Ga naar inhoud

resetten Aeg lavamat


Aanbevolen berichten

  • Reacties 272
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn aeg wasmachine start niet.Ene keer brand de kstart knop,maar bij het indrukken doet hij niks en gaat over in knipperend oranje.Bij het wederom proberen aan te zetten brand deze knop helemaal niet..wie kan mij helpen typenummer 83000360 filter schoongemaakt,stekker eruit gehaald,de deur dubbel aangedrukt niks heeft het veranderd
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beste Harry, Nadat ik met veel interesse je vele reacties op dit forum heb doorgelezen, meld ik me bij je met een probleem waarvoor ik de oplossing nog niet gevonden heb. Het betreft onze wasmachine, AKG LAVAMAT L46461, type HIO44441, Prod.No 914524533/06. Na het einde van een goed verlopen wasbeurt ging de deur niet open. We hebben de wasmachine toen uitgezet, waarna de deur na ca. 1 minuut alsnog geopend kon worden. Sindsdien doet de wasmachine het echter niet meer. Na het starten van een programma flitst het lampje “deur” heel even en daarna gebeurt er verder niks. Ik heb het deurcontact geopend, dat lijkt nog goed te “wippen”. Ik vermoed daarom zelf dat er geen signaal naar de 3-polige stekker van het deurcontact gestuurd wordt. Ik heb op dit moment geen multimeter in huis om verder te speuren. Door de toetsencombinatie in te drukken komt er error E51 in het display te staan. Resetten via het “draaiknop naar 10e programma zetten” trucje lost het probleem niet op. Heb jij een idee wat de oorzaak van het probleem kan zijn en hoe deze verholpen kan worden? Alvast bedankt voor het meedenken! Mvrgr Mathijs
Link naar reactie
E51 is een motor probleem (sluiting naar kunnen ook versleten koolborstels zijn) Trek de stekker eens van de motor af en probeer hem dan nog eens. Als hij dan meer doet, blaas dan de motor eens goed schoon, van buiten en van binnen. Mogelijk zit er koolborstel gruis wat sluiting maakt. Deur vergrendeling is een fout in de E4x serie.
Link naar reactie
Uitlezen foutcode doe je door de machine aan te zetten en op te starten. Als hij dan begint druk dan de toetsen Spoelstop en Voorwas samen in. Ik gok dat je dan de foutcode E52 of E51 te zien krijgt. Zo ja: controleer de lengte van de koolborstels. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen, zie http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus Er zijn 2 type koolborstels mogelijk. https://www.europart.nl/aeg-koolborstel-4006020327-houder-56mm-klem-5mm-wasmachine-00147352
Link naar reactie
Hallo Harry, Inmiddels is er toch een monteur langs geweest. Hij zei dat het waarschijnlijk een fout in de Elektronica is, de kosten zouden in totaal ca. 280,- worden. Ik heb toen zelf een 2e hands printplaat besteld en deze verwisseld. De storing met de deur (E42) bleef. Vervolgens ook maar een nieuw slot besteld en deze zojuist omgewisseld. Geen resultaat, de AEG Lavamat L64641 blijft mopperen over de deur. Als ik de machine vanuit uit-stand één stand naar rechts draai, dan de start en extra kort knop tegelijk indruk, gaan er diverse lampjes knipperen en gaat het display naar 888. De deur vergrendeld dan ook. Zet ik de machine daarna uit, wacht ik totdat na 2 minuten de deur ontgrendeld en zet ik hem daarna aan dan kan ik een was draaien. Op het einde van het programma blijft de deur echter gesloten. Doorloop ik het gehele test-trucje (knop telkens een stand verder draaien), ook dan meld hij zich tussendoor alweer met een E42 melding. Wat kan het zijn?
Link naar reactie
Doe het zelfde nog eens maar ga gelijk door naar stand 10 (40 strijkvrij plus) Druk dan Start/Pauze en Extra kort samen in en houd ze ingedrukt. Na ongeveer 5 seconden knipperen de lampjes en geeft het display de code E00. De machine is nu gereset. Draai de knop door naar Uit en probeer hem dan nog eens.
Link naar reactie
Ik heb het geprobeerd. De foutmelding E42 gaat inderdaad naar E00, daarna heb ik de wasmachine uitgezet. Als ik hem dan aanzet kan ik alleen een was draaien als ik de knop héél snel naar het gewenste wasprogramma draai. Anders activeert het deurslot zichzelf namelijk na enkele seconden alweer, waardoor de foutmelding weer verschijnt en het wasprogramma niet start...
Link naar reactie
Module is vervangen > valt dus af, er vanuit gaande dat deze goed is. Deur schakelaar is vervangen > valt dus af. Blijft over: - De pen aan de deur: zit deze goed vast en zitten de schroeven van het scharnier ook goed vast, dus geen gammele deur? - De kabel tussen deur vergrendeling en module > geen breuk, gammele stekker of beschadigde isolatie? - Als laatste: kleine aardsluiting in het verwarmings element. Moet oneindig zijn tov aarde. Test de machine ook eens met afgekoppeld element. Eerst beide stekkers er af en dan 1 voor 1. Je krijgt dan wel een verwamings fout maar dan weet je wel of het daar iets mee te maken heeft. In sommige manuals staat nl: Door lock unit faulty, Wiring faulty, PCB faulty, Current leakage from heating element to ground.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo Harry, Kun je helpen? Mijn AEG Lavamat mod. L76850 Type H1056323 heeft sinds kort problemen. Tijdens het centrifugeren slaat de aardlekschakelaar er uit. Maar dat was steeds aan het eind, dus ik kon wel de was doen. Toen sloeg de aardlek er ineens ook uit als ik de wasmachine startte. Kan komen omdat ik misschien teveel (aangelengd) wasmiddel in het bakje had gedaan? Toen heb ik hem de volgende dag met een verlengsnoer in een ander stopcontact gedaan en toen deed hij het wel weer helemaal. Dat ging een tijdje goed. Maar laatste keer was de stop er toch uit en heeft hij het programma net niet helemaal afgemaakt. Nu geeft de wasmachine err aan als ik een programma wil starten. Bij elk programma doet ie dat. Ik heb de machine al een tijd uit het stopcontact gehad, maar dat maakt niks uit. Als ik de foutcode opvraag door start/stop en extrakort geeft hij E66 aan in beeld en door knipperen. Weet jij wat ik kan doen?
Link naar reactie
@ Koen: E66: probleem met het verwarmings element of de aansturing hiervan. Controleer als eerste het element op aard sluiting.Tussen de pennen van het element en aarde moet het oneindig zijn. Tussen de aansluitingen van het element zelf tussen de 25 en 50 Ohm. Controleer de kabels tussen element en module op slechte stekker verbinding en slijtage plekken van de isolatie door het schuren tegen de kuip of zijkant van de machine. Controleer de module op losse contacten, gammele relais en koolborstel gruis.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...