Ga naar inhoud

vervorming afspelen AVI (geen codec-probleem!!!)


Aanbevolen berichten

Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd, maar kwam niks tegen dat op mijn probleem leek. Ook heb ik Gspot gedownload en ik bleek alle benodigde codecs al te hebben geïnstalleerd. Dit is het probleem: Ik heb een AVI gedownload (resolutie 592x320, 700 mb) bij Kazaa en als ik die in Windows Media Player of in Divx Player 2.5.2 afspeel dat lijkt het alsof mijn videokaart het niet aankan. Zolang het om 1 shot gaat (1 vloeiende camerabeweging) dan gaat het goed, maar zodra de camera overspringt naar een andere hoek of de volgende scene dan zie ik het oude beeld er doorheen. Ik heb ook een AVI op een CD-tje gebrand van iemand gekregen en die doet het prima. Ik heb ook wel eens een AVI van lagere resolutie gedownload en die doen het ook net als ASF-bestanden. Ik heb een Geforce4 MX420, Pentium IV, 2,0 ghz en 256 mb werkgeheugen. DirextX 9 is geïnstalleerd. DVD's afspelen gaat ook perfect. Kan mijn PC dit gewoon niet aan, ligt het aan de file of is er een oplossing?
Link naar reactie
Volgens mij ligt het gewoon aan de AVI file. Ik heb het ook wel eens. Ik volg bijvoorbeeld een serie, Naruto, en die episodes kan ik niet in windows mediaplayer kijken, want dan krijg ik hetzelfde probleem, maar ik kan ze daarentegen wel in DivX Player 2.5 afspelen. Dat ligt i.m.o. gewoon aan de manier waarop het ge-encode is. Zo heb ik ook een andere serie, waarbij het beeld in de eerste frame blijft hangen en alleen het geluid verder gaat, terwijl ik volgens g-spot alle codes heb. Maar ook dit probleem kon bij mij opgelost worden met DivX player.
Link naar reactie
Er zijn wel andere players, maar mijn ervaring is dat als DivX Player het niet speelt, dat geen enkele player het speelt :) Ik weet trouwens wel dat sommige groeperingen die films rippen en op internet zetten, er een soort eigen codec in verwerken zodat je een speciale patch (stukje codec) van hun moet hebben om de film goed te kunnen kijken, dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn. Zo had je een tijdje een SMR patch nodig om bepaalde films die door SMR verspreid werden te kunnen kijken MET geluid, anders deed het geluid het niet. Maar al met al, als hij het dus in DivX Player niet doet, en je hebt wel alle codes die G-Spot aangeeft nodig te hebben, dan denk ik dat er niet veel anders op zit dan een andere versie te downloaden, tenzij iemand op dit forum met meer die-hard kennis (ikzelf ben maar een amateur wat dat betreft :) ) een oplossing heeft. Ohw trouwens, bij de weg, toenet toen ik DivX Player starte gaf ie aan dat er een nieuwe versie was, dus misschien zou je die ook nog ff kunnen proberen (als je die nog niet hebt natuurlijk)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...