Ga naar inhoud

Windows MCE en dolby-surround set


Aanbevolen berichten

In de huiskamer staat hier (hangt) een Bose dolby surround speaker systeem. Met uiteraard reciever, dvd-speler en breedbek-tv... tot zo ver niks moeilijks. Maar als ik nu besluit om daar een multimedia-pc met windows MCE 2005 bij te zetten, hoe sluit ik dat dan aan op de rest. De tv-kaart op de tv zal nog wel gaan, zitten ingangen genoeg op de tv. Maar wat doe ik met de 5.1 geluidskaart van zo'n pc? Die kan ik niet zomaar aansluiten op de reciever (toch?), en om nou pc-boxen op te hangen in de woonkamer is ook weer zo wat. 1) Heeft iemand dit toevallig al bij de hand gehad, of weet hoe ik dat ga doen? 2) Is zo'n MCE-pc eigenlijk niet een beetje overkill in m'n huiskamer? Er staat tenslotte al allerlei apparatuur. Kan ik dan niet beter zo'n pinnacle showcenter o.i.d. neerzetten. Graag jullie gedachten hierover.
Link naar reactie
// ad 1 Welke geluidskaart heb je ? Als de geluidskaart een (optische) digitale uitgang heeft dan moet je die gebruiken. In ieder ander geval is de gewone (stereo) line-out je enige optie. Mogelijk dat je geluidskaart ook toestaat dat je je analoge 5.1 uitgang op een versterker aansluit ipv op een set computerspeakers, maar dan loop je wellicht tegen het feit aan dat je versterker geen 5.1 ingang heeft. // ad 2 Betere vraag is : welke mogelijkheden mis je nog ? Heb je films en/of plaatjes op je pc staan die je per se wilt zien, maar je wilt geen tijd besteden aan het branden van dvd's of cd's ? Dan kan een MCE of iets als Pinnacle's Showcenter inderdaad interessant zijn. Vind je alleen internet-radio of mp3's leuk ? Dan zou je zoiets als Apple's Airport Express ( http://www.apple.com/airportexpress/ ) of Philips' [url=http://www.streamium.com/]Streamium[/url] apparatuur kunnen overwegen. Of als je echt geld te veel hebt dan zijn er van een merk als Onkyo zelfs receivers met dit soort features. Grootste voordeel is dat je naast een (breedband) internetverbinding geen pc in de buurt nodig hebt. Zelf vind ik MCE puur overkill gecombineerd met het feit dat je vast zit aan een systeem waar je toch niks aan kunt veranderen. Dan kun je wat mij betreft beter meteen een echte hardware oplossing in de vorm van een harddisk/dvd-recorder kiezen. Of als je toch een pc wilt misbruiken ... gewoon Linux of Win9x + WinAmp en soortgelijke mulimedia-spelers is ook werkend te krijgen.
Link naar reactie
[quote:57f6583a8b="EdeVries"] Maar wat doe ik met de 5.1 geluidskaart van zo'n pc? Die kan ik niet zomaar aansluiten op de reciever (toch?), en om nou pc-boxen op te hangen in de woonkamer is ook weer zo wat. 1) Heeft iemand dit toevallig al bij de hand gehad, of weet hoe ik dat ga doen? [/quote:57f6583a8b] Een '5.1 geluidskaart' is nogal algemeen. Wat voor kaart is het? Mijn kaart heeft een coxiaal digitale uitgang (nvidia soundstorm onboard) en dat gaat perfect.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Okee, daar istie weer. Had hier even wat andere moeilijkheden, dus vandaar trage reactie :oops: Om terug te komen op jullie reacties: Ik heb nog helemaal geen multimedia-pc. Denk er alleen nog over na... Dus weet ook niet wat voor geluidskaart er in zit. Maar dat heb ik dan zelf in de hand. Op de dolby-reciever zit geen optische ingang, dus dat zal niet gaan werken. :( Al met al zal het dus nog niet meevallen om via zo'n MCE-pc mooi geluid te krijgen op de home cinema set. Evengoed bedankt voor de reacties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...