Ga naar inhoud

Pinnacle PCTV pro


Aanbevolen berichten

Gebruikerservaring met Pinnacle PCTV pro Deze kaart heb ik aangeschaft op de laatste HCC dag Bij het installeren ging het al meteen fout. Op een gegeven moment wordt er om een serienummer gevraagd (waarom eigenlijk?) en deze moest op het hoesje van de cd staan, niet dus. Nergens te vinden, dus het nummer maar van een warezsite gehaald. Uiteindelijk bleek dat het nummer heel klein op de CD zelf te staan… Tja die zit in de drive tijdens de installatie. De rest is erg netjes; radio en tv programma’s worden heel netjes ingelezen en de zenderlijst is te in- en exporteren. Jammer is dat het muispijltje niet verdwijnt uit het beeld. Het opnemen is een verhaal apart. Standaard is er alleen op te nemen in MPEG 1 en afgeleiden daarvan, dat resulteert in enorme bestanden en als de schijf FAT32 geformateerd is dan is een file van 4 GB het absolute maximum. Een speelfilm gaat daar ruimschoots overheen dus daar heb je dan niets aan. Opnemen met DIVX is mogelijk als de codec aanwezig is. In DIVX kan er niet getimeshift worden. Een andere mogelijkheid is dat er opgenomen wordt in MPEG 2. Dat is aanwezig echter er moet eerst een activeringscode aangeschaft worden. MPEG 2 zit al in mijn computer maar wordt niet aangesproken door PCTV. De activeringscode kost slechts 5 euro maar om nu een product te moeten kopen wat ik al heb vind ik ook wel wat gek. Gelukkig werkt Showshifter goed samen met deze kaart (geen radiozenders) en kan ik alle maten en formaten opnemen en timeshiften. De T.V. kaart wordt ook goed herkend door mijn linux versie Suse 9.2 Al bij al een goed product dat helaas wordt beperkt door de activering van MPEG 2 Toegang tot de drivers krijg je alleen nadat je je hebt laten registreren. Alles bij elkaar toch wel wat teleurstellend. Ik denk dat Hauppauge WinTV 150 beter is maar kost iets meer. Jack Marotick
Link naar reactie
Ik heb zelf ook een PCTV Pro maar kan gewoon opnemen in MPEG2 t/m 9Mbits/s. Ik had hiervoor geen activeringscode nodig. Misschien was je te snel met je warezcode, de originele installatie zou moeten zorgen dat gewoon MPEG2 ondersteuning hebt..... Ook moet je eerst de originele CD installeren voordat je een update installeert, anders heb je ook geen MPEG2 ondersteuning....
Link naar reactie
[quote:115ad51d7d="scorpion65"]Ik heb zelf ook een PCTV Pro maar kan gewoon opnemen in MPEG2 t/m 9Mbits/s. Ik had hiervoor geen activeringscode nodig. Misschien was je te snel met je warezcode, de originele installatie zou moeten zorgen dat gewoon MPEG2 ondersteuning hebt...[/quote:115ad51d7d] De warezcode is dezelfde die ook op de cd staat. Hoe het komt dat jij wel MPEG 2 hebt begrijp ik niet. Op de Pinnaclesite staat, nogal verborgen dat er een activeringscode aangeschaft moet worden. Misschien dat bij vorige versies die activering niet nodig was, bij de laatste versie is het kopen geblazen. Verder heb ik de normale installatie gedraaid. Jack Marotick
Link naar reactie
Toen ik alleen de update (5.5) installeerde had ik geen MPEG2 ondersteuning. Ik moest eerst de oude bijgeleverde CD installeren en daarna pas de update om de MPEG2 te behouden. Vermoedelijk zit er iets in de originele installatiebestand die verfieëerd of het de PRO of RAVE betreft. De istallatieCD is extern niet voorzien van een serienummer en het is softwareversie V5.0 en is uit 2002.... Misschien helpt dit...
