Ga naar inhoud

Geluid niet Synchroon bij overzetten vhs naar DVD


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een probleem wat zich vooral voordoet bij opgenomen concerten. Ik lees de vhs video via de nvidia fx5200 kaart in en die maakt er een mpeg bestand van op de hoogste kwaliteit. Als ik deze mpeg bekijk zing de zanger nog synchroon met het geluid. Maar als ik het met Nero 6 naar een dvd brand beginnen de problemen. Het is dan geen gezicht. Het geluid komt veel eerder dan de zanger zingt. Het vreemde is dat ik bij films een veel mindere vertraging heb (zelfs nauwelijks te zien) Wie heeft er tips voor me? Want ik heb heel veel concerten op vhs en wil deze allemaal naar dvd overzetten. Dank alvast! Bianca
Link naar reactie
Het niet synchroon lopen van audio en video komt meestal voor bij het opnemen van geluid en beeld door 2 verschillende programma's en hardware. Met andere woorden; een videokaart voor het beeld en een audiokaart voor het geluid. Bij de AVI die dan ontstaat is het mogelijk dat het synchroon lopen verloren gaat, omdat een controle door de software / hardware ontbreekt. De mate van de afwijking is afhankelijk van de gebruikte hard- en sofware en is soms met wat kunst en vliegwerk weer goed te krijgen. [b:9b58ce3ce1](hiervoor zou je op internet moeten zoeken, als niemand hier het antwoord weet)[/b:9b58ce3ce1] Als je van plan bent veel, en lange opnames, te digitaliseren is er maar 1 echte oplossing en dat is een speciale AV opnamekaart. Een kaart die zowel audio als video captured en daardoor synchroniteit waarborgt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...