Ga naar inhoud

problemen met Creative AWE 64 audiokaart


Aanbevolen berichten

Ik heb hier al een hele tijd last van en maar gewoon genegeerd maar nu wordt ik het wel een beetje beu. Ik heb een oude noname soundcard in mijn pc vervangen voor een Creative AWE 64 soundcard die ik nog in een andere pc had zitten. Ik kan gewoon audio afspelen alleen is het probleem dat hij maar 1 audiobron tegelijk aankan. Als ik m'n audiospeler aan het staan (jetAdio in mijn geval, maar het zelfde probleem heb ik met alle spelers) kan ik van andere audiobronnen geen geluid meer afspelen, geen andere audiospelers maar ook geen geluid bij beelden van internet of de gewoonlijke klikjes die bij windows horen bij het dubbelklikken op een map. Helemaal niks. Als ik een professioneel recording studioprogramma van me open geeft hij aan, als ik muziek heb spelen, dat de soundcard in gebruik is door een ander programma en speelt hij er niks mee af. Zodra ik de speler stop kan ik de card wel gewoon gebruiken. Ik kan dus maar 1 kanaal tegelijk afspelen. Ik kan me niet meer herinneren of het in het prille begin van mijn computer ook al het geval was met de andere soundcard, maar ik weet wel dat op de andere computer waar mijn AWE kaart eerst inzat, ik wel meerdere audiobronnen kon afspelen. Ligt het probleem misschien bij mijn moederbord? (AMD K7 pro) Het is een vrij oud dingetje, ik heb hem pas zojuist overgeklokt van 650 naar 725 mHz omdat dat alles is wat hij aankon. Het ligt dus niet aan het overklokken ofzo, als dat uberhaupt al mogelijk zou zijn. Ik heb de drivers ook al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd en geupdate van internet, maar zonder resultaat. Weet iemand misschien wat er aan de hand is of wat ik er tegen kan doen? Bij voorbaat bedankt voor de hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...