Link naar reactie
Ik heb hier al twee jaar de PCTV Pro en ik heb nog nooit een activeringscode in hoeven te geven hoor :P Onlangs heb ik de webupdate naar versie 5.5 opgehaald en kon ik gewoon installeren. Mpeg 2 opnemen kon ik altijd al, in dvd resolutie van 720X576, dus niks aan de hand. Ik heb destijds de kaart wel geregistreerd bij Pinnacle! Kortom samengevat: Hij doet het geweldig, en ik heb totaal geen moeilijkheden met de software, zelfs niet met WinXP onder SP2. Alleen timeshifting lukt niet, maar ik vermoed dat m'n hardware daar te traag voor is. Groetjes van Jan Willem :P
Link naar reactie
[quote:77a1a75a47="jwspruyt"]Ik heb hier al twee jaar de PCTV Pro en ik heb nog nooit een activeringscode in hoeven te geven hoor [/quote:77a1a75a47] Ik heb het ook over de meest recente versie die ik op de afgelopen HCC beurs gekocht heb. Ik had liever gehad dat ik wat meer had moeten betalen zodat ik een kompleet product had gehad. Nu moet ik via een internetbetaling 5 Euro overmaken om een code aan te schaffen zodat de kaart in zijn geheel te gebruiken is. MPEG 2 had ik al aangeschaft door de aankoop van andere software dus ga ik voor iets betalen dat ik al eerder gekocht had, namelijk het mogen gebruiken van de MPEG 2 functie. Ik blijf niet bezig! Jack Marotick
Link naar reactie
Als dit nu het beleid is van Pinnacle ben ik bang dat ze zichzelf uit markt gaan werken. Als je een produkt koopt kan en mag je ervan uitgaan dat dit volledig is en [b:d382c256c3]zonder[/b:d382c256c3] een addertje onder het gras. Als ze al hiermee beginnen zullen heel veel potentiële kopers zeer zeker gaan afhaken. Wat mij ook al opgevallen is dat de de laatste downloadable softwareupdate stamt van mei 2003. Ik begin nu te denken dat nieuwere software wel bestaat maar dat Pinnacle daar geld voor wil hebben, ik ben wel goed maar niet gek. Niet met mij..... :evil: Tot nu toe ben ik tevreden over PCTV-PRO maar als ik voor toekomstige ondersteuning zal [b:d382c256c3]moeten!!![/b:d382c256c3] betalen dan heeft pinnacle aan mij een verkeerde...... Een Hauppage PVR500 wordt nu wel heel erg interessant als een toekomstige upgrade. Deze heeft 2 tuners, 1 voor opnemen en 1 voor tegelijkertijd kijken. Tevens HW MPEG2 coding/encoding op beide tuners. Zolang Hauppage niet hun eigen klandizie willen gaan uitmelken kunnen ze makkelijk groter dan Pinnacle worden.
Link naar reactie
[quote:d853e68e34="scorpion65"]Als dit nu het beleid is van Pinnacle ben ik bang dat ze zichzelf uit markt gaan werken. Als je een produkt koopt kan en mag je ervan uitgaan dat dit volledig is en [b:d853e68e34]zonder[/b:d853e68e34] een addertje onder het gras. Als ze al hiermee beginnen zullen heel veel potentiële kopers zeer zeker gaan afhaken. Wat mij ook al opgevallen is dat de de laatste downloadable softwareupdate stamt van mei 2003. Ik begin nu te denken dat nieuwere software wel bestaat maar dat Pinnacle daar geld voor wil hebben, ik ben wel goed maar niet gek. Niet met mij..... :evil: Tot nu toe ben ik tevreden over PCTV-PRO maar als ik voor toekomstige ondersteuning zal [b:d853e68e34]moeten!!![/b:d853e68e34] betalen dan heeft pinnacle aan mij een verkeerde...... Een Hauppage PVR500 wordt nu wel heel erg interessant als een toekomstige upgrade. Deze heeft 2 tuners, 1 voor opnemen en 1 voor tegelijkertijd kijken. Tevens HW MPEG2 coding/encoding op beide tuners. Zolang Hauppage niet hun eigen klandizie willen gaan uitmelken kunnen ze makkelijk groter dan Pinnacle worden.[/quote:d853e68e34] Overdrijf je nu niet een beetje? Bij mij bijvoorbeeld werkt MPEG2 gewoon goed. En dat ze geen software-updates uitbrengen is jammer, maar als alles goed werkt hoeven ze dat ook niet meer te doen. Waarom denk je dat je toekomstige updates moet betalen? Dat is toch alleen bij Pinnacle Studio? Dat is gewoon een heel ander product. Ja de Hauppage is mss beter, maar die is ook 50 euro duurder das dat is geen goede vergelijking.
