Ga naar inhoud

geen geluid meer


Aanbevolen berichten

nadat ik windows xp opnieuw erop gezet heb,heb ik ook geen geluid meer,ik heb ook de computer daarvoor geprobeerd op de tv aan te sluiten met een s-vhs kabel en 2 losse audiokabels verlopend in 1 audiokabel,dit liep niet zo goed af,dwz. tot 2 keer toe sloeg de aardlekschakelaar eruit,om andere redenen moest ik ook xp opnieuw er op zetten,maar nu heb ik dus geen geluid meer mijn geluidskaart is geintegreerd in mijn moederbord,het is een realtek ac-97,de media player geeft aan dat er geen afspeelapparaat aanwezig is,onder configuratiescherm/geluiden en audioapparaten staat: geen audioapparaat,ik heb geprobeerd met het softwareprogramma van realtek de drivers opnieuw te installeren,maar dit lukt ook niet,hij dedecteerd de geluidskaart niet,hoe kom ik er nu achter of hij kapot is of dat ik wellicht iets fout doe heeft iemand wels eens gehoord dat de aardlekschakelaar eruit vliegt bij aansluiting van een tv-out op een tv?, wie kan/en wil mij hier bij helpen?? henk r.
Link naar reactie
1: waarschijnlijk hangt je pc niet aan een geaard stopcontact. 2: op de behuizing van een pc, en dus op de massa van een audiokabel komt zo (dus pc zonder aarde) 110 volt te staan. 3:tv's willen wel is behoorlijk statisch worden. 4:een tv is meestal een soort van geaard door de massa van de antenne kabel. 4: tel 1+2+3+4 bij elkaar op= pets, een vonk en de aardlek ligt eruit en als het tegenzit is er een deel van je pc defect..... Het aansluiten van wat-dan-ook terwijl de pc aanstaat is nooit een goed idee, in het bijzonder tv's-versterkers-cassettedeck's en aanverwante apparaten. Het heeft mij al eens een Wintv kaart+ moederbord gekost, en ja: dat weet ik zeker; ik zag de vonk toen ik de antennekabel in m'n tv kaart stopte. Uiteraard geldt dat niet voor usb en firewire apparaten, die zijn er speciaal voor gemaakt om ingeplugd te kunnen worden terwijl de pc aanstaat. Ik vrees voor jouw het ergste...
Link naar reactie
Of je dit hardware defect kunt zien mbv en programmaatje weet ik niet,het aantonen dat iets er NIET is valt in een pc niet mee. Ik weet zo niet van het bestaan van zo'n programma. De gebruikeleijke manier is proberen, het mobo voorzien van een nieuw os is meestal de manier. Als je zeker weet dat je alles volgens de juiste manier gedaan hebt zoals drivers installeren ed en hij doet het dan nog niet dan blijft er niet veel ruimte voor andere mogelijkheden..... Een driver die het apparaat niet vind is in dat opzicht ook al niet erg bemoedigend.... Als laatste zou je nog kunnen proberen je bios eerst te resetten(clear cmos) en als dat niet helpt zou je hem nog kunnen flashen met dezelfde of een nieuwere firmware, theoretisch gezien zou de bios software in de firmware beschadigd kunnen zijn.
Link naar reactie
ik heb een geintegreerde geluidskaart/chip in het moederbord,dus die kan ik misschien maar beter laten zitten dat is goedkoper,en makkelijker,denk ik?, een vraagje,als je het betreffende moederbord laat zitten,hoe zit het dan met al die stekkeraansluitingen die van het geluidsgedeelte afkomen,blijven die gewoon zitten aan de voor en achterkant van de computer,en past iedere geluidskaart erop,of kun je gewoon de juiste stekkertjes van het moederbord aftrekken,je geluidskaart inbouwen,en de stekkertjes (binnen in de computer)weer aansluiten op de geluidskaart,of is het makkelijker om dan een externe geluidskaart te nemen??
Link naar reactie
Ik had al begrepen dat je een geintegreerde geluidskaart had en die kan je natuurlijk niet verwijderen tenzij je het hele moederbord vervangt en dat is niet echt nodig, je zult de oude geluidschip bij gebruik van een andere geluidskaart op je oude moederbord wel moeten uitzetten in de bios, als dat mogelijk is. De goedkoopste oplossing is een pci-geluidskaartje, een soundblaster audigy koop je al vanaf een paar tientjes: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/53 Geluidskaarten komen er in veel soorten en typen, afhankelijk van het type kun je je stekkertjes van je mobo aftrekken en aansluiten op je nieuwe geluidskaart. Een geluidskaart heeft iig altijd aansluitingen aan de achterkant, dus op de kaart zelf, aldaar kun je luidsprekers,microfoon,ed aansluiten. Meestal zijn er ook nog enige interne aansluitingen aanwezig om bv een cd-rom op aan te sluiten of, maar dat vereist meestal wat knutselen, een evt front paneeltje wat aan de voorkant van je pc zit. Een externe geluidskaart/kastje is ook mooi maar kost meer, deze hebben meestal wel meer aansluitingen en mogelijkheden. Je zult toch ff wat moeten gaan bekijken, bv op creative.com (soundblaster kaarten)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...