Ga naar inhoud

Sweex Webcam problemen


Aanbevolen berichten

Hoi, Mijn zusje heeft voor haar verjaardag een Sweex Wecam van 15 euro gekregen. Ik installeer deze, op de normale manier, ookvolgens de handleiding. Het probleem is dat als ik het beeld wil bekijken (dat houd in met de bijgeleverde video monitor, MSN wecam instelligen, of gewoon via msn), je ong 5 sec beeld hebt, daarna hang het beeld en hoor je het USB ontkoppel geluidje van WinXP> Ik heb al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, laatste drivers vaninternet gehaald, maar helaas. Boven op mijn eigen pc lijkt hij t te doen (heb geen internet daar dus ik kan niet kijken of hij het daar niet doet met inet). Wat doe ik verkeerd?
Link naar reactie
Fantastisch dat forum, ik had er zo nooit op kunnen komen :P Dat is dus het probleem, de pc heeft 2 USB poorten. Op de 1e zit het USB modem, op de 2e een Medion 4 poorts hub met daaraan PDA, printer, usbpen enzo. Als ik de hub eruittrek en de webcam daarin doe trekt hij t wel. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Link naar reactie
Misschien nog een andere optie. Bij mijn webcam (Logitech) kan je instellen hoeveel procent van de totale USB-bandbreedte hij toegewezen krijgt. Zit volgens mij in systeem-apparaatbeheer; weet niet zeker en kan het nu helaas even niet uitzoeken. Straks meer... :) Overigens; modem aan de hub lijkt me niet de beste oplossing. Ik geloof dat dat erg negatief kan uitpakken voor de bandbreedte van je internetverbinding.
Link naar reactie
Ik heb even gekeken; in apparaatbeheer (rechtsklik deze computer, eigenschappen, hardware) kan ik dubbelklikken op de camera en dan een bandbreedtebeperking instellen (helaas kan ik niet extra bandbreedte toewijzen). Maar misschien kan je bandbreedte voor alle andere apparaten aan de hub beperken, zodanig dat de webcam het doet? Of inderdaad, een PCI-kaart met extra USB-poorten erbij zetten.
Link naar reactie
Volgens mij zit je in de goede richting [quote:f131a8996d="Help"]Wordt het bericht Bandbreedte overschreden weergegeven? Als u een USB-videocamera hebt aangesloten op de computer en het bericht "Bandbreedte overschreden" wordt weergegeven, kunt u proberen om de cameraresolutie te verlagen in het programma waarmee u de videostroom bekijkt. Voor een lagere resolutie is meestal minder bandbreedte vereist. Voor informatie over het aanpassen van deze instelling raadpleegt u de documentatie bij het programma waarmee u de videostroom bekijkt. Is het probleem opgelost nadat u de cameraresolutie hebt verlaagd? [/quote:f131a8996d] Ik krijg die melding niet, en ik kan geen resolutie instellen. Volgens Windows kan de hub (die eigen voeding heeft), 500ma per poort geven. Ik kan geen bandbreedte instellen bij de camara. Ook bij de "host controllers" niet, er staat wel hoeveel ze gebruiken.
Link naar reactie
[quote:8bff178d39="Alexander Online"]Ik krijg die melding niet, en ik kan geen resolutie instellen.[/quote:8bff178d39] Waarschijnlijk heeft de webcam één vaste resolutie. [quote:8bff178d39="Alexander Online"]Volgens Windows kan de hub (die eigen voeding heeft), 500ma per poort geven. Ik kan geen bandbreedte instellen bij de camara. Ook bij de "host controllers" niet, er staat wel hoeveel ze gebruiken.[/quote:8bff178d39] Okee, kennelijk is het afhankelijk van de camera... De enige oplossing die ik dan zie (behalve een extra kaart in de pc) is inderdaad de apparaten aan de hub verwisselen: webcam aan een eigen poort, rest aan de hub. Wat je nog zou kunnen proberen is kijken of het helpt om alle andere apparaten (printer, usb-pen) van de hub af te koppelen tenzij je ze nodig hebt... Overigens, die 500mA is de stroomsterkte, en heeft niets te maken met de [i:8bff178d39]bandbreedte[/i:8bff178d39] (data per seconde).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...