Link naar reactie
Van de pinnacle site: Top kwaliteit TV tuner voor kabel-TV en antenne-ontvangst. Real-time opname van stereo FM radiozendingen in MPEG en Microsoft® (WMA) audioformaat. Digital MPEG VCR for TV - and video recording from Camcorder, VCR or DVD-Player Digitale MPEG videorecorder voor TV en video-opnames van camcorders, videorecorders of DVD spelers. Real-time MPEG1,[color=red:460861cad8] MPEG2*[/color:460861cad8]softwarecompressie met voorkeuze instellingen voor VideoCD, SuperVCD* en DVD* formaat. Direct vanuit de PCTV Vision applicatie opgenomen MPEG1 en MPEG2 bestanden branden op CD of DVD. Stilstaand beeld opnames met digitale beeldcorrectie van TV en aangesloten analoge videobronnen via PCTV Vision en geïntegreerde TWAIN i//bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla Ook inclusief: Pinnacle Studio videobewerkingssoftware (probeerversie). Infrarood afstandsbediening voor toegang tot TV, teletekst en videorecorder functies (inclusief batterijen). [color=red:460861cad8][b:460861cad8]*Als u MPEG-2 video wilt opnemen of exporteren naar VCD, SVCD of DVD moet deze functie geactiveerd worden. [/b:460861cad8][/color:460861cad8] TS lijkt de juiste conclusie te hebben getrokken.... Van de product site voor PVTV Vision 5 : Werkt met bestaande Pinnacle PCTV-hardware Als u op dit moment PCTV, PCTV PRO of PCTV RAVE gebruikt, hoeft alleen de upgrade [color=red:460861cad8]aan te schaffen [/color:460861cad8]om al deze geweldige nieuwe functies te kunnen gebruiken! U hoeft geen nieuwe hardware te kopen. ******************** Het is een erg irritante gewoonte van Pinnacle om geld te (willen)vragen voor driver updates of software updates die bugs zouden moeten verhelpen. Dat kan ook eigenlijk niet en daarom zijn er voor de consumenten producten ook niet veel driver updates meer. Er wordt aan de driver update ook een functionaliteit uitbreiding toegevoegd waarna het programma in nummer met 1 plaats kan stijgen en dan kan je er wel geld voor vragen, zie de reeks studio 6-7-8-9 en ook de vision serie. Meest irritante daarbij is dat je na de aanschaf van de nieuwe software tot de ontdekking komt dat je welliswaar nu met je tv kaart ook kunt timeshiften,radio opnemen, mixxen,stofzuigen,strijken,en een omelet kunt klutsen ,maar het meest essentiele waar het je eigenlijk om was begonnen(het verhelpen van 1 of andere bug) is nog steeds niet verholpen; pinnacle software in de consumenten klasse is hopeloos instabiel en bij iedere betaalde update ruil je de ene instabiliteit in voor de andere. Bij Hauppauge is de situatie anders: ik heb nog nooit voor een driver of software update hoeven betalen terwijl toch langzaam maar zeker de producten bij hauppauge in functionaliteit zijn uitgebreid. De software WinTV32 zet daarbij wat mij betreft de toon: deze is al sinds 1994(of nog wel eerder) bij iedere wintv kaart aanwezig en heeft ondertussen een mate van perfectie bereikt die je bij niet veel andere software tegenkomt wat overigens niet wil zeggen dat deze software bug-vrij is of erg geavanceerd. De tegenhanger daarvan is wel dat je kijkt naar een interface uit het jaar nul en dat het alternatief wat tegenwoordig ook wordt bijgeleverd: wintv2000, welliswaar een iets vlotter uiterlijk heeft maar dan weer te kampen heeft met een aantal design missers die waarschijnlijk wel eens een keer zullen worden opgelost maar waneer dat is weet niemand.... Perfectie bestaat niet....
Link naar reactie
De Moderator heeft gelijk, maar het bovenstaande gaat dan toch alleen maar over de meegeleverde software bij deze kaart? (Studio dus). Er zijn toch zat andere programma's waar dit ook mee kan, je [color=red:66ebd5f5ec]hoeft[/color:66ebd5f5ec] Studio toch niet te gebruiken? Ik neem al 2 jaar tv films op met deze kaart, vervolgens maak ik er 'n dvd van, dat was toch de essentie van de hele zaak? Ik ben het wel met de Moderator eens dat dit eigenlijk geen beleid is van Pinnacle, de support van de meegeleverde software zou toch beter moeten zijn, het is nogal een gerenommeerd bedrijf, met kwalitatief goede spullen voor een redelijke prijs, dan zouden ze dus dit niet moeten doen! Kortom dus: Het siert dit bedrijf dus nogal niet :-? :-?
