Ga naar inhoud

Lagere DVD-brandsnelheid dan verwacht


Aanbevolen berichten

Na onoplosbare problemen met m'n 2-speed Sony DVD +/- RW brander heb ik zojuist een Pioneer DVR 108 16-speed dvd-brander gekocht en geïnstalleerd. Ook maar meteen de nieuwste firmware 1.14 er tegenaan gegooid. Vol enthousiasme aan het bakken geslagen met de 2-speed dvd-r's, die ik nog heb liggen (je gooit ze tenslotte niet zomaar weg). Maar wat met de vorige (double speed) brander gewoon ging, nl. op double speed branden, de Pioneer brandt deze dvd-r's niet sneller dan 1-speed. Ik stel Nero in op maximum speed, maar tijdens het branden gaat deze instelling direct naar 1-speed. Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Link naar reactie
Ik denk dat dit een typisch gevalletje is van media incompatibiliteit. Een brander slikt namelijk niet zomaar alles, de ene brander wil per sè dat merk en de andere lust alleen maar een ander merk. Dat kan zomaar gebeuren. Stel je Nero in op een maximum snelheid of stel je echt een snelheid van 2 speed in? Welke versie van Nero gebruik je? Als de brander net nieuw is neem ik aan dat je in ieder geval Nero 6.x.x Ultra moet hebben. Meestal is op de website van de fabrikant te vinden met welk merk media de beste prestaties te krijgen zijn. Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
Dankjewel voor je reactie. Het zou inderdaad wel eens met de incompatibiliteit (leuk Scrabble-woord) te maken kunnen hebben. Lekker dan. Zit ik met een kapotte Sony brander (die wel deze dvd's slikte) en een stapel van ongeveer 100 dvd's die ik op slechts de allerlaagste snelheid kan branden. Nou ja, veel koffie zetten dan maar. Ik werk inderdaad met de nieuwste Nero versie, dus dat kan het probleem volgens mij niet zijn. Kan de compatibiliteits-lijst van de Pioneer ff zou snel niet vinden, maar ik blijf zoeken. :wink:
Link naar reactie
Ik heb [url=www.meritline.com/dvd-r-media-4-dvd-burner-recorder.html#21]hier[/url] een lijst gevonden met compatible media voor een Pioneer DVR 107, ik denk dat jouw Pioneer DVR 108 daar niet ver vanaf kan zitten. Helaas zeg je niet welk merk de oude dvd's zijn, maar kijk de lijst eens na, misschien staan ze erbij en is er dan dus wat anders aan de hand. We wachten rustig af, groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
Bedankt voor je speurwerk. Kan helaas niet vinden, door welke fabrikant deze Nashua's gemaakt worden. Maakt op zich niet uit, want: The story continues... Inmiddels geprobeerd met 4x-speed dvd-r's (Fujifilm) en daarna 4x-speed dvd+r's, van Memorex en Ricoh. Om een idee te geven: een image-bestand van 3255 Mb wordt in een Asus 4x speed dvd-brander in 10 minuten (!) op een Memorex 4x-speed dvd+r gebrand. Hetzelfde imagebestand wordt door de Pioneer, zowel op die Memorex 4x-speed dvd+r als op de Ricoh 4x-speed dvd+r, in maar liefst 31 minuten gebrand! In beide gevallen geeft Nero aan op 4x (5.540 kB/sec) de brandsnelheid te gaan branden. Wat is dit toch? :cry:
Link naar reactie
Ja, dat kan zeker van invloed zijn, maar wat voor een besturing heb je? Ik ga nu even uit van WinXP: Je gaat naar Configuratiescherm-->Systeem-->Tabblad Hardware-->knop Apparaatbeheer. Dan zoek je in de lijst het item IDE ATA/ATAPI Controllers, en klik je op het + teken wat ervoor staat. Je ziet dan een primaire en een secundaire IDE controller. Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de primaire controller en kies voor "Eigenschappen" en in het volgende scherm op het tabblad "Geavanceerde instellingen". Zet daarna alle apparaten op "DMA, indien beschikbaar". Doe hetzelfde voor de secundaire controller, en kijk dan hoe het verder gaat. Laat je hier even weten of het daarna wel lukt? Groetjes Jan Willem
Link naar reactie
De vlag uit, het lek is boven, de dijk is dicht, etc. Acties van deze avond: 2 harde schijven en 1 dvd-brander qua master-slave setting door elkaar heen gegooid (2 harde schijven op de secundaire controller en de dvd-brander als enige in master-setting op de primaire IDE-controller). Geen effect. Nieuwste update van Nero gedownload en geïnstalleerd plus je aanbeveling alles op DMA te zetten. En, hoewel ik de neiging heb te geloven dat met name die DMA instelling 't 'm gedaan heeft, ik weet niet precies wat het nu geweest is, maar feit is dat het al eerder beschreven bestand nu in iets meer dan 10 minuten gebrand wordt, zoals verwacht mag worden! (in tegenstelling tot die 3 pogingen, die ik alleen al deze avond gedaan heb met als resultaat brandtijden tussen de 32 en 58 minuten!) Ik ben blij en ga met een gerust hart slapen. Bedankt voor de adviezen, tips en moeite. Het was zeer help-vol. :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...