Ga naar inhoud

pc doorlussen naar tv


Aanbevolen berichten

Een goede middag, of voor diegene die net wakker zijn een goede morgen. Ik heb me net aangemeld als lid, en hoop wat op jullie te leren. Ik ben nog vrij onervaren met de PC. Ik heb wat zitten zoeken op jullie site maar kon niet specifiek vinden wat ik wilde weten. Hierdan mij vraag: Ik heb windows XP en wil mijn pc doorlussen naar mijn t.v.. Oh ja er zit een Ge Force 4 - 8x T4200 in. Het geluid heb ik al doorgelust, nu nog het beeld. Ik gebruik super VHS out van de pc. Ik ben gekomen tot eigenschappen voor beeldscherm / instellingen. Mon. 1 staat op 1280x 1024 pix. Hoe moet 2 dan staan en hoe gaat het dan verder. Ik wil wel dat zowel als beeldscherm en t.v. gewoon gelijktijdig blijven werken. Graag een beetje duidelijke omschrijving in stappen wat ik moet doen als dat niet te veel moeite is. gr. uit een zeer regenachtig Zuid spanje
Link naar reactie
Heb je wel al het snoertje van je videokaart naar je TV verbonden? Daarvanuitgaande en ervan uitgaande dat de instellingen voor GF4 Ti4200 hetzelgde zijn als mijn Ti4400: Nadat ik mijn kabeltjes had verbonden moest ik naar Eigenschappen beeldscherm ---> Instellingen ---> Geavanceerd en dan naar het Tabblad Geforce Ti4400 (dit tabblad komt erbij na het installeren van de Drivers van nvidia.com meen ik) en dan weet ik even niet welke maar dan moet je even bladeren door de pagina's daar en dan staat er ergens displaysettings o.i.d. (wat weer alleen verschijnt volgens mij als er een stekkertje in je tv out zit, en dat heb ik op het moment niet, vandaar dat ik het niet precies weet) en daar kun je kiezen voor de optie Clone Desktop ofzo, en dan heb je dus het beeld over je TV out kabel ook op je TV. Je kan ook voor een andere optie kiezen, ben even vergeten hoe die heet, dat je je desktop verspreid over 2 beelden, maar ik denk dat voor jou de Clone optie gewenst is. Ik hoop dat je hier wat aan hebt :) Ik had laatst toevallig met deze instellingen gespeeld, maar ben zelf ook nog een beetje noob op tv-out gebied.
Link naar reactie
Heb je al de nieuwste Drivers van nvidia.com? [url]http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_53.03[/url]. Deze zijn voor Xp en windows 2000. Ik weet niet zeker, maar misschien dat het daarbij zit, ik dacht dat ik het betreffende tabblad er op die manier bij kreeg. Anders moet je even kijken of je het S-VHS kabeltje wel in je tv out hebt zitten, misschien dat het dan pas verschijnt. Ik heb nu zelf nieuwe drivers geinstalleerd en reboot even, kijken of ik dan het betreffende tabje heb. Nou ik heb gereboot, maar het koopje om mn beeld te clonen is niet verschenen, dus ik denk dat je daarvoor een tv out snoertje in je kaart moet hebben. Als jij het nou ook niet hebt, die optie, kan je nog proberen bij Troubleshooting op "My Connected TV does not appear in this list" te klikken, kijken of ie hem dan alsnog herkent.
Link naar reactie
[quote:a83f9f8000="D.Quijote"]bedankt, ben weer een stapje verder en heb nu ook bij "hier " gekeken. Maar bij eigenschappen van beeldscherm / instellingen / geavanceerd/ ontbreekt bij mij het gedeelte "n.view" wat nu gedaan ???? gr. D.Quijote[/quote:a83f9f8000]Inderdaad, dan moet je eerst even de nieuwste drivers downloaden/installeren en als het goed is komt de [b:a83f9f8000]TAB [/b:a83f9f8000]voor [i:a83f9f8000][b:a83f9f8000]N-view [/b:a83f9f8000][/i:a83f9f8000]te voorschijn....en ben je weer een stapje dichterbij. succes
Link naar reactie
Weer een stapje verder dus weer een vraag. Wat ik al schreef ik heb een g-force 4 - 8 Ti4200 kaart. Nu heb ik op die genoemde site gekeken voor de versie 53.03, maar heb ook nieuwere versie gevonden de 53.04. Maar nu komt het daar zie ik staan primary download en mirror site 1 t/m 3. Dus de vraag waar moet ik op klikken, en is die software ook in het nederlands???? Je begrijpt het al niet veel ervaring dus veel vragen. gr. D.Quijote
