Ga naar inhoud

van 1 DVD op Dual layer naar 2 DVD


Aanbevolen berichten

Ik heb officieel de film Het magische land van Oz. Via anydvd is de CSS beveiliging eraf. maar nu hoe kopieer ik de inhoud zo dat ik dit netjes over 2 dvd's krijg en liefst dat de dvd speler om de 2e dvd gaat vragen? OP een dual layer zetten is een oplossing maar een stuk duurder. Ik maak altijd een eigen backup van de gekochte cd/dvd films.
Link naar reactie
[quote:c40ae97bc4="Droopy"]Is het verschil dan niet wat erg groot? van 8,1 gb naar 4,3 gb? met dvdshrink. En hoe verdeel je anders de bestanden over 2 dvd's?[/quote:c40ae97bc4] Ja, de kwaliteit gaat dan wel een stuk achteruit als je de komplete DVD inlcusief extra's wilt backuppen. Echter als je alleen van de hoofdfilm een backup wilt maken, is het verlies weer een stuk kleiner. Met het programma DVD Fab kun je een dual layer DVD overzetten naar 2 DVD's (er zijn natuurlijk ook meerdere programma's om dit te doen, maar persoonlijk vind ik DVD Fab heel gebruiksvriendelijk)... [url]http://www.mrbass.org/dvdfab/[/url]
Link naar reactie
Van 8.4 naar 4.3 GB met Shrink is een compressie van bijna 50%! Als je dat met Shrink doet is het beeld niet meer te genieten. Je kunt dan beter een programma nemen als CCE (Cinema Craft Encoder). Als je de 6pass of 7pass technologie toepast dan wordt de film zeer nauwkeurig geript en gecomprimeerd, en dan zie je het verschil met de originele dvd nauwelijks. Helaas is CCE wel vrij ingewikkeld om te gebruiken, de interface is niet erg intuïtief. Als het gemakkelijk moet dan is een programma als DVD Rebuilder dé oplossing. Deze gebruikt de encoder van Cinema Craft, maar is geïntegreerd in een behoorlijke grafische interface, waardoor het wel (vrij) eenvoudig werkt. Hou er wel rekening mee dat zulke processen om 'n stevige computer vragen, en dat de processen alles bij elkaar toch wel een uurtje of 8 à 10 kunnen duren. Daarom doe ik dit ook altijd 's nachts. Groetjes van Jan Willem en ga dit maar eens processen :wink: :wink:
Link naar reactie
[quote:20e281e6c8="jwspruyt"]Van 8.4 naar 4.3 GB met Shrink is een compressie van bijna 50%! Als je dat met Shrink doet is het beeld niet meer te genieten. [/quote:20e281e6c8] Als je alleen een backup maakt van de hoofdfilm met slechts een geluidsspoor dan valt het best mee. Ik heb een behoorlijk veel 'backups' op deze manier gedaan en echt kwaliteits verlies kan ik niet zien.
Link naar reactie
[quote:ee200e70f7="mastergeek"] Als je alleen een backup maakt van de hoofdfilm met slechts een geluidsspoor dan valt het best mee. Ik heb een behoorlijk veel 'backups' op deze manier gedaan en echt kwaliteits verlies kan ik niet zien.[/quote:ee200e70f7] Waarschijnlijk omdat je nog nooit een CCE rip hebt gezien. Die kwaliteit is echt onovertroffen :wink:
Link naar reactie
[quote:42f80f8512="jwspruyt"][quote:42f80f8512="mastergeek"] Als je alleen een backup maakt van de hoofdfilm met slechts een geluidsspoor dan valt het best mee. Ik heb een behoorlijk veel 'backups' op deze manier gedaan en echt kwaliteits verlies kan ik niet zien.[/quote:42f80f8512] Waarschijnlijk omdat je nog nooit een CCE rip hebt gezien. Die kwaliteit is echt onovertroffen :wink:[/quote:42f80f8512] Zoals gezegd kan ik, over het algemeen, nagenoeg geen verschil zien tussen een origineel en een backup. Alleen bij films waar heel veel gecomprimeerd moet worden, wordt het verschil duidelijk. Waarschijnlijk is een CCE rip van een hogere kwaliteit. Ik zal het een keer proberen. Maar als het 8 tot 10 uur duurt, dan denk ik toch dat ik voor DVD Shrink ga, die het in een uurtje voor elkaar krijgt. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...