Link naar reactie
Het probleem zit 'm in de mpeg2. Mpeg2 is in tegenstelling tot mpeg1 niet gratis, er moeten licentie kosten worden betaald aan het mpegforum, zeg maar de organisatie die de rechten op het mpeg patent beheert. Bij welk product dan ook kan mpeg1 dus gratis bij geleverd worden(als je de ontwikkelingskosten van de fabrikant niet meerekend) maar als pinnacle een mpeg2 codec bij zijn producten meelevert dan moet pinnacle geld betalen aan het mpegforum. Die kosten wil pinnacle uiteraard door berekenen aan de klant maar dat is lastig aangezien de concurentie in tv kaarten-land behoorlijk is. Dus moet je de licentie er later los bijkopen. Het is een principe kwestie die het bedrijf niet siert want de licentiekosten bedragen enkele euros en ze tonen overduidelijk het karakter van het beestje. Het geld willen berekenen voor verkapte driver updates onderstreept dat nog meer. En we zijn er nog niet; wacht maar tot windows 64 bits er komt en iedere pctv gebruiker nieuwe 64 bits drivers nodig heeft..... Zou je andere software willen gebruiken welke mpeg2 functies heeft dan zul je daar toch weer voor moeten betalen op 1 of andere manier(een reclame banner is ook betalen). De enigste optie om onder het betalen uit te komen is stelen, en dat mag niet, of het open source circuit. Het open source circuit publiceerd broncode voor mpeg2 compressie als "lesmateriaal" met de bijgevoegde mededeling dat je de source code alleen mag gebruiken ter educatie, een uitzondering/loophole die wordt toegestaan. Andere gebruikers compileren vervolgens uit het "lesmateriaal" een codec en voila. Een meer bekend voorbeeld van een dergelijke constructie is de LAME mp3 codec die officieel niet bestaat, lame bestaat officieel alleen broncode ter educatie. De legaliteit van dergelijke constructies zijn overigens , voor zover ik weet, nog nooit in een rechtzaal hard gemaakt en dus begeef je jezelf, officieel, met het bezit/gebruik van dergelijke software juridish op glad ijs.
Link naar reactie
Mijn Pinnacle ervaringen tot nu toe DC30 plus uit 2000 niet meer bruikbaar in 2002 onder XP, Pinnacle wenst hiervoor geen drivers te maken, dus 695 euro voor noppes uitgegeven PCTV uit 1999 werkt alleen maar goed met de BTwin drivers, Pinnacle's laatste drivers geven duidelijk minder goed beeld dan deze, om over de stabiliteit nog te zwijgen. Capturing met de Pinnacle software levert in vergelijking met Ulead,Iuvcr,Chris Tv een matige beeldkwaliteit. De Mpeg2 die wordt meegeleverd bij de pro versie is van bedenklijke kwaliteit, vegeleken met die van Ulead . Nu heb ik inmiddels de Videomate van Compro aangeschaft en ja dat is pas televisie met top kwaliteit beeld en opname, en maandelijks zijn er gratis updates op de site., plus dat de helpdesk u echt helpt (na 2 dagen al een uitgebreide uitleg om een klein probleem op te lossen, Klasse) U begrijpt wellicht dat Pinnacle hiet nooit meer aan de orde zal zijn, er is beter veel beter op de markt.
Link naar reactie
[quote:a2a9888346="Pceetje"]U begrijpt wellicht dat Pinnacle hiet nooit meer aan de orde zal zijn, er is beter veel beter op de markt.[/quote:a2a9888346] Ik heb nog een mankement gevonden. Na de installatie van PCTV werkt de kaart alleen bij Windows XP gebruikers die alle rechten hebben. Zoniet dan krijg je bij het opstarten al vervelende errors in beeld, Kan Language.dll niet laden. Die file bestaat niet. Ik heb Pinnacle om uitleg gevraagd, ze geven een oplossing, geef alle gebruikers alle rechten (dat wil ik niet) of zorg dat de gebruiker plaatselijk meer lees/ schrijfrechten krijgt. Dan zeggen ze: [i:a2a9888346]Helaas kan ik u niet ondersteunen bij het aanpassen van de rechten etc. u zult daarvoor bij Microsoft of op internet meer informatie over moeten zoeken mits u er niet geheel uitkomt.[/i:a2a9888346] Tja maar ik moet dan wel weten welke Pinnacle files ik schrijfrechten moet geven. Tja dit soort grappen is niet goed voor de gewone mens die zijn computer wil gebruiken en niet wil sleutelen. Jack Marotick
Link naar reactie
[quote:d17d834c2b="rwilligen"] Die kosten wil pinnacle uiteraard door berekenen aan de klant maar dat is lastig aangezien de concurentie in tv kaarten-land behoorlijk is. [/quote:d17d834c2b] Dan hadden ze beter de afstandbediening kunnen weglaten en die voor een meerprijs beschikbaar stellen. De mpeg functionaliteit is toch behoorlijk noodzakelijk lijkt me. Met het weglaten maken ze geen vrienden. Jack Marotick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...