Ga naar inhoud

Pinnacle PCTV kaart


Aanbevolen berichten

Ik heb een Pinnacle pctv kaart geinstalleerd op een Athlon 1400 met 512 MB intern, een Radeon 9200SE videokaart en 1024x768 pixels . De installatie is voorspoedig verlopen en alles functioneert. Er worden alleen geen zenders gevonden als ik pctv-vision versie 1.03 kanalen laat zoeken. Een andere computer met eveneens een Pinnacle pctv-kaart functioneert wel normaal als ik de hierboven gebruikte kabel daarop aansluit, dus aan de kabel kan het niet liggen. Zou de tv kaart defect zijn?
Link naar reactie
Mijn allereerste gedachte: Zitten de stekkers er wel goed in? Is het alleen de tv of ook het radio gedeelte wat geen zenders ontvangt? Je kunt eventueel een ander PCI slot proberen voor de kaart of probeer anders een upgrade van de software. Ik meen dat versie 5.5 de laatste is. Is het probleem al vanaf het begin aanwezig of na een software-update zoals bijvoorbeeld SP2 of iets dergelijks? Probeer anders eens jouw Pinnacle kaart in die andere computer waar je over schrijft. Groetjes van Jan Willem :wink:
Link naar reactie
De kaart heeft geen radio gedeelte dat kan ik dus niet proberen. Een ander PCI slot heb ik al geprobeerd, geen resultaat. Het probleem is al vanaf het begin dat ik deze kaart had. Het is eigenlijk een iets nieuwer modelletje dan de Pinnacle kaart die op die andere computer draait. Een PII 233 overigens, de kaart draait er zonder problemen op. De probleemkaart is, zoals ik al zei, een iets nieuwer model en stelt iets hogere systeemeisen (PII 450) maar ik ga je suggestie toch maar eens uitvoeren en hem in die PII 233 plaatsen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...