Ga naar inhoud

DVD+RW "RW5240" firmwareprobleem (gekocht bij Dyna


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs bij Dynabyte een Aopen DVD brander gekocht (4x speed). Volgens apparaatbeheer betrof het een RW5240. Geen naam, gewoon RW5240... Omdat het schrijven van DVD's op 2.4 speed ging i.p.v. 4x besloot ik de firmware te updaten (dom dom dom). Ik heb dus bij Aopen de nieuwste firmware gedownload, en het flashen ging uitstekend (van v1.08 naar v1.11). PC gereset, klaar. Kijk ik in apparaatbeheer, is mijn 'RW5240' ineens een 'Aopen DRW 4410'. Shit. Branden ging ook niet meer, kortom, kl*te. Ik heb vervolgens de labeltjes van de brander even bekeken, en volgens het stickertje op de behuizing is het een 'DRW 4410 R'. Zou dus niet zo'n probleem moeten wezen, toch? Weet iemand hoe ik mijn dvd brander weer aan het branden krijg? Het maakt mij niet uit hoe hij gaat heten, als 'ie het maar weer doet. Misschien heeft iemand een kopietje van de originele firmware voor mij? Groetjes, Michiel van Leeuwen Poortvliet
Link naar reactie
De oude firmware kan je hier vinden: http://download.aopen.com.tw/downloads/default.asp?Software=All&searchoption=keyword&sel=category&selpage=&seltype=Firmware&keyword=DRW4410&Language=English De benaming RW5240 is van Ricoh (het betreft hier dus een Ricoh brander, Aopen produceert weinig zelf), na het flashen met de nieuwste firmware wordt de benaming gewoon verandert in DRW4410. Aopen had waarschijnlijk de Ricoh branders aangekocht zonder de firmwarebenaming aan te passen. Je kan proberen terug te flashen naar de 1.08 versie, maar zelf verwacht ik niet dat hiermee het probleem is opgelost, waarschijnlijk is er iets foutgelopen bij de vorige flash. In ieder geval suc6 gewenst
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...