Ga naar inhoud

DVD-speler wordt CD-speler


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb het volgende probleem. Ik heb een Lite-On dvd-speler waarmee ik een hele tijd goed dvd's kon afspelen. Op een zeker moment wilde dit niet meer. Steeds als ik er een dvd in plaatste gaf de windowsverkenner aan dat het dvd-station in een cd-station veranderde. Hierdoor kon ik geen dvd's afspelen. Tot mijn verbazing kon ik de dvd's wel afspelen als ik deze in de dvd-speler plaatste en de computer opnieuw opstarten. Na wat navraag op diverse forums, kwam ik toch veel personen tegen met het zelfde probleem, alleen nergens was een oplossing te vinden. Ik dus gisteren een nieuwe DVD-speler (LG) gekocht in Utrecht. Deze geinstalleerd en XP vind hem keurig en installeerd hem. Dus ik snel een DVD er in doen, maar tot mijn verbazing heeft deze DVD-speler dezelfde problemen. Windows ziet de dvd-speler maar zodra er een dvd ingaat springt hij op CD-station/speler. Tevens heb ik een DVD-brander die wel gewoon cd's en dvd's leest en kan beschrijven. En deze zit op dezelfde ide-kabel. Is er iemand die toch een oplossing voor me heeft voor dit probleem. Alvast heel erg bedankt WP Bremer
Link naar reactie
Beste mensen, ik ben inmiddels een stapje verder gekomen (denk ik), maar toch vraag ik nogmaals jullie hulp. Wanneer ik de computer opstart in veilige modus (XP) dan kan ik alle cd's en dvd's gewoon benaderen en afspelen. Maar als ik de computer gewoon laat opstarten dan lukt dat niet. Dan veranderd mijn dvd-speler als ik er een cd of dvd in doe in een cdrom speler. Is er iemand die nog suggesties heeft? Alvast heel erg bedankt Wiebren Bremer
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...