Link naar reactie
Vervolg, Ik heb op die primary download site 53.04 geklikt, en jawel na bijna een uur pruttelen, ( ja ik heb een normale telefoonlijn ) en diverse klikken met de muis ( vraag me niet wat ) heb ik beeld op mijn t.v. Alleen ik zie niet op het tabblad "n.view" staan , maar die staat er links naast., zal wel te maken hebben met die nieuwe versie. Daarna heb ik gekloond. Als ik nu kijk op mijn t.v. zie ik dat er maar een gedeelte van mijn monitor opstaat, wat ik nu schrijf. het beeld op de tv is te groot waardoor de helft wegvalt. Ik heb dit ook geprobeerd met foto's die op mijn pc staan, en daar valt ook een gedeelte van weg. Ik heb ook een paar filmpjes geprobeerd die op windows media player staan, en dat komt redelijk overeen. Is het nu zo dat alleen DVD volledig worden afgespeeld op de tv en de rest niet ??????? Of moet ik nu andere instellingen doen. In iedergeval tot zover bedankt voor jullie moeite. gr. D.Quijote
Link naar reactie
Daar zijn weer ik heb alles nog een keer nagekeken, die versie 53.04 werkt dus goed. Er zitten heel veel extra instellingen bij die n.View. Het volgende problem doet zich nu voor, Mpeg filmpjes worden goed afgespeeld, een aantal films die op mijn pc staan ook. Maar nu het probleem als ik foto's wil bekijken op de t.v. gaat het niet goed. Er wordt altijd maar een kwart van de pagina weergegeven, dit geld trouwens ook voor het normale scherm. Dus links-boven en links-onder of rechts-boven of rechts-onder. En ieder keer was dat weer anders, totdat ik ontdekte dat het komt waar mijn pijl staat. Is er een oplossing voor dat ik altijd een heel beeldscherm zie.?????? gr. D.Quijote
Link naar reactie
Heb net ff een dvd geleend ( want die had ik niet ) en die wordt ook goed afgespeeld. Al het andere dus bureau blad, deze pagina, foto's worden niet goed weergegeven naar de t.v. Het gedeelte waar de muispijl staat wordt weergegeven naar de t.v. , dus als ik mijn muispijl op start zet dan zie ik op mijn tv ongeveer een vierde van het beeld van de pc, maar wel beeldvullend. Hetzelfde is als ik mijn muis op het midden van het beeld zet, zie ik op de tv dat gedeelte ook weer beeldvullend. Zo duidelijk ???? gr. D.Quijote
Link naar reactie
Hmmmm, dat is opzich wel vreemd. Nja, als je vooral voor films de tv out hebt is het dus niet zo erg, maar het hoort niet, en dan blijft het toch in je hoofd spoken :wink: Maarreh, ik zou hier eerlijk gezegd geen oplossing voor weten, ik heb dit nog nooit meegemaakt. Het heeft denkik ermee te maken dat ie in fullscreen het wel goed doet, maar in windows zelf niet. Heb je wel de optie clone gebruikt, ipv een van de andere opties? Want je kan ook instellen dat je je beeld over de 2 schermen verdeeld, dus dan is de ene helft van je desktop op het ene scherm en de andere helft op je andere scherm (de tv). Clone maakt gewoon een exacte kopie van je beeld en geeft dat weer op het andere scherm. Maak anders eens een screenshot van de instellingen bij het N.view tabblad (printscreen, en dan in tekenprogramma (bijv. paint) CTRL+V (=plakken) en zet die hierop (dan moet je hem wel ergens hosten, kweet niet of je dat lukt?)).
Link naar reactie
Ik heb nog steeds problemen met het T.V. beeld. Eerst waren films en dvd's wel goed maar nu ook niet meer. Ik krijg altijd maar een gedeelte op mijn T.V. tezien. Ik heb van alles al geprobeerd. Bij n.View staat gewoon de clone aangevinkt. Ik heb al opnieuw gedetecteerd maar niets helpt. Weet iemand misschien raad????? Ik heb versie 53.04 Of heeft het msschien met het tapblad te maken met eigenschappen voor belldscherm / instellingen. Daar zie je 2 monitors. Moet nr. 2 ook geconfigureed worden, en als dat zo is hoeveel pixels moet hij dan hebben?????? :( gr. D,Quijote :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...