Ga naar inhoud

PS2 aansluiten op home cinema set??


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Ik dank mezelf wel... Na enig zoeken (in winkels weet men er niets van) ben ik achter het mysterie van optical, coax en digitaal gekomen. Voor de mensen die via hun Home Cinema Set het geluid van de games van PS2 of Xbox in Dolby Digital (of DTS, i.i.g. 5.1) willen laten lopen het volgende schema, afhankelijk van de ingangen op de DVD-speler: [b:4c9c08630c]GEEN OPTICAL of COAX ingang[/b:4c9c08630c] digitale geluidsoverdracht niet mogelijk! [b:4c9c08630c]OPTICAL ingang[/b:4c9c08630c] -Playstation 2 Een optische kabel tussen de PS2 en DVD-speler is mogelijk, dus optische kabel kopen. -Xbox Omdat de Xbox geen optische uitgang heeft, is het noodzakelijk een Advanced Scart Cable voor de Xbox te kopen. Deze is overal te koop, ong. 30e (wellicht ook replica's, weet ik niet), en heeft wél een optische uitgang. Optische kabel ertussen en klaar. [b:4c9c08630c]COAX ingang[/b:4c9c08630c] -Playstation 2 Het signaal van de PS2 moet worden geconverteerd naar coax, hiervoor zijn OPTICAL > COAX converters te koop (oa. [url]www.panda.nl[/url]). Kabeltjes ertussen en klaar: PS2 > Optische kabel > Converter > Digitale Coax Kabel > Dvd speler. -Xbox De Xbox heeft geen coax uitgang, wel is een kabel te koop die tussen Xbox en TV te zetten is die deze uitgang wél heeft, nl. een Speedlink "Real RGB & Digital Audio Cable" bij Mediamarkt. Deze kabel kost 13 euro. Zet tussen deze kabel en je DVD speler een Digitale Coax kabel en klaar! Hoop dat ik mensen hiermee kan helpen.. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...