Ga naar inhoud

Medion MD 7457 en dvd/divx stopt met afspelen...


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds kort een Medion MD7457 DVD/DIVX speler. Nu brand ik mijn Divx films op CD of DVD. Eerst zet ik met VirtualDub permanent de ondertiteling in de film en brand vervolgens met Nero. Gaat allemaal tot dusver prima, maar bij sommige divx films stopt de Medion met afspelen van de film. Wel iedere keer op het zelfde tijdstip in de film dus niet spontaan! Doorspoelen wil ook niet. Ik heb dit nu bij 2 films gehad, ik had de film nog op de pc staan, dus ik had hem opnieuw gebrand, maar opnieuw hetzelfde probleem. Dus ligt niet aan het schijfje. Wat wel raar is, dat ik dezelde film op hetzelfde schijfje wel via de dvd speler in mijn pc gewoon kan bekijken en speelt dus gewoon tot het einde van de film. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?? Gr. Leon
Link naar reactie
Je hebt deze films vast gedownload via P2P [img:641b823c20]http://members.lycos.nl/southwood/eusa_naughty.gif[/img:641b823c20] Het gebeurt dan vaak dat er fouten in de download komen: zogenaamde "bad frames" en "undecodable frames", deze kunnen het scherm doen bevriezen terwijl het geluid doorgaat of kunnen vreemde kleuren in het beeld laten vormen. Sommige spelers stoppen wanneer ze zo'n bad frame tegenkomen.
Link naar reactie
Dat bedoelde ik inderdaad dan zijn de bad-frames weg als je het converteerd naar DVD, ik heb ook dat stukje tekst uit mijn eerste post gehaald nu, want dat was een vergissing, ik dacht waarschijnlijk met jou opmerking op DVD branden uit je eerste post dat je ze had geconverteerd naar DVD gegevens. En nee, bij het afspelen op de PC wordt er niet gehercodeerd. Je kunt de bad frames helaas niet herstellen met een programma, het op DVD branden is ook niet echt een oplossing, deze leest dan gewoon over de bad-frames heen.
Link naar reactie
Ik ga straks eens kijken wat het resultaat is als ik het naar DVD formaat omzet en ook als DVD brand. Nu heb ik overigens nog een vraagje... Ik heb dus Divx bestanden welke ik heb gedownload met p2p. Hierbij voeg ik ondertiteling in met Virtual dub. Als compressie neem ik Low Motion en datarate op max.6000. Wat nu het geval is, de kwaliteit gaat achteruit, als ik vergelijk met de oorspronkelijke avi. Het lijkt net of er allemaal fouten in het bestand komen, want bij het afspelen op de PC en op Stand-alone zijn er streepjes zichtbaar veel moeite met witte tekst/tekens wat uitloopt en video is niet helemaal meer vloeiend. Moeilijk uit te leggen hoe het beeld er uit ziet op deze manier... Blokvorming ook vaak het geval. Misschien moet ik op een andere manier te werk gaan? Is een andere compressie nodig dan Low Motion of andere DataRate? En de keyframe every 10 secs?wat houdt dit in? Bvd. voor de reactie. Leon
Link naar reactie
Hierbij mijn nieuwe ervaring wat betreft divx films branden en kunnen bekijken met mijn divx speler van Medion MD 7457. Andere merken hebben natuurlijk andere eigenschappen en neem aan dat de duurdere merken beter zijn(?).Maarja goedkoop is niet altijd duurkoop... Ik download films dus met P2P. Divx of Xvid avi's. Divx is goed af te spelen en als het Xvid is kan de speler hier niet goed mee overweg, wat bekend is. Deze xvid zet ik om naar divx. Bij mij géén kwaliteits verlies zichtbaar met de nieuwste divx codec in samenwerking met Virtual Dub. Het omzetten zal ongeveer 45 minuten in beslag nemen, ik heb een P4-2Ghz processor dus met de nieuwste processoren aanzienlijk korter. Srt ondertiteling bestanden leest de Medion niet, dus met een srt to ssa programma de ondertiteling omzetten en met Virtual Dub invoegen in de film, ook geen probleem. Ook dit zal ongeveer 45 minuten in beslag nemen, bij een Divx film. Bij Xvid films kan je tegelijkertijd deze stappen uitvoeren. Wat bij mij een vaak voorkomend probleem is dat wanneer ik divx films download en brand de film zomaar ineens stopt met afspelen, dit altijd op het zelfde tijdstip in de film.