anoniem Geplaatst: 18 januari 2005 Delen Geplaatst: 18 januari 2005 Hallo. Ik ben op zoek naar een TV-kaart. Het moet een kwalitatief goede zijn, omdat hij toch een aantal jaren mee moet. Ik ben niet bekend met tv-kaarten en hoe ze opnemen e.d. Dit is wat ik wil: Af en toe tv kijken, teletekst bekijken en (vaak) opnemen. Ook moet er een afstandsbediening bij. Waar moet ik op letten en zijn er suggesties? Ik heb zelf al een beetje gezocht en ik zit te twijfelen tussen de merken Hauppage en Pinnacle, maar ik heb geen enkel idee welk model ik moet kiezen.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2005 Bezoek het Walhalla der PCTV cards http://www.tv-cards.com/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2005 In het laatste nummer van het tijdschrift HardwareInfo schijnt een test van tv-kaarten te staan. Ze worden echter veel vaker getest, kijk hier eens voor een online verslag: http://www.chip.de/artikel/c_artikel_12039087.html Misschien iets wat je nuttig vindt en waar je op kunt letten doordat het niet met elke tv-kaart mogelijk is: de tv-kaart start de pc op om een timer-gestuurde opname te maken. Met deze mogelijkheid hoef je derhalve de pc niet te laten draaien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2005 Zo'n Hauppauge 250 lijkt me wel wat. Alleen begrijp ik niet precies of je nu tv kunt kijken én opnemen, of dat het Of/Of is. Wat ik heb gelezen is dat Pinnacle geen MPEG2 heeft (alleen als je de licentie koopt). Hoe zit dat nu precies met kwaliteit en grootte op hdd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2005 Als je wilt kijken en opnemen tegelijk van verschillende kanalen, dan heb je een tv-kaart met twee tuners nodig, dat heeft de PVR-250 niet. Pinnacle schijnt een gering bedrag na aankoop te vereisen voor activeren van de mpeg-2 encoder. Opnemen in mpeg-2 loopt van circa 2,5 tot 9,8 megabyte per seconde. (Svcd tot dvd op maximale kwaliteit.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2005 Ik begrijp dat Pinnacle dus eigenlijk niet zo'n handige keus is. Een Hauppauge leek me wel wat, maar kijken en opnemen gaat dus niet (bij de goedkopere modellen). Dat is niet zo'n probleem, aangezien ik ook een tv heb. Wat is dan een verstandige keuze van Hauppauge? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2005 [quote:69055a99a1="AtiR9700"]Ik begrijp dat Pinnacle dus eigenlijk niet zo'n handige keus is. Een Hauppauge leek me wel wat, maar kijken en opnemen gaat dus niet (bij de goedkopere modellen). Dat is niet zo'n probleem, aangezien ik ook een tv heb. Wat is dan een verstandige keuze van Hauppauge?[/quote:69055a99a1] Het hangt een beetje van je systeem af wat een verstandige keus is en van je eisen natuurlijk. De duurdere (pvr) types van Hauppage hebben een chip die de codering naar mpeg en eventueel ook de decodering voor z'n rekening neemt, waardoor je pc nauwelijks belast wordt. Nuttig als je bijna immer de volledige kracht van de pc ter beschikking wilt hebben. Vanaf circa 1,7 GHz is het echter niet nodig, dan kan de pc zelf coderen naar mpeg op dvd niveau. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2005 Ik heb een 2,4 ghz CPU, 512 ddr en nu ca 100 gb vrije ruimte. Wat is dan het verschil precies tussen MPEG en MPEG2, want op zich lijkt een pinnacle me wel een mooi product. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2005 Volgens velen de beste Tv kaart op heden, heb er nu ook een, en klasse hoor die Compro Videomate, best heel tevreden over. http://www.comprousa.com/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2005 [quote:27d7a7e3e5="Jaap H"]Als je wilt kijken en opnemen tegelijk van verschillende kanalen, dan heb je een tv-kaart met twee tuners nodig, dat heeft de PVR-250 niet.[/quote:27d7a7e3e5] De PVR250 niet maar de PVR500 wel. Helaas werkt die alleen naar behoren icm Windows XP MCE Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2005 Ik kies denk ik toch voor de Hauppauge PVR-150. Mooie kaart, past mooi in het budget. Het niet tegelijk kunnen opnemen/afspelen is geen probleem, ik heb ook een gewone tv. Ik kies toch voor Hauppauge ipv Pinnacle omdat Hauppauge ook MPEG2 heeft. Ik heb gelezen dat dezelfde kwaliteit minder opslagruimte vereist. Mooi meegenomen. Is de PVR-150 naar jullie mening een goede keus? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2005 Ik zelf werk met de NVTV van XFX... deze kost niet veel en is in bulk versie uitgerust met FM tuner: [url]http://www.decorsign.nl/productdetails.asp?pid=2341&subid=28[/url] Prima keuze volgens mij. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2005 Hoorde ook goede verhalen over de Leadtek. Kaart kost rond de 57 Euro. http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=3324 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2005 [quote:0097c9f6e8="tomvdlee"]Hoorde ook goede verhalen over de Leadtek. Kaart kost rond de 57 Euro. http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=3324[/quote:0097c9f6e8] Deze kaart heb ik zelf ook. En hij bevallt uitstekend. Weet niet of je ook linux gebruikt, maar ook hier word de kaart goed herkent. Er is ook met nieuwere software teletekst te activeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2005 Hallo, Bij de Aldi kunnen nog wat TV kaarten liggen, de laatste met afstandbediening etc !? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2005 [quote:6c199afbab="Alipapa"]Hallo, Bij de Aldi kunnen nog wat TV kaarten liggen, de laatste met afstandbediening etc !?[/quote:6c199afbab] Ach ja, een tv-kaart is een tv-kaart. :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen