Ga naar inhoud

resetten Aeg lavamat


Aanbevolen berichten

  • Reacties 272
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Lees de foutcode eens uit. Zet hiervoor de machine aan op een willekeurig was programma. Als hij dan gestart is druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra kort samen in en houd ze ingedrukt. Het Start/Pauze lampje gaat dan knipperen in een kleur patroon. Wat is dit patroon?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hoi Harry,ik hoop dat je mij ook kunt helpen. Van onze Lavamat 54870 heb ik de koolborstels vervangen. Echter het probleem is nog steeds niet opgelost. Trommel zit vast en hij blijft de foutcode voor het vervangen van de koolborstels aangeven? Wat kan ik nog doen?
Link naar reactie
Hallo. Wij hebben een wasmachine die helemaal niets meer doet. betreft een AEG Oko-LAVAMAt 86740 - W update. Type 47ABBAA01A en in deurrand info: PNC 914-002-339-00 (IPX4) en S-nr 25155132. Staat stroom op stopcontact en wasmachine geeft geen enkele melding meer = "dood scherm". Was ook nog onweer vanmorgen - mogelijke samenhang. Wat kan ik nog doen??, servicedienst is pas weer op gewone werkdagen bereikbaar.
Link naar reactie
@ Rikket : "Trommel zit vast en hij blijft de foutcode voor het vervangen van de koolborstels aangeven" Als de trommel vast zit kan de motor niet draaien en krijg je dus foutcode E52 of E51. Trek de snaar er eens af. Als je de trommel dan niet of alleen heel zwaar rond kunt krijgen dan zitten of de lagers vast of er zit iets tussen trommel en kuip. Kijk met een zaklamp door de gaatjes van de trommel of je iets ziet zitten wat er niet hoort zoals een sok of bh-beugel. Als je niets ziet zitten ga er dan maar van uit dat de lagers er uit liggen. Mag ik het lange PNC nummer uit de deurrand zodat ik kan bekijken of deze kuip uberhoubt nog uit elkaar kan.
Link naar reactie
@ Geert: als het iets met overspanning door bliksem te maken heeft dan kan het einde machine zijn. Begin als eerst met de controle van het netspannings filter. Verwijder bovenblad en volg het netsnoer naar binnen. Controleer of er nog 230V uit komt. Zo nee: vervangen. Zo ja: volg de kabels hiervan naar de eerste elektronica module. Jou machine heeft er 3. Eén voor de besturing, één voor de bediening en één voor de motor. Haal de eerste uit zijn behuizing en controleer de print plaat op losse contacten en gesprongen of gesmolten onderdelen. Op deze printplaat zit ook een IC-je met 7 pootjes (3 aan de éne kan en 4 aan de andere) Controlleer deze met een vergrootglas op scheurtje. Bij twijfel een paar duidelijke fotos van deze print maken en ergens plaatsen waar we ze kunnen zien.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
@ Simone: De machine krijgt niet snel genoeg water of denkt dat hij dat niet krijgt. Er is voldoende water druk? Filtertje tussen kraan en slang en slang en machine had je al gecontroleerd. Verwijder het bovenblad. Het inlaat ventiel zit links. Zitten alle stekkertjes daarvan vast? Rechts zit de nivo regelaar. Trek hier het dunne slangetje af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine nog eens.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...