Ga naar inhoud

MutiMedia PC


Aanbevolen berichten

In reactie op Windows XP Mediacenter De oplossingen beschreven in onderstaande artikelen voldoen niet geheel aan mijn wensen A1. okt. 2004 A2. juli/aug 2004 Muziek en Film uit uw PC A3. nr. 11 nov 2003 Uw PC als HiFi-Systeem van nov 2003 A4. nr 4, april 2003 Uw PC als video recorder Wat heb ik nu: DVD speler, Videorecorder, TV en Dolby surround radio/versterker met max. 5 CD’s “Random”afspeelbaar of per CD, Graphic equalizer, 5 luidsprekers. DVD en TV out radio/versterker in Maar zo zou ik het willen: 1. Een TV Scherm met 2 luidsprekers. 2. 6 luidsprekers voor Dolby Digitaal c.q. DTS 3. Als de ëén TV kijkt en luistert, moet de ander via een koptelefoon naar radio of muziek van CD/HD kunnen luisteren. 4. Een monitor voor radio en TV keuze en andere multimedia zaken. De TV de hele dag aan om als monitor te gebruiken is energie verspillend en dan spreken we nog niet eens over levensdagen van de TV. De monitor bij voorkeur radiografisch verbonden met de PC. Radio en Audio Eisen: 1. Radio tuner met presets. Ontvangst via antenne, kabel of satelliet. 2. Klankkleurregeling met presets en equalizer weergave op de monitor. 3. Muziek vanaf HD. 4. Muziek vanaf CD. 5. punt 3 en 4 ondersteunt door een overzichtelijk bibliotheek programma 6. Alles bestuurbaar via monitor. Video eisen: 1. Tuner met presets. Ontvangst via antenne, kabel of satelliet. 2. TV vanaf HD. 3. TV vanaf DVD. 4. TV naar HD of DVD 5. TV kijken terwijl een ander programma wordt opgenomen. 6. punt 2, en 3 ondersteunt door een overzichtelijk bibliotheek programma. 7. Scart uitgang. 8. Alles bestuurbaar via monitor Algemeen: 1. De PC dient dus TV scart video/audio uit onafhankelijk te kunnen zijn van de Radio/HD/CD uit. 2. Het audiosignaal van de TV/Video dient gekoppeld te kunnen worden aan het audio systeem. Grafische Kaart: zie artikel in A2. Het is mij niet duidelijk hoe ik op mijn PC kan werken en naar mijn TV kijken. Dat vereist 2 onafhankelijke uitgangen. Audio 1. Ik neem aan dat de grafische TVkaart gebruik maakt de geïnstalleerde audiokaart of onboardaudio en dat je maar 1 audiosysteem tegelijkertijd actief kan hebben. Dus geen radio en TV tegelijkertijd. 2. In het art. in A3 “geluidskaarten” maakt niet duidelijk of huiskamerkwaliteit wordt bereikt kan worden en volgens mij heb je dan toch een eindversterker nodig 3. Als je Dolby Digitaal of DTS van kwaliteit wil hoe sluit je dan een versterker op je geluidskaart aan?. Uit de enquête blijkt dat er al heel veel multimedia pc zijn gebouwd. Is er één bij die mijn eisen benadert. In het forum blijkt dat bedruppen ook een probleem heeft met datgene wat ik hier aan kaart. Zover ik het kan bekijken valt er nog een lange weg te gaan wil je een complete Home Cinema met Dolby digitaal of DTS of zoals beschreven in art. A3 blz. 22 een 7.1 systeem als PC kan bouwen die aan alle eisen voldoet. J.Heijnen :D :D
Link naar reactie
Volgens mij heb je gepost in het verkeerde forum? Ik heb in ieder geval geen idee wat je nu wilt (zeggen)? Als je uitlegd wat de bedoeling is van je post of verteld waar ie had moeten staan dan verplaats ik 'm wel... Wellicht was je post bedoeld voor in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=129473] DIT [/url] forum? Deze is overigens al weer "oud" , er is reeds alweer een nieuwe C!T Bij nader inzien; ik denk dat ik enigszins begrijp wat je wilt, denk ik... Je opsomming is te groot en te lang. Wat jij in je hoofd hebt is waarschijnlijk wel duidelijk maar ziet er voor "ons" lezers te complex uit. Breek je probleem op in hapklare brokken en probeer op zijn minst voor een aantal vragen zelf een antwoord te vinden in de respectievelijke fora. Zo is de vraag betreffende een onafhankelijke monitor/video uitgang van een video kaart wel te beantwoorden door iemand die (veel) verstand heeft van videokaarten. Ik kan je mijn kennis(door toeval opgedaan) delen; een matrox(G400 en hoger) video kaart kent verschillende modi om de twee of drie uitgangen van zo'n kaart onafhankelijk van elkaar te laten werken. je kunt zo bv je bureaublad klonen,uitbreiden maar ook bv 1 uitgang onafhankelijk van het bureaublad gebruiken voor videoweergave. Overigens heb je denk ik wel een correct beeld van de zaken op dit moment(en wellicht nog wel in de toekomst): een MM systeem zoals jij voorsteld is er niet of niet helemaal.
Link naar reactie
Wat ik wil is een compleet multimedia center. TV kijken, opnemen, naar muziek luisteren en dat allemaal tegerlijkertijd. Mijn bedoeling is om over te stappen naar Satelliet ontvangst via de PC. Naast mijn "luie stoel" staat en schermpje en met een afstandbediening regel ik alles. Ik heb begrepen dat mijn artikel te gecompliceerd is om in een forum te behandelen. Binnenkort zal ik mijn ideën bespreken met mijn Multimedia groep. Kommentaar is altijd welkom. :oops:
Link naar reactie
[quote:2c6980b1f3="j.heijnen"]Ik heb begrepen dat mijn artikel te gecompliceerd is om in een forum te behandelen.[/quote:2c6980b1f3]Artikel? Ik lees alleen een soort opsomming van constateringen, zonder dat daar een vraag aan verbonden is. En een forum is toch echt bedoelt als een soort van vraagbaak. Dus : constatering van een probleem -> vraag naar een gerichte oplossing. Ik zie geen vraag, alleen een soort relaas. Dus nogmaals de vraag: wat wil je nou precies weten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...