Ga naar inhoud

magnetisch veld speaker


Aanbevolen berichten

Gegroet, Ik gebruik sinds een jaar de speakers, de Encore XP 2067 5.1, gekocht bij eynstein: [url]http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=2916[/url] Vorige week merkte ik dat 1 van de surroundspeakers niet meer werkt. Ik heb alle aansluitingen nagekeken, en ook alle instellingen: deze staan alle goed. (ik had ook niks veranderd) Nu bedacht ik me dat ik misschien de oorzaak weet: ik heb wel eens een magneetje erop gehad, kan het zijn dat het magnetisch veld van deze speaker is verstoord of iets dergelijks? Zo ja, is dit weer te repareren, en valt dit onder de garantie? Voor de duidelijkheid: er komt gewoon [u:9f534b6be9]geen[/u:9f534b6be9] geluid meer uit deze ene speaker.... (zie dit topic voor hoe ik ze heb aangesloten: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=690979&highlight=#690979[/url])
Link naar reactie
Een magneet op een speaker kan helemaal géén kwaad, je moet al een enorm grote magneet (type oudijzerhandelaar) te hebben om de werking van een speaker te beinvloeden, laat staan defekt te maken. Gewoon speaker defekt (voor alle zekerheid; verwissel de speakers eens van aansluiting, om zeker te zijn dat de soundcard niet de oorzaak is).
Link naar reactie
Heb je die defecte speaker ook al getest op een andere aansluiting?Zo ja dan lijkt t t meest op een kabelbreuk en dat zal wel niet onder de garantie vallen. Dan speaker openschroeven en even een andere kabel monteren. Als je een andere speaker op de uitgang zet en die geeft ook geen geluid kan t ook aan die verloopjack liggen. test dat ook eerst eens
Link naar reactie
Bedankt allemaal voor het meedenken. Nadat ik alle aansluitingen had gecontroleerd en voor de "defecte" speaker een nieuwe kabel had aangesloten, kwam ik erachter: De kabel van subwoofer naar surroundspeaker (een witte, met aan 1 van de twee (van de vier) een blauw randje) zat verkeerd om. Aan de ene kant zitten 2 uiteinden, en aan de andere kant ook. De uiteindes IN de speaker, heb ik omgedraaid, en er kwam zowaar geluid uit. Ik begrijp niet hoe die verwisseld kunnen zijn, aangezien ik ze nooit heb veranderd. Maar goed, het is opgelost. Nogmaals bedankt iedereen. (en ik heb gewoon de magneet er weer op hangen)
Link naar reactie
[quote:bf5bf3cb7d]Moeder vrouw partner met stofzuiger kabeltje losgetrokken?? [/quote:bf5bf3cb7d] Nope, doe ik zelf :) [quote:bf5bf3cb7d]Leuke kennis die jouw kennis wilde testen?? [/quote:bf5bf3cb7d] Zou kunnen... Ik was alleen een beetje bang geworden toen hij het weer even niet deed: de twee koperen draadjes die in de subwoofer zitten, maken soms net niet en soms wel contact, als ik ze er helemaal in stop werkt het niet. Ze moeten er heel losjes in...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...