Ga naar inhoud

aankoopadvies gevraagd:dvd-recorder of vhs-recorder


Aanbevolen berichten

mijn vhsvideo-recorder is hard aan het verslijten hij beschadigd alle cassettes. Ik zou graag het gemakkelijkst tv-opnames op de pc willen bekijken. Dus lijkt me een dvd-recorder het best passen. Maar anderzijds is het misschien de moeite waard om te wachten tot de technologie beter wordt en de prijzen gezakt zijn. Een dvd-recorder zal al snel 300eur kosten. Anderzijds heb ik geen standalone dvd-speler en geen ander apparaat om tv-programma's op te nemen mss sla ik dan 2 vliegen in één klap door me een dvd-recorder te kopen. Vraag is nu: "moet de vhs-recorder nu plaats maken voor de dvd-recorder?"
Link naar reactie
[quote:c259860388="gerben"]Aan de andere kant, een vhs recorder kost tegenwoordig ook niet veel meer. Voor 100-150 euro heb je ze al voor het uitzoeken.[/quote:c259860388] Ik heb laatst een videorecorder gekocht voor 90 euro van Daewoo. Je kunt toch beter een duurdere nemen want de kwaliteit van die goedkope videorecorders is imho om te huilen. Die videorecorder heb ik weggegeven want dat ding was echt waardeloos. Maar misschien dat een ander merk voor dat geld wel iets fatsoenlijks aflevert. [quote:c259860388]Bestaan er niet zo van die gecombineerde apparaten met zowel DVD als VHS recorder/player inbegrepen ? Kan je met 1 apparaat je oude VHS-banden gewoon kopiëren naar DVD-schijfjes. Is toch wel gemakkelijk als je veel VHS-banden hebt die gekopieerd moeten worden[/quote:c259860388] Volgens mij zit daar alleen een dvd-player en een vhs-recorder in. Je kunt er dus geen dvd's mee opnemen.
Link naar reactie
[/quote] Volgens mij zit daar alleen een dvd-player en een vhs-recorder in. Je kunt er dus geen dvd's mee opnemen.[/quote] Gecombineerde DVD/Videorecorders, bestaan wel degelijk: http://www.panasonic.be/servlet/PB/menu/1047840_l6/index.html. Voor het gewoon dagdagelijks opnemen van tv-programma's, is een gewone videorecorder toch nog meer betrowbaar (en veel goedkoper) dan een DVD-recorder, voor een degelijke videorecorder kijk je maar even verder op bovenstaande link. Anderzijds brengt Lite-On huiskamer DVD-recorders op de markt voor zo'n € 220. Wel nog moeilijk te vinden in Europa.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Aangezien ik redelijk vaak in aanraking kom met al dit soort mooie apparaten, heb ik hier een redelijk strakke mening over.. video recorders zoals genoemd van 90 euro (daewoo etc) zijn gewoonweg troep!!! Typische nederlandse zuunigheid, zeker als je je beseft dat je voor 20 euro meer een philips, jvc, sony etc hebt. Inderdaad worden vhsvideorecorders steeds goedkoper maar dat wil niet zeggen dat alle kwaliteit hetzelfde is. Het verschil tussen duur en waardeloos is gewoon kleiner. Vooropgesteld, die Lite-on recorder ken ik niet, maar de dvd-recorders die ik in mijn dagelijks werk tegen kom van +/- 200/250 euro zijn absoluut nog te duur, regelrechte rommel (vestel, daewoo, soms zelfs LG, hiteker en noem maar op) Al deze apparaten beloven heel veel te doen (en doen meestal ook wel veel) maar met zo'n dieptrieste kwaliteit en zo'n omslachtige bediening! De meeste mensen die dit kopen komen heel erg snel op hun aankoop terug en geven deze technieken een slechte naam. Toegegeven, tov een vhs recorder heb je misschien wel beter beeld of zo maar bijna altijd komen ze terug met de melding "mijn buurman heeft beter beeld" of weet ik niet wat. Dan vraag je : " wat heeft hij dan??" "oh, een philips matchline" oid. Gek he dat daar 400 euro tussen zit? Moraal... Kijk uit voor "goedkope" moderne technieken. een VHS-Recorder van 150 euro is vele malen beter besteed dan een dvd recorder van 200-250.. (of je buurman heeft nog geen dvdrecorder :wink: )
Link naar reactie
[quote:86646491ac="Eddy X"] Gecombineerde DVD/Videorecorders, bestaan wel degelijk: http://www.panasonic.be/servlet/PB/menu/1047840_l6/index.html. Voor het gewoon dagdagelijks opnemen van tv-programma's, is een gewone videorecorder toch nog meer betrowbaar (en veel goedkoper) dan een DVD-recorder, voor een degelijke videorecorder kijk je maar even verder op bovenstaande link. Anderzijds brengt Lite-On huiskamer DVD-recorders op de markt voor zo'n € 220. Wel nog moeilijk te vinden in Europa.[/quote:86646491ac] Jvc heeft er ook 1 , de drm v1.