(op mijn computer kan ik overigens de film dan wel gewoon geheel bekijken)Zogenaamde "bad frames" in dit geval. De film omzetten naar mpeg2 in dvd kwaliteit met TMPGenc is bij mij niet gelukt, het bestand afspelen op mijn computer wil wel maar afspelen vanaf dvd niet.Het bestand is van 700Mb, 4Gb geworden en wanneer ik dit heb gebrand is er maar 87Mb zichtbaar/afspeelbaar?! Als ik het divx bestand omzet naar mpeg2 in svcd kwaliteit lukt het wel. Het bestand is dan 2Gb, op dvd branden en klaar! En maakt overigens ook niets uit, want de meeste divx/xvid bestanden zijn vaak van de zelfde kwaliteit als svcd. Wel is het zo dat het meer tijd in beslag neemt, want een divx bestand omzetten naar mpeg2 duurt 2 uur. En als daar nog ondertiteling bij moet dus bijna 3 uur. De kwaliteit van svcd vind ik overigens nog steed acceptabel aangezien ik ook nog een svhs recorder heb staan en ik moet zeggen dat die kwaliteit toch zichtbaar minder is dan svcd!Terwijl de resolutie van svhs en svcd het zelfde zijn, dat is nou het voordeel van digitaal. Gelukkig zijn de meeste divx films gedownload in orde, dus vaak hoef ik het niet om te zetten naar mpeg2... Tot zo ver mijn ervaring met Medion en divx. Gr. Leon
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:4adfd455fe="<?pc>"]En nee, bij het afspelen op de PC wordt er niet gehercodeerd. [/quote:4adfd455fe] Een standalone-speler leest en geeft weer, zoals de data aangeleverd wordt. Een player op de PC heeft vaak meerdere foefjes die aangezet kunnen worden. Zo is BSPlayer bijvoorbeeld in staat bad-frames te skippen. Ik heb dit met een DivX film gemerkt, waarin 3sec. corrupte frames zaten. WMP bleef op dit punt hangen, terwijl BSPlayer gewoon doorliep, en de bad-frames skipte. Wanneer ik hier (s)vcd van probeerde te maken, bleef mijn (gewone)DVD speler ook op de corrupte data hangen. Herindelen en hercoderen leek toen de enige oplossing, maar met mijn PIII 500 was het me die tijd niet waard. :-?
Link naar reactie
Ik heb deze dvd speler ook, nog geen enkel probleem gehad met wat voor film dan ook. Ondertiteling in divx doet hij volgens mij alleen als er dvd achtige subs bij zitten (kan er zo snel even niet opkomen). Dus als je alleen de subs omzet moet je een heel eind kunnen komen. Ik kijk er voornamelijk dvd's op en dat gaat super, heb hem om mijn logitech z-5300 setje aangesloten en geluid is ook echt super. Wat ik wel jammer vind is dat je met mp3's afspelen hem niet goed op pauze kan zetten wat dan gaat hij als je op play drukt automatisch terug naar het nummer waar hij nog ge-highlight is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb wel gemerkt dat de speler erg warm wordt. Helemaal als je er iets boven op zet, ik had namelijk mijn video recorder er op staan en dat was de oorzaak dat mijn films na ongeveer een uur stopte met afspelen. Pas toen ik een originele dvd afspeelde kwam ik er achter dat dit niet aan het schijfje kon liggen. Dus helemaal boven op de stapel zetten en niets aan de hand! Verder erg tevreden over de speler, idd prima geluid en beeld. En wat het warmte probleem betreft, hier zal Medion nog wel aan gaan werken, want zelfs Finlux heeft aan de achterzijde een ventilator zitten! En die dvd spelers kosten nog geen 20 euro! Leon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...