Ga naar inhoud

dvd afspelen in dvd-speler


Aanbevolen berichten

Eindelijk is het me gelukt om super 8 filmpjes op video(digitaal) te zetten. Alles toch met veel hulp van het forum en natuurlijk met zelf experimenteren. Ik heb een hp dvd schrijver (en speler) dvd 200i. Daarmee heb ik de film op een dvd gebrand. Ik heb gewoon alle aanwijzingen opgevolgd en dan staat er een aantal bestanden op de dvd. Maar een gewone dvd-speler leest de dvd niet. Ik heb dvd+ en de dvd waar hij op afgespeeld moet worden kan dvd+ lezen. Ik heb ook vcd gesprobeerd, maar ook dat lukt niet. Op mijn computer gaat het prima, ook het menu is dan te zien, maar de bedoeling is natuurlijk dat alle filmpjes op dvd gezet worden en dan gewoon op een dvd-speler afgespeeld kunnen worden. Ik hoorde van iemand anders ook dat hij hetzelfde probleem had. Heeft iemand daar een oplossing voor of weet iemand de oorzaak van dit probleem? Vast bedankt. Gerda
Link naar reactie
kan van alles zijn. 1. Je stand alone dvd speler, wat kan ie wel of wat kan ie niet RTFM en dat hoeft nog niet eens een garantie te zijn 2. De manier hoe je het eea hebt samengesteld, zal wel goed zijn als je ze op een dvd rom kan afspelen. 3. Ligt ook aan de merk schijfjes. Op dit moment is het bij dvd branders veel kritischer dan bij cdrw. 4. Je moet kijken of er nieuwe firmware aanwezig is voor je brander. Vaak zie je bij een brander omschrijving staan "match more media") 5 Zoek op Internet, er zal wel een specifieke forum zijn bij HP of zo over dvd brander, daar kan je ook buurten. Ook kijken bij de maker van je stand-alone dvd. (een forummer had een probleem met vastlopen bij Cyberhome. Oplossing was geen stickers op dvd zetten, kennelijk heeft cyberhome geen superieure warmteafvoer) Succes
Link naar reactie
[quote:e2c822cbb2="W.J. Beckers"] Bijna alle standalone dvd-spelers kunnen ALLEEN het DVD-R(W) formaat aan. Wim[/quote:e2c822cbb2] Hoe kom je hieraan, klopt helemaal niet. Vele toonaangevende merken Philips SOnY pioneer etc kunnen zowat allemaal + lezen hoor : Phlips leest behalve + ook de - Geldt ook voor de budget spelers. Jouw stelling zou op kunnen gaan voor de allereerste serie dvd spelers Kijk bij vcdhelp.com naar de praktijlijstjes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...