Ga naar inhoud

Water loopt niet weg


Heelkunde2

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen? Ik heb een 8 jaar oude siemens E14-49. De laatste tijd krijg ik iedere keer een F18 melding. Het water lijkt niet afgepompt te worden. Afvoerpomp heb ik al schoongemaakt. Pomp werkt verder wel, want schoepen draaien wel bij afpompen. Kan het zijn dat de pomp te weinig druk levert? Er lijk geen probleem te zitten in de afvoerslag na de pomp. Hoe weet je dat de druk te laag is door de pomp en hoe kun je dit oplossen? Als ik lucht in blaas in de afvoer voel je het onderaan de wasmachine uit het afvoergat komen. Wie kan mij helpen. Bij voorbaat dank
Link naar reactie
Hallo, Onderaan de kuip zit een dikke zwarte darm die van de kuip naar de pomp loopt. De darm moet je losmaken van de kuip en dan kan je zien als deze verstopt zit met bijvoorbeeld een sok ofzo. Let wel op eerst stekker eruit en houd er ook rekening mee dat er redelijk wat water uit de kuip kan komen als je de darm verwijderd. Mvg
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie. Hoe kan ik bij de dikke slang komen? Ik neem aan dat u niet het afvoerslangetje achter het klepje links van de afvoerpomp bedoeld waarmee je overtollig water laat weglopen, dit slangetje heb ik al meerder keren laten leeg stromen, evenals de rest van het overtollige water wat wegloopt als je de pomp open draait (je kijkt dan tegen de schoepen aan). Bij voorbaat dank
Link naar reactie
Hallo, je kan de machine 45 graden naar achteren kantelen dan zie je de darm onder in het midden van de kuip zitten. Als er een bodemplaat onder zit kan je ook het voorfront erafhalen. Als je onderstaande link gebruikt zie je welke ik bedoel.ik denk dat er een sok of dergelijke vast zit bij de bal. http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/slang/siemens/kuip+pomp/00507370/
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...