Link naar reactie
[quote:313a4734a3="sander16v"] Gek he dat daar 400 euro tussen zit? Moraal... Kijk uit voor "goedkope" moderne technieken. een VHS-Recorder van 150 euro is vele malen beter besteed dan een dvd recorder van 200-250.. (of je buurman heeft nog geen dvdrecorder :wink: )[/quote:313a4734a3] Wil je zeggen dat een dvd-recorder 400eur moet kosten, wil het kwalitatief iets voorstellen? Je zegt ook dat dvd-recorders niet zo gebruiksvriendelijk zijn. Ik hoor daar weinig mensen (op andere forums) over klagen om eerlijk te zijn. Ik ben ook niet geneigd om zo een exotisch merk te kopen als daewoo of hiteker. Maar ik denk dat liteon en philips toch betrouwbare merken zijn. Wat vinden jullie van deze: [url]http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Lite%20on%20LVW%205001.htm[/url] rond de 200eur http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Philips%20DVDR%20610.htm rond 300eur een dubbele machine van jvc (jvc dr-mv 1 die combineert een VHS-drive en dvd-brander in één apparaat) rond 600eur
Link naar reactie
[quote:79518dd0f3="peter123"][quote:79518dd0f3="sander16v"] Gek he dat daar 400 euro tussen zit? Moraal... Kijk uit voor "goedkope" moderne technieken. een VHS-Recorder van 150 euro is vele malen beter besteed dan een dvd recorder van 200-250.. (of je buurman heeft nog geen dvdrecorder :wink: )[/quote:79518dd0f3] Wil je zeggen dat een dvd-recorder 400eur moet kosten, wil het kwalitatief iets voorstellen? Je zegt ook dat dvd-recorders niet zo gebruiksvriendelijk zijn. Ik hoor daar weinig mensen (op andere forums) over klagen om eerlijk te zijn. Ik ben ook niet geneigd om zo een exotisch merk te kopen als daewoo of hiteker. Maar ik denk dat liteon en philips toch betrouwbare merken zijn. Wat vinden jullie van deze: [url]http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Lite%20on%20LVW%205001.htm[/url] rond de 200eur http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Philips%20DVDR%20610.htm rond 300eur een dubbele machine van jvc (jvc dr-mv 1 die combineert een VHS-drive en dvd-brander in één apparaat) rond 600eur[/quote:79518dd0f3] http://aldi.be/ALDI_BN/home.htm tijdelijke aktie 400eur
Link naar reactie
[quote:e94a66e825="peter123"][quote:e94a66e825="peter123"][quote:e94a66e825="sander16v"] Gek he dat daar 400 euro tussen zit? Moraal... Kijk uit voor "goedkope" moderne technieken. een VHS-Recorder van 150 euro is vele malen beter besteed dan een dvd recorder van 200-250.. (of je buurman heeft nog geen dvdrecorder :wink: )[/quote:e94a66e825] Wil je zeggen dat een dvd-recorder 400eur moet kosten, wil het kwalitatief iets voorstellen? Je zegt ook dat dvd-recorders niet zo gebruiksvriendelijk zijn. Ik hoor daar weinig mensen (op andere forums) over klagen om eerlijk te zijn. Ik ben ook niet geneigd om zo een exotisch merk te kopen als daewoo of hiteker. Maar ik denk dat liteon en philips toch betrouwbare merken zijn. Wat vinden jullie van deze: [url]http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Lite%20on%20LVW%205001.htm[/url] rond de 200eur http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Philips%20DVDR%20610.htm rond 300eur een dubbele machine van jvc (jvc dr-mv 1 die combineert een VHS-drive en dvd-brander in één apparaat) rond 600eur[/quote:e94a66e825] http://aldi.be/ALDI_BN/home.htm tijdelijke aktie 400eur[/quote:e94a66e825] Kijk, daar zit het probleem nou juist, hier geef je een ALDI merk aan. Nou wil ik niet meteen zeggen dat dit écht slecht is maar voor een DVD-recorder zou ik een iets duurder merk kiezen, zoals hierboven al word aangegeven. Je bent dan wel iets duurder uit maar dat is een stuk beter dan 10 keer een B-merk aanschaffen... :wink:
Link naar reactie
Ik heb al verschillende tests gelezen en onlangs eens met een aantal dvd recorders mogen spelen en dat bevestigde wel mijn conclusie die ik had na het lezen van de tests; onder de 3 a 400 eu koop je idd niet echt iets knaps en denk ik dat je spijt gaat krijgen van je aanschaf alhoewel ik me er van bewust ben dat niet iedereen dezelfde kwaliteits criteria heeft als ik. Wat me opviel en uiteindelijk ook wel vrij logisch is; de goedkopere recorders bakken er helemaal nix van in de lp/ep mode, dat noem ik ongeveer 2-3 uur of meer op 1 schijfje. Juist op de laagste kwaliteit komt de kwaliteit van de mpeg encoder erop aan en juist dan laten de goedkope dus steken vallen met een werkelijk hopeloos slecht beeld tot gevolg. En met hopeloos slecht bedoel ik dan toch echt kwalitatief ongeveer op het niveau van webfilmpjes op 300Kbs. De goedkope recorders waren een hiteker een lenco en nog een noname merk(vergeten) en waren ergens rond de -200 eu, de duurdere/betere waren twee x philips een jvc en een pioneer en hadden een prijs van zo ronde de 800 eu. De 3 merk apparaten hadden nergens moeite mee en wisten in 3 uur stand nog steeds een redelijke sub-vhs achtige kwaliteit te maken, waarbij het me opviel dat het grootste manco van de andere recorders(macroblok vorming in actie scenes) bijna niet voorkwam maar dat het beeld wel "zachter" was. Dat kan duiden op een extra chip die het beeld voorbewerkt voor het coderen door het beeld te verzachten(bv mbv motion-blur of gausian blur) waardoor de encoder minder werk heeft. De logica daarbij (die miz werkt) is dat je beter een wat wazig maar stabiel beeld kunt hebben dan een erg scherp beeld wat om de haverklap opbreekt in blokjes, want blokvorming is een erg vermoeiend en irritant verschijnsel. vhs recorders hebben geen last van blokjes, hooguit ruis en slechte kleuren maar die zijn wel constant. Ik ben het dan ook wel met bovenstaande eens dat een erg goedkope dvd recorder een aanschaf is die je kritisch moet bekijken want op de rand beschouwd is het enigste voordeel dat je niet voor en achteruit hoeft te spoelen maar rechtstreeks naar je favoriete scene kan gaan een wel erg "mager" voordeel. Goede video en audio apparatuur kost, ook nu, nog steeds een hoop geld. de cd speler die studiokwaliteit levert voor 100 piek bestaat niet en idem voor de dvd recorder/player. De opmerking dat vhs "eruit gaat" vind ik een beetje voorbarig en marktconform gebrabbel(no-offence), voor het opnemen van een 3 of 4 uurs uitzending in goede/hoge kwaliteit heb je nog steeds een (S)vhs recorder nodig en dat zal tot de blue ray disk nog wel zo blijven. het feit dat je wordt doodgegooid met goedkope dvd recorders kan wel voor een hoog markt aandeel zorgen maar als die dvd recorders masaal gebruikt gaan worden voor het tijdens de vakantie opnemen van 8 uitzendingen GTST en die mensen zien daarna WAT ze hebben opgenomen dan komt denk ik toch weer de volgende vakantie die vhs recorder van zolder.
Link naar reactie
[quote:7c40ab1b2f="peter123"]Je zegt ook dat dvd-recorders niet zo gebruiksvriendelijk zijn. Ik hoor daar weinig mensen (op andere forums) over klagen om eerlijk te zijn. [/quote:7c40ab1b2f] Leg de gemiddelde consument maar eens uit wat het verschil is tussen de VR modus of de Video modus. Zijn ze tijden bezig geweest om reclames te verwijderen, speelt hij niet af bij zijn vrienden (VR). Ook zie je zeker op andere fora dat mensen ineens de handleidinging moesten lezen. Nederlanders lezen niet graag in handleidingen en geven daardoor snel een negatieve mening over hun apparaat. Finalizing is nog zoiets. Hoeveel DVD-Recorders ik niet terugzie in de winkel omdat mensen de handleiding niet lezen. Dit gaat dan nog over de betere merken waar nog prima mee te werken is. Sommige "troep" merken hebben een zodanig slecht instellingenmenu dat zelfs onze TD 10 keer moest kijken hoe de klok ingesteld moest worden...
Link naar reactie
Een DVD recorder lijkt mij persoonlijk pas interessant als er 'n HD inzit. Dat timeshiften lijkt me ideaal -> Als je 'm instelt om bijv. van acht tot half tien op te nemen en je komt om negen uur thuis kan je al beginnen kijken terwijl de rest gewoon verder opgenomen wordt. Je kan er dan voor kiezen om de opnamen die de moeite waard zijn alsnog op DVD zetten. Heb me alleen nog niet in de prijzen verdiept, zal wel een behoorlijke meerprijs aanzitten. (voorlopig werkt m'n zeskops matchline vhsrecordertje nog prima :wink: )
Link naar reactie
[quote:2f90680015="bussiechris"]Je kan beslist voor rond de € 250 een fatsoenlijke DVD recorder kopen. Ik heb de DVD recorder van LiteOn en ben hier zeer tevreden over. [/quote:2f90680015] Sorry dat ik zo'n zeikerd kan zijn maarre tevreden tov van wat?? Wat ben je gewend?, wat voor tv heb je? wat had je hiervoor?? waarover ben je tevreden?? beeld? bediening? geluid? prijs? Wat voor de 1 prima is, hoeft niet voor de ander zo te zijn? Als je zoals L.Laffer een matchline video gewend bent dan kom je ook met een liteon dvdrecorder echt wel van een koude kermis thuis hoor!
Link naar reactie
@Sander16v. Je bent inderdaad een beetje een zeikerd. Deze jongen (en ik wou dat ook) zoekt gewoon een vervanging van zijn videorecorder. Daar ben ik vanuit gegaan. Ik had gewoon een normale hifi stereo vhs video recorder van JVC. Ter vervanging hiervan voldoet de DVD recorder van LiteOn prima. Ik ben tevreden over alles tevreden. De bediening, geluid beeld etc. Ik een normale 51 cm tv en speel het geluid af over een zeer goede stereo installatie. Voor mij doet de DVD recorder beslist niet onder voor de VHS recorder. Het gaat er gewoon om een filmpje van tv op te nemen en verder geen poespas. Trouwens, wat is zo superieur aan de matchline video (VHS of Super VHS? dat heb je niet aangegeven) tov de LiteOn DVD recorder. Ten tweede in welke prijs klasse zat de Matchline recorder. Dit is volgens mij (en ik weet dat zeker) een heel andere prijsklasse. Volgens mij ben jij een beetje appels met peren aan het vergelijken of niet soms?
Link naar reactie
je slaat de spijker op zijn kop! Niet ik vergelijk appels en peren maar de consument de appel (zijn verwachting) en de peer (prijs) op een 51cm 4:3 zal elke dvd-recorder wel prima zijn Waarom een matchline superieur is? (of een topmodel van een ander merk?) Dat kan ik je helaas niet met woorden beschrijven. (of ik moet tech. specs uittikken) Dat moet je zien... Ik heb jarenlang een dvdspeler gehad van oa. Samsung, Hiteker, voordelige philipsen, en nog wat b-prut. Nu heb ik een DVD 763 van philips. Het verschil is eeenoorm!!! Toen ik die andere spelers had kon ik me niet voorstellen dat het NOG beter kon! wel dus!
Link naar reactie
En last but not least: http://www4.hccnet.nl/404/index.cfm?fuseaction=achtergronden.ColumnsPage&id=767&otherid=577 Quote: "Ik geloof niet dat ik ooit zoiets heb meegemaakt. Bij alles wat ik probeerde bleek er iets essentieels niet te deugen. Het is een felicitatie waard aan het adres van Het Kruidvat: het bewijs is geleverd dat goedkope elektronica nog altijd absolute rotzooi kan zijn. Waarvan akte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...