomen. Is de PVR-150 naar jullie mening een goede keus?
Link naar reactie
[quote:0097c9f6e8="tomvdlee"]Hoorde ook goede verhalen over de Leadtek. Kaart kost rond de 57 Euro. http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=3324[/quote:0097c9f6e8] Deze kaart heb ik zelf ook. En hij bevallt uitstekend. Weet niet of je ook linux gebruikt, maar ook hier word de kaart goed herkent. Er is ook met nieuwere software teletekst te activeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...