Ga naar inhoud

Audio cd's worden te snel weergegeven


Aanbevolen berichten

Als ik een audio cd in de DVD-rom speler van een Compaq deskpro EXM stop, dan wordt het geluid te snel weergegeven, alsof de cd iets te snel wordt afgespeeld, zoals je vroeger met platenspelers en bepaalde casettespelers ook kon doen. In plaats van Mother Earth schalt er nu een smurfenkoortje uit de luidsprekers. Op feestjes wel aardig, maar ik wil hier vanaf. Besturingssysteem is win 2000, alle patches en de nieuwste Windows Media player.
Link naar reactie
De keuze tussen 44,1 & 48 kHz lijkt me niet relevant aangezien cd-audio altijd 44,1 kHz hoort te zijn. De instellingen voor sample-frequentie zou volgens mij ergens bij je instellingen van je geluidskaart moeten staan. (start menu -> instellingen -> configuratiescherm) Tenzij je cd-rom in staat is muziek digitaal weer te geven. Mocht dat het geval zijn dan zou je bij de eigenschappen van je cd-rom speler moeten kijken. Daar zou iig een vakje moeten staan met de tekst "Digitale cd-audio voor deze speler inschakelen". Cd-rom in explorer opzoeken, dan met de rechtermuisknop klikken en in het menu dat je dan krijgt 'eigenschappen' aanwijzen -> tabblad 'hardware' -> knop 'eigenschappen' -> op het tabblad 'eigenschappen' vind je naast de instelling voor het volume van de cd-rom ook de net genoemde keuzemogelijkheid ...
Link naar reactie
[quote:83070011a3="Jelle Kuiper"]Beste mensen, bedankt voor jullie reacties. Het bleek aan de specifieke Compaq drivers te liggen voor de onboard audio. Moet je ook maar weten.[/quote:83070011a3] standaard audio cd is 44.1 KHZ en Super audio CD is 48 dus dat is zo en zo al onzin, rechts klikken op de cd rom speler en finkje weghalen bij digitale audio